• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Versys

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja kasavika
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
mulla on sattumoisin 2 käyttöohjekirjaa, joten toinen on jouten. sen saa ken tahtoo..

Jos jotakuta kiinnostaa niin laitoin juuri myyntipalstalle myyntiin Kappan kolmen laukun satsin ja asennusraudat Versysiin.

Linkki

Mistä olette tilanneet/ostanut: Tulpat,öljyt ja suodatin? Kauppa vaiko netti?
Ajattelin kyllä hakee jostain kaupasta. Pikku hiljaa kai pitää antaa periks ja laittaa mopo talvipakettiin. Samalla jos tekis nuo 24tkm:n huoltotemput. Eli lähinnä just tulpat, öljyt ja suodatin.

Tai sitten pesu ja silitys ja kevääksi 800 tikru riumppi...oliskohan hyvä ajatus?

Ajattelin kyllä hakee jostain kaupasta. Pikku hiljaa kai pitää antaa periks ja laittaa mopo talvipakettiin. Samalla jos tekis nuo 24tkm:n huoltotemput. Eli lähinnä just tulpat, öljyt ja suodatin.

Tai sitten pesu ja silitys ja kevääksi 800 tikru riumppi...oliskohan hyvä ajatus?
Itse päätin luovuttaa Versykseni vakuutusyhtiön haltuun viimesyksynä ("hallittu" ulosajo, itse onneksi säilyin vahingoitta...).

Alkutalvi on mennyt pohtiessa seuraavaa pyörää, vaihtoehdoiksi päätyi juurikin tuo Triumphin uusi kasisatanen ja Yamahan XT1200Z. Eilen tuli tehtyä päätös ja Yamaha meni tilaukseen, luvassa pitkä talvi...

Versys palveli n. 1,5 v/22 tkm mukavasti, ainoastaan jousituksen ja jarrujen budjettiratkaisut hieman ärsyttivät, noi seikat on ainakin Super Teneressä kohdallaan (tosin kaikella on hintansa), lisäksi pääsee kunnolla tutustumaan maamme kattavaan soratietarjontaan. Triumphin pudotti lopulta pois se, että en ole sitä päässyt itse testaamaan, eikä muitakaan käyttäjäkokemuksia vielä löydy. Lisäksi Triumphin alustan säädettävyys on Yamahaa huonompi ja myös Super Teneren kardaaniveto on matkakäytössä iso plussa.

Tulihan tänään säädettyä venat, kolme imuvenaa tiukalla, yks alarajassa ja pari pakovenaa tiukalla  
sad_orig.gif
mittarissa vajaa 35tkm.
Ja suunnitelmissa olis ohjauslaakerin rasvaus ja Wilberssin takaiskarin ja etujousien vaihto kunhan saapuvat.

Olitkohan se sinä JT79 jonka kanssa juttelin joskus syksyllä Lommilan Mäkin pihalla(Espoon ikean vieressä) ?

Tulihan tänään säädettyä venat, kolme imuvenaa tiukalla, yks alarajassa ja pari pakovenaa tiukalla  
sad_orig.gif
mittarissa vajaa 35tkm.
Ja suunnitelmissa olis ohjauslaakerin rasvaus ja Wilberssin takaiskarin ja etujousien vaihto kunhan saapuvat.

Olitkohan se sinä JT79 jonka kanssa juttelin joskus syksyllä Lommilan Mäkin pihalla(Espoon ikean vieressä) ?
En tainnut olla minä Lommilassa.

Noilla modauksilla paranee Versyksen alusta varmaan aika paljon, mielenkiintoista kuulla kokemuksia...

sad_orig.gif
mittarissa vajaa 35tkm.

En tainnut olla minä Lommilassa.
.

Noilla modauksilla paranee Versyksen alusta varmaan aika paljon, mielenkiintoista kuulla kokemuksia...
Toivoittavasti jotain eroa on, ettei mee rahat ihan hukkaan
smile_org.gif

Orggis 35tkm ajettu takaiskari tuntuu vähän väsähtäneeltä kun on täys reissuvarustus ja kuski kyydissä, tosin kuskikaan ei ole sieltä pienimmästä päästä  
062802moto_prv.gif

Siinä lommilan Versyksessä tais ollakkin toisenlaiset sivulaukut, kun mitä sulla oli. Kuski kyllä muistaakseni luki tätäkin foorumia.

Minkälaisista pyöristä porukka on siirtynyt versykseen ja mitä olette tykänneet kyseisestä pyörästä? Itsellä on nyt CBR 600F ja pitäisi vaihtaa johonkin "matkaenduroon" ja versys on vahva ehdokas. Vaikka ei varsinainen enduro olekkaan.

sad_orig.gif
mittarissa vajaa 35tkm.

Se taisi olla minä. Silloin oli puhetta josko joskus porukalla
johonkin?

Mulla on vielä jalka paketissa vajaa kolme viikkoa joten ajelut saa odottaa vielä hetken  
bawling.gif

Minkälaisista pyöristä porukka on siirtynyt versykseen ja mitä olette tykänneet kyseisestä pyörästä? Itsellä on nyt CBR 600F ja pitäisi vaihtaa johonkin "matkaenduroon" ja versys on vahva ehdokas. Vaikka ei varsinainen enduro olekkaan.
Itsellä oli mopolla kurvailussa 15 vuoden tauko joten tuo tuntui sopivalta näin taas aluksi. Nyt alkaa toinen kesä ja varmaan vielä kolmannenkin tuolla ajelen. Matkaendurolla taidan siitä sitten jatkaa. Vielä auki mikä se tulee silloin olemaan.

Vaihtuiko pyörä? Ajelen tämän kauden tuolla Versyllä, sit vaihtuu Trumppa Tiger 800 alle 
talktohand.gif

En näköjään oo ainut kellä on tigru käynyt mielessä
smile_org.gif

Pitää varmaan käydä kokeilemassa trumppaa, tosin tuntuu taas Versys hyvältä kun vaihto vanhan väsyneen takaiskarin ja etujouset Wilberssiin.
Miltäs kuulostais joku miitti Versys porukalla?

kuulostas ihan ok:lta. Saisin vaan sisäänajot pakettiin niin voisin lähtee vähän pidemmmällekin. Tänään paukkku se 800 km rikki jolloin matkanopeuden sai nostaa normaaleihin maantienopeuksiin. 4000rpm/88 km/h alko jo vähän kyrsiin. Nyt saa painella sen 6000rpm/130km/h. Tonnin huollon kun teetän niin sitten miiitti ihan missävaan
062802jumpie_prv.gif

Back