• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

VFR1200

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Pete2
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Onhan mielenkiintoinen rajoitintoteutus pikkuvaihteilla. Alakierroksilla 'ei mitään' ja sitten pätkähtää yhdellä kertaa 40hp lisää.
omg.gif
 
Nähdäkseni tuolla ratkaisulla juuri käy helpommin niin. Turboefekti, ensin ei tule voimaa odotetulla tavalla ja sitten tulee kerralla. Normaali ratkaisu on pudottaa tasaisesti tehoja, varsinkin yläpäästä leikaten.
 
Tiedä häntä. Minusta on saanut kiihdytellä aika huoleti eikä ole paljon nostellut vielä eturengasta. Sanovat viisaat että ykkönen ja kakkonen on vfr1200:ssa aika lyhyitä verrattuna joihinkin muihin pyöriin, joten kiihtyvyysarvot ovat noillakin rajoittimilla ihan kunnioitettavia. Ne jotka ovat tehneet muutoksia noihin rajoittimiin niin sanovat että sitten nostaa kyllä eturengasta ihan pelkästään kaasua käännettäessä.
 
Joo, harvinaisen lyhyet siinä on pikkuvaihteet, olen nähnyt käppyrät. Ykkösellä on satasen todellinen nopeus tiukassa, 99km/h.

Pakosti täytyy kuitenkin keula nousta noin lyhyillä väleillä ainakin ykkösellä, jos kaasua tarjoaa kunnolla ja antaa kierrosten nousta. Yläkierrosten tehoja kun ei ole leikattu.
 
Vinkkinä navikiinnityksiin. Hommasin Telferizer'n. Kustansi 36 puntaa postikuluineen ja tuli alle viikossa kotiin kirjattuna kirjeenä.

On mielestäni parempi kuin tämä: RAM 342-U
En saanut tuota mitenkään pysymään napakasti kiinni, joten tilasin toisenlaisen.

Tuossa uudessa on kaksi kertaa pidempi ja koko matkalta paisuva keskiputken sisään tuleva kiinnike, joten istuu tosi napakasti.
 
EICMA: 2012 mallissa isompi tankki, parempi vääntö 2000-4000 rpm, Led valomuutoksia, sininen väri, luistonesto optiona.

Lähde: Linkki
 
Huomasivat ja myönsivät sitten itsekin tuon ilmeisen vääntöpuutteen. Isompi tankkikin on plussaa.
 
Täältä löytyy doc -muodossa Hondan selvitys ominaisuuksista ja mitä VFR1200:een tulee muuttumaan 2012. Tankin koko kasvaa kokonaista 400 ml tiesi joku kertoa 
biggrin.gif
.
 
Pyörään tehtiin Hondan ECU -päivitys. Lisää aiheesta täällä, jos asia on uusi. Ajoin pienen lenkin. Käyttäytyminen pienissä nopeuksissa tuntui parantuneen, mutta mitään dramaattista muutosta en huomannut (kuten olin ajatellutkin). Valitettavasti laajemmat testiajot täytyy jättää kun alkaa tuota pakkasta lykkäämään...
 
Olen kuullut ja lukenut tästä päivitys asiasta. Odotan palautetta kyselyyni, että "päivitys" tehtäisiin, niin haluttaessa, takuuna Brandtin toimesta.

Kokeilu, että miten vaikuttaa, näillä keleillä, lienee turhaa...
 
Tivasin ECUn päivitystä BikeWorld/Brandtista ja sain oheisen vastauksen.
Tuon perusteella asia lienee niin, että päivitys tehon/momentin muuttamiseksi on huhua ja huuhaata.
No, ovat ne nykyiselläänkin enemmän kuin riittävät.:)

VFR1200 ecun päivitys on tehty poistaakseen ongelmaa mahdollisessa moottorijarrutuksen aikana tapahtuvasta moottorin sammumisesta. Jos näin on teidän pyörän tapauksessa, voidaan päivitys tehdä seuraavan huollon yhteydessä. Jos laitteessa ei ole ko vikaa havaittu, päivitystä ei suoriteta. Tehoa tai vääntökäyrää ko päivitys ei muuta mihinkään suuntaan vaikka joillain keskustelupalstoilla näin onkin raportoitu.

Ja moottorijarrutuksessa ei kone sammu.
 
Nostetaanpas tätä ketjua vähän ylöspäin.

Kovasti on ulkomaan ketjuissa tehty elämää suurempi kysymys tuosta ykkös ja kakkosvaihteen tehon rajoituksesta 3-6000 kierrosalueella. 2012 mallissahan tuo rajoite on korvattu luistonestolla ja en tiedä onko lopputulos sitten ihan sama(?). Onko teillä aikeita kokeilla tuota http://www.motoring-europe.com/fi/bazzaz-z-bomb-timing-retard-calibrator-for-honda-vfr1200.html. Linkissä puhutaan varmaan virheellisesti sytytysennakosta, koska todennäköisesti honda on hoitanut homman rajoittamalla kaasunasentoa ko. kierrosalueella. Minusta tehoa on tuntunut olevan aika riittävästi nytkin :grin:.
 
Sellasta kyselisin, kun tilasin tuolta stormilta tuon etulokasuojan jatkeen, että mikä paras kiinnitys keino (ruuvit, joku muu)?
Ja oliko helppo homma?
 
Sellasta kyselisin, kun tilasin tuolta stormilta tuon etulokasuojan jatkeen, että mikä paras kiinnitys keino (ruuvit, joku muu)?
Ja oliko helppo homma?
Itse laitoin kaksipuoleisella teipillä ja varmistin asian neljällä pienellä koneruuvilla (ruuvien kärjet jäävät näkyviin lokarin alle, mutta ei ne mitään siellä haittaa). Suihkaisin vielä ennen ruuvausta nuo ruuvin kannat mattamustiksi niin eivät erotu niin pahasti. Nuo teipinpalat olivat valmiiksi muistaakseni kiinni siinä jatkeessa. Jos haluaa hyvän niin kannattaa irroittaa lokari ennen kiinnitystä niin saa ruuvin reiät paremmin porattua oikeisiin kohtiin.

Ihan helppo homma jos omaa perustyökalut.
 
Viimeksi muokattu:
Back
Ylös