Yamaha FJR

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja marax
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Vielä yksi pleksi vaihtoehto eli calsci amerikasta. Minulla on kuukauden kokemus, vaikuttaa erittäin hyvältä. Mallia löytyy eri pituisille. Hinta 185$, rahti 40€, tulli 36€ http://www.calsci.com/
Tosta CalScista ja wannabe-calscistä on ollut täällä jo aiemmin juttuja. Mulla jo pari kesää käytössä.
Kuinka kauan kesti tuotteen saapuminen Suomeen tilauksesta? Coverit kyselee.....
wink.gif
Ja mistä se sitten piti hakea, kun tulliakin piti maksaa?

Vielä yksi pleksi vaihtoehto eli calsci amerikasta. Minulla on kuukauden kokemus, vaikuttaa erittäin hyvältä. Mallia löytyy eri pituisille. Hinta 185$, rahti 40€, tulli 36€ http://www.calsci.com/
Tosta CalScista ja wannabe-calscistä on ollut täällä jo aiemmin juttuja. Mulla jo pari kesää käytössä.
Kuinka kauan kesti tuotteen saapuminen Suomeen tilauksesta? Coverit kyselee.....  
wink.gif
Kesti kymmenkunta päivää ja tullista oli haettava. Tullimies avautti vielä paketin paikanpäällä ja tarkisti että sisältö on mitä piti.

Pleksi on ulkonäöllisesti vähän karumpi ja reunoiltaan viimeistelemättömämpi kuin orggis, mutta suhinat loppuu ja se on pääasia. Liian korkeaa ei kannata ottaa, alkaa ilma loppumaan parhailla helteillä kun ei saa riittävän alas - täytynee pari senttiä lyhentää talvella. Valmistajan sivuilla on suht hyvät ohjeet valintaa varten.

wink.gif
Kesti kymmenkunta päivää ja tullista oli haettava. Tullimies avautti vielä paketin paikanpäällä ja tarkisti että sisältö on mitä piti.

Pleksi on ulkonäöllisesti vähän karumpi ja reunoiltaan viimeistelemättömämpi kuin orggis, mutta suhinat loppuu ja se on pääasia. Liian korkeaa ei kannata ottaa, alkaa ilma loppumaan parhailla helteillä kun ei saa riittävän alas - täytynee pari senttiä lyhentää talvella. Valmistajan sivuilla on suht hyvät ohjeet valintaa varten.
No niin. Tilattu on XXL screen.
smile_org.gif
Pitäkää peukkuja että screenin toimitus käy yhtä kätevästi ja nopeasti minullekin.
wink.gif

Osittain samoja tuntemuksia on olut ko. pelistä.
Olen vaan ihmetellyt Fjrästä paljon puhuttua tärinää tietyillä kierroksilla
nixweiss.gif
Omani ei kyllä tärise millään kierroksilla. (05)
(Tai sitten oon niin puutunut äijä, että en huomaa mitään)
tounge.gif

Pc III jälkeen kaikki nykimiset ja "kuolleet" kohdat katosivat täysin. Kaasukäsi todella meinaa välillä puutua, ei sitä aina vaan rekisteröi, mutta kun niin moni on siitä maininnut, alkoi muisti palailla pätki.......  
cool.gif

Pleksinkin saa säädettyä, 188 kokoiselle äijällekin, 140 asti pleksi kokonaan pystyssä on aika hiljaista, mutta baanoilla kokeilin 180 asti, keventää keulaa ja ottaa tuulta, niin että meinaa lähteä lentoon
baaa.gif

Parhaiten plexin säätö menee nopeuden ja oman pituuden mukaan ja jos ja kun haluaa ajaa 160-230 niin ei siinä taida touring plexit tulla kysymykseen
033102bebe_1_prv.gif

Itse ainakin tykkään ajella reippaasti, mihin mopo (sport)touring on enemmän tehty kuin esim. pannari.
En ole takajousituksesta varsinaisesti mitään vikaa löytänyt
nixweiss.gif
...silti öhlins ei varmasti peliä huononna.

Penkki voisi olla paremmin muotoiltu ja topattu,  
033102ass_1_prv.gif
puutuu pitkillä matkoilla! Suuremmissa nopeuksissa yli 200 voblausilmiö tulee välillä kuvaan mukaan, silloin on ollut kaikki takalaukut ja tankkilaukku matkassa mukana.

Uudessa mallissahan runkoa on pidennetty, tai takasvingiä mm. voblauksen estämiseksi.
Ja ne tehot oli 128 >135hp takanakilta ja nyt vääntää 1000rmp  tappiin asti, eli hyvästä padasta loihdittiin todella bueno
buttrock.gif
baaa.gif

Olen vaan ihmetellyt Fjrästä paljon puhuttua tärinää tietyillä kierroksilla
nixweiss.gif
Omani ei kyllä tärise millään kierroksilla. (05)

Pleksinkin saa säädettyä, 188 kokoiselle äijällekin...

Itse ainakin tykkään ajella reippaasti, mihin mopo (sport)touring on enemmän tehty kuin esim. pannari.

En ole takajousituksesta varsinaisesti mitään vikaa löytänyt
nixweiss.gif
...silti öhlins ei varmasti peliä huononna.
Tärinän häiritsevyys on yksilöllistä ja lisäksi riippuu vertailukohdasta. Aiemmin matkapyöriä ostomielessä koeajaessani oli hurja kokemus, kun jopa oma vanha öljyjäähy sepelimylly Suzuki Bandit tuntui käyvän turbiininpehmeästi yhden ainoan päivän koko ikänsä aikana.

Eli sen päivän, kun palautin meille yökylässä käyneen BMW R1200RT:n. Vastapainoakselit...ketut, sanon minä! Tai saattoi ollakin, oli siinä vastahankainen paino mukana joka risteyksessä
tounge.gif

Että kävi Suska kauniisti...siihen saakka kun illalla töiden jälkeen hain FJR:n. Ei tuota tärinää ainakaan siinä yksilössä parin sadan kilometrin koeajolla huomannut ollenkaan. Suzuki kuski siis.

Mutta yhtä häiritsee pienikin nelikon hermostunut värinä, toista ison twinin rauhalliempi vapina. Ja ne kermapeput jotka eivät kestä kumpaakaan ajaa Pannarilla.

Päänahan korkeus lattiasta ei kerro motoristin mittasuhteista paljonkaan. Persjalkaisena esim. itselläni on selkää kuin keskimääräisellä 190 senttisellä, mitä minua pidemmät tuttavani jaksavat ihmetellä valittaessani ettei uusiin henkilöautoihin mahdu takapenkille.

Koetapa sen takajousituksen toimintaa pujottelemalla keskiviivan kahta puolta vaikka 80 nopeudella. Aloita vähän hitaammin, koska ainakin pre-2006 takajousituksesta tulee samanlainen kengurukeppi (boing-boing-boing...) kuin Bemun RT:stakin.

En suinkaan väitä tuota normaaliksi ajoksi, mutta se on hyvä demo jousituksen säädöistä ja vaimennuksen toiminnasta.

Rauhassa käännettäessä sekä FJR että RT kääntyvät Pannaria ketterämmin.

Mutta kun tiukka väistö saa molempien takajousituksen lyyhistymään ja kaarroksen oikaisu vielä ponnauttaa jousituksen ainakin takaisin normiasentoon ellei ylikin (boing...) niin se väistön jälkeinen palautus ei enää tunnukaan samalta kuin väistöön meno. Toisin kuin Pannarissa, joka omaan jäyhään tyyliinsä menee koko ajan vaaterissa (jos takajousitus on oikein säädetty)

Tuo on helppo korjata vaihtamalla parempi jousi/vaimennin, mutta tietysti ellei se vaivaa niin miksi vaivautua...

Koetapa sen takajousituksen toimintaa pujottelemalla keskiviivan kahta puolta vaikka 80 nopeudella. Aloita vähän hitaammin, koska ainakin pre-2006 takajousituksesta tulee samanlainen kengurukeppi (boing-boing-boing...) kuin Bemun RT:stakin.

En suinkaan väitä tuota normaaliksi ajoksi, mutta se on hyvä demo jousituksen säädöistä ja vaimennuksen toiminnasta.

Rauhassa käännettäessä sekä FJR että RT kääntyvät Pannaria ketterämmin.

Mutta kun tiukka väistö saa molempien takajousituksen lyyhistymään ja kaarroksen oikaisu vielä ponnauttaa jousituksen ainakin takaisin normiasentoon ellei ylikin (boing...) niin se väistön jälkeinen palautus ei enää tunnukaan samalta kuin väistöön meno. Toisin kuin Pannarissa, joka omaan jäyhään tyyliinsä menee koko ajan vaaterissa (jos takajousitus on oikein säädetty)

Tuo on helppo korjata vaihtamalla parempi jousi/vaimennin, mutta tietysti ellei se vaivaa niin miksi vaivautua...
+1. Lussu mikä lussu.
Ja ylipäätään progressiivinen jousitus ei ole kyllä mistään kotoisin. Vaihtoon lähtee sekä etu- että takapää juuri nyt.

smile_org.gif
Pitäkää peukkuja että screenin toimitus käy yhtä kätevästi ja nopeasti minullekin.
wink.gif
jumalattoman iso pleksi. Sahalla tietty saa pienemmäksi.
190 senttiselle pitää kaiken olla vähän ISOMPAA kuin muille (hukkapätkille)! Mun kengännumero on 46, ajohanskat XXL kokoa, vaatteet pitää olla kalsareita myöten XL tai XXL. Kai nyt pleksinkin pitää olla XXL kokoa?
tounge.gif

smile_org.gif
wink.gif
190 senttiselle pitää kaiken olla vähän ISOMPAA kuin muille (hukkapätkille)! Mun kengännumero on 46, ajohanskat XXL kokoa, vaatteet pitää olla kalsareita myöten XL tai XXL. Kai nyt pleksinkin pitää olla XXL kokoa?  
tounge.gif
jep. Parempi hieman liian iso kuin hieman liian pieni. Huomasin vain itsellä, että jo toi medium oli meikäläiselle (176cm) melkoinen läpykkä ja meikäläisen mopo erottuu parkkipaikalla kauas. Veikkaan, että XXL näkyy kuuhun asti. Siinä se on Kiinan muurin vieressä
tounge.gif

smile_org.gif
wink.gif
tounge.gif
jep. Parempi hieman liian iso kuin hieman liian pieni. Huomasin vain itsellä, että jo toi medium oli meikäläiselle (176cm) melkoinen läpykkä ja meikäläisen mopo erottuu parkkipaikalla kauas. Veikkaan, että XXL näkyy kuuhun asti. Siinä se on Kiinan muurin vieressä
tounge.gif
Mulle on yks hailee, mille mun mopo tai minä näytän! Toimivuus on pääasia. Keskimittainen eli 165-180 senttinen saa sopivan mopon suoraan kaupan hyllyltä. Me muut joudumme keksimään/hankkimaan kaikenlaisia härpäkkeitä. Pätkät menevät suutarille korottamaan ajokenkiään, madallattavat mopon ym; pitkät pistävät satulan ylimpään asentoon tai jopa teettävät uuden istuimen. Konstit on monet, niin kuin sillä mummollakin, joka kissalla pöytää pyyhki!
wink.gif

Tuossa taannoin Anttoo kyseli kokemuksia WP:n takapampusta (tyyppi 4014) ja nyt rohkenen jo jotakin lausua. Hiukan matkaa, pari päivää radalla, molempia yksin ja kaksin. Oli silloin tällöin pakko vilkaista rekisterikilpeen, ettei ole mopeti vaihtunut....niin paljon muuttui ajettavuus ja varsinkin säädettävyys tuon vaimentimen myötä. Vakion "pullataikinaperän" jälkeen tuon WP:n säätäminen napakaksi sai väkisin hymyn huulille radalla kurvaillessa.
Meni ton iskarin vaihdossa pitempään kuin ajattelin, toimitusaika oli rapiat 6 vkoa. Siis taakse tuli WP 4014 Spin hydraulisella säätimellä ja WP etujouset. Huollossa ilmeni, että vanhasta takaiskarista oli öljyt vuotaneet ja tässä on ajeltu melkeinpä pelkän takajousen vaimentamana jonkin aikaa. Mopotin oli edellisen kerran huollossa heinäkuun lopulla, joten tämä on varmuudella tapahtunut sen jälkeen. Nyt tällä '03 FJRllä on ajettu 52 tkm ja takaiskari täysin finitto. Mikä sitten lieneekään FJR:n tapauksessa normaali kulumisesta johtuva vaihtoväli vai onko joku muu syy. Iskarissa ei ollut mainittavia päällisiä vaurioita.
No, joka tapauksessa kokemukset uudesta etu- ja takapäästä menee kevääseen, ei tällä saanut kuin parikymmentä kilometriä ajettua eilettäin. Jo tolla ajolla kyllä huomasi huomattavan eron, mikä eikä kylläkään ollut ihme.
Niin ja iskari maksoi 1180€ ja etujousi 110€.

Uusi -07 näkyy olevan 16.500...
Sama vehje eli ylivuotinen. Siinä mallissa ei ole kahvalämppäreitä vakiona.
Eikös tuo ole '06 FJR? Näyttää vuosimalli merkitsevän enemmän kuin ajetut km:t, kun on tuota uutta halvempia ja kalliimpia '06 FJR käytettynä.
Nimenomaan 06 se on! Siitä saisi edukkaasti.... Harmi vain, että omistaa jo moisen.
confused_orig.gif

Meillä ollu nyt parikesää -04 fjärrä, todella mukava ajella mamman kanssa ja yksin,toimii aina.Kerran käyty jänkhällä, meni vihellellen tonni sinne ja toinen takas viikonlopussa. Kerran käyny radalla ja kyllähän tuo toimi sieläkin.Nyt haaveissa vähän pitempiä reissuja
sport05.gif

Mun mopostahan löytyy samat voimat takanakilta, kuin niin julmaksi väitetystä uudesta GTR:stä
062802jumpie_prv.gif
062802jumpie_prv.gif
062802moto_prv.gif
062802moto_prv.gif
sport05.gif

Nyt tuli TODELLA hjuva fjiilis
033102beer_1_prv.gif
033102beer_1_prv.gif

Back