Yamaha YZF-R6

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Matso
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Säädettävät jalkatapit pitäs saada -12 malliseen vehkeeseen. Löytyskö joltain kokemusta mitkä olis hyvät. Noitahan löytyy gillesiä yms tossa 400€ hintaluokassa, ja sitten ebaysta kaikenlaisia noin 100e hintaluokassa. Tärkeintä olis saada kohtaa taaksepäin, että tällanen 189 keppi mahtus paremmin kyytiin. PP-tuningin sarjassa näyttäs saavan aika kivasti taaksepäin.
 
Säädettävät jalkatapit pitäs saada -12 malliseen vehkeeseen. Löytyskö joltain kokemusta mitkä olis hyvät. Noitahan löytyy gillesiä yms tossa 400€ hintaluokassa, ja sitten ebaysta kaikenlaisia noin 100e hintaluokassa. Tärkeintä olis saada kohtaa taaksepäin, että tällanen 189 keppi mahtus paremmin kyytiin. PP-tuningin sarjassa näyttäs saavan aika kivasti taaksepäin.

Ei oo muista oikeen kokemuksia ku pp-tuningista. Kahdessa pyörässä ollut nyt.
Ainakin yksi etu on, että tuolta kun suoraan tilaa niin itselle tuli varaosat vuorokaudessa.
 
PP-tuning on kestäny hyvin kaatoja ja niihin saa myös varaosia. Uskaltaisin suositella.

Ääni tälle. Mitä robustimpi rakenne niin sitä parempi pitkässä juoksussa. Esim. joku Gillesin yhdellä ruuvilla miljoonaan suuntaan säätyvä systeemi on kaadossa ihan totaalisen kökkö kun on aina ihan solmussa.
 
Ääni tälle. Mitä robustimpi rakenne niin sitä parempi pitkässä juoksussa. Esim. joku Gillesin yhdellä ruuvilla miljoonaan suuntaan säätyvä systeemi on kaadossa ihan totaalisen kökkö kun on aina ihan solmussa.

Pistetään hankintaan. Tänks!
 
PP-tuningin setit tuli asennettua eilen yöllä. En ihan tajua tota pulttiviritystä vasemmalla, kun se on ihan helvetin pitkä se vaihdepolkimen pultti. Mun mielestä oikea kohta tulee, kun laittaa polkimen ja rungon väliin sen leveämmän spacerin. Mutta sit kun ei käytä tota lyhyempää spaceria ollenkaan on pultti sen puol senttiä liian pitkä, ei saa kiristettyä. Ehkäpä ton sentin spacerin vois sit laittaa polkimen vasemmalle puolelle ihan vaan että pultin saa kiinni. Näyttää vaan niin leveeltä etten haluis et toi on eka kohta joka osuu maahan kantatessa.

Pieni sähkökysymys. Tuli hommattua halvalla bazzazi. Se tarvii jostain 12v jännitteen ja yksi hyvä paikka olisi esim. takavalon piuha. Revin tässä remontin yhteydessä takavalon pois, jolloin ainut mikä tohon johtoon jäisi kiinni on bazzazi. En muista sähkötekniikan kurssilta mitään, mutta jotenkin tuntuu, että virta vois olla isompi nyt ku ainoastaan bazzazi kiinni. Uskallanko tehdä tällasen virityksen?

Näyttökuva 2016-08-10 kello 13.31.56.png
 
Pieni sähkökysymys. Tuli hommattua halvalla bazzazi. Se tarvii jostain 12v jännitteen ja yksi hyvä paikka olisi esim. takavalon piuha. Revin tässä remontin yhteydessä takavalon pois, jolloin ainut mikä tohon johtoon jäisi kiinni on bazzazi. En muista sähkötekniikan kurssilta mitään, mutta jotenkin tuntuu, että virta vois olla isompi nyt ku ainoastaan bazzazi kiinni. Uskallanko tehdä tällasen virityksen?

katso liitettä 11450

Ei se ota yhtään enempää virtaa kuin se tarvitsee. Ainoa ongelma voisi tulla että ottaa niin paljon virtaa ettei sulake kestä.
 
PP-tuningin setit tuli asennettua eilen yöllä. En ihan tajua tota pulttiviritystä vasemmalla, kun se on ihan helvetin pitkä se vaihdepolkimen pultti. Mun mielestä oikea kohta tulee, kun laittaa polkimen ja rungon väliin sen leveämmän spacerin. Mutta sit kun ei käytä tota lyhyempää spaceria ollenkaan on pultti sen puol senttiä liian pitkä, ei saa kiristettyä. Ehkäpä ton sentin spacerin vois sit laittaa polkimen vasemmalle puolelle ihan vaan että pultin saa kiinni. Näyttää vaan niin leveeltä etten haluis et toi on eka kohta joka osuu maahan kantatessa.

Kysytään nyt varmuuden vuoks, että mihin sä tarkalleen ruuvaat sitä pulttia kiinni? Siihen samaan kohtaan, jossa orkkis-polkimenkin pultti oli?
 
Kysytään nyt varmuuden vuoks, että mihin sä tarkalleen ruuvaat sitä pulttia kiinni? Siihen samaan kohtaan, jossa orkkis-polkimenkin pultti oli?

Joo samaan kohtaan, vaikka joku ohje ehdottikin laittamaan sen johonki rungon pulttiin. Toisessa ohjeessa oli toi paikka, joka myös vähä toimivamman näkönen.
 
PP-tuningin setit tuli asennettua eilen yöllä. En ihan tajua tota pulttiviritystä vasemmalla, kun se on ihan helvetin pitkä se vaihdepolkimen pultti. Mun mielestä oikea kohta tulee, kun laittaa polkimen ja rungon väliin sen leveämmän spacerin. Mutta sit kun ei käytä tota lyhyempää spaceria ollenkaan on pultti sen puol senttiä liian pitkä, ei saa kiristettyä. Ehkäpä ton sentin spacerin vois sit laittaa polkimen vasemmalle puolelle ihan vaan että pultin saa kiinni. Näyttää vaan niin leveeltä etten haluis et toi on eka kohta joka osuu maahan kantatessa.
katso liitettä 11450

Pyörä tallilla niin ei osaa ulkomuistista. Pultin ja vaihdepolkimen välissä ei kyllä mielestäni ole ulkoapäin katsottuna kuin prikka. Pultin voi kuitenkin kiristää aika huolella ilman että se alkaa runttaamaan poljinta jumiin. Kuva vois selventää näkisi miten se nyt on. Tuosta näkee vähän miten se omassa, näyttääkö että olis oikeassa paikassa? edit kyllä se mulla ainakin rungon/koneen pultissa on kiinni.
 

Liitetiedostot

  • 13603450_10202012893201020_2749467175569498841_o.jpg
    13603450_10202012893201020_2749467175569498841_o.jpg
    92,5 KB · Katselut: 83
Pyörä tallilla niin ei osaa ulkomuistista. Pultin ja vaihdepolkimen välissä ei kyllä mielestäni ole ulkoapäin katsottuna kuin prikka. Pultin voi kuitenkin kiristää aika huolella ilman että se alkaa runttaamaan poljinta jumiin. Kuva vois selventää näkisi miten se nyt on. Tuosta näkee vähän miten se omassa, näyttääkö että olis oikeassa paikassa? edit kyllä se mulla ainakin rungon/koneen pultissa on kiinni.

Toi sun näyttää olevan siinä runkopultissa, eikä alkuperäsen vivun kohdalla.

Katoin uudelleen noita ohjeita, ja tosiaan jos on GP vaihdekaavio niin pitää laittaa koneen pulttiin kiinni. Muussa tapauksessa sitten vakiopaikalle. Pitää siirtää. Nyt tosin jää mun just tilaama vaihdetanko liian pitkäks kun tulee shifteri väliin. Säätöä. Ei kellään olis tietoa mistä stadissa saa vaihdetankoja pitäs perjantaiks löytää.

Onpa säätöä. En oikein tajunnut tota ohjetta kun kahdelta yöllä laitoin paikalle. Nyt tajusin, eli pultti ulos vasemmalta ja tökätäänkin sisään oikealta. Kiitokset avusta.
 
Joo samaan kohtaan, vaikka joku ohje ehdottikin laittamaan sen johonki rungon pulttiin. Toisessa ohjeessa oli toi paikka, joka myös vähä toimivamman näkönen.

Näin arvelinkin, kun itellä ainakin spacerit istu tyystin ongelmitta paikalleen ja poljin on tosiaan rungossa kiinni, eikä siinä sivujalan palikassa. Aiheutti kyllä aluksi vähän hämmennystä allekirjoittaneellekin noita asentaessa. :D Mutta hyvä, että selvis.
Yhdessä R6r:ssä oon nähny orkkis-vaihdepolkimen, vaikka olikin PP-tuningin jalkatappisarja paikallaan. :p
Ja sillä orkkis-polkimellakin saa tosiaan vaihdekaavion käännettyä.
 
Joo ajelin sillä vakiopolkimella käännetyllä kaaviolla viime viikonlopun botniassa.

Kysymys kuitukatteista ja scoopeista. Noissa kuitukatteissa ei oo mitään paikkoja noille isoille muovisille ilmanottotunneleille jotka menee tosta edestä alhaalta sivuilta kylkeä pitkin vähän taaemmas. Onko ne turhat vai onko syytä tehdä joku viritys?

Ei ollut ihan plug n play noi kallio racingiltä ostetut katteet. Takakatteesta puuttuu reiät jotenkin niin että sitä alaliparetta ei saa yläosaan kiinni. Täytynee porata reiät ja kehittää joku tapa miten fiksusti saisi osat kiinni toisiinsa. Olis paras jos siinä olis tollaset katekiinnikkeet valmiina, mutta kun ei. :sad:

edit: pitäneekin hakea tällasia huomenna http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---...arusteet/Muut/Pikakiinnike-10-kpl-2000033560/
 
Joo ajelin sillä vakiopolkimella käännetyllä kaaviolla viime viikonlopun botniassa.

Kysymys kuitukatteista ja scoopeista. Noissa kuitukatteissa ei oo mitään paikkoja noille isoille muovisille ilmanottotunneleille jotka menee tosta edestä alhaalta sivuilta kylkeä pitkin vähän taaemmas. Onko ne turhat vai onko syytä tehdä joku viritys?

edit: pitäneekin hakea tällasia huomenna http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---...arusteet/Muut/Pikakiinnike-10-kpl-2000033560/


Mitähän tunneleita tarkoitat? Omassani menee ilmanotto suoraan keulasta aika lailla samalta näyttää tuo uudempi eli siitä osien 30/31 läpi virtaa. Joku ilmanohjaus syylärille?
Jos nuo katteet on samanlaiset kuin omassani niin se etukatteen kiinnitys vaikuttaa kaikkiin muihin, jos väärässä kohtaa niin alakate nappaa eturenkaaseen tai ainakin erittäin lähelle menee, jos tuossa vaihtoehtoja sen kiinnitykselle. Mulla 3 reikää vierekkäin kummallakin sivulla siinä etuhäkissä 24. Kuitenkin jos ongelmaa niin tiedät mikä luultavasti vialla. Muoks joo nyt tiedän mitä tarkoitat, ei ole tuollaisia enää paikallaan, eikä varmaan sinullakaan tarvita.
 
Mitähän tunneleita tarkoitat? Omassani menee ilmanotto suoraan keulasta aika lailla samalta näyttää tuo uudempi eli siitä osien 30/31 läpi virtaa. Joku ilmanohjaus syylärille?
Jos nuo katteet on samanlaiset kuin omassani niin se etukatteen kiinnitys vaikuttaa kaikkiin muihin, jos väärässä kohtaa niin alakate nappaa eturenkaaseen tai ainakin erittäin lähelle menee, jos tuossa vaihtoehtoja sen kiinnitykselle. Mulla 3 reikää vierekkäin hyvin lähekkäin kummallakin sivulla siinä etuhäkissä 24. Kuitenkin jos ongelmaa niin tiedät mikä luultavasti vialla. Muoks joo nyt tiedän mitä tarkoitat, ei ole tuollaisia enää paikallaan, eikä varmaan sinullakaan tarvita.

Suoraan edestä kun kattoo, kuvassa menosuunnassa oikeaa katetta. Vakiokatteessa toi musta tunneli joka vie jäähdytysilmaa sinne koneen keskustaan. Kummallakun puolella tollaset. Eikai ne mitään tarpeellisia.

Hohhoijaa, vois mennä asentelemaan bazzazia vaihteeks ja pikakaasua.


IMG_5643.jpg
 
Kysymys kuitukatteista ja scoopeista. Noissa kuitukatteissa ei oo mitään paikkoja noille isoille muovisille ilmanottotunneleille jotka menee tosta edestä alhaalta sivuilta kylkeä pitkin vähän taaemmas. Onko ne turhat vai onko syytä tehdä joku viritys?

Ei ollut ihan plug n play noi kallio racingiltä ostetut katteet. Takakatteesta puuttuu reiät jotenkin niin että sitä alaliparetta ei saa yläosaan kiinni. Täytynee porata reiät ja kehittää joku tapa miten fiksusti saisi osat kiinni toisiinsa. Olis paras jos siinä olis tollaset katekiinnikkeet valmiina, mutta kun ei. :sad:

edit: pitäneekin hakea tällasia huomenna http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---...arusteet/Muut/Pikakiinnike-10-kpl-2000033560/

Itellä ei oo ollu paikallaan, enkä oo havainnu mitään niiden puutteesta johtuvia ongelmia. Pähkäilin aikanaan samaa itse ja lueskelin silloin ulkomaisilta foorumeilta, että eipä muutkaan niitä ollu kuitukatteisiin ruuvannu.

Tommoset pikakiinnikkeet on ihan päteviä. Noista Biltema/Motonet-akselin kiinnikkeistä ei tosin kaikilla ole kovin hyvää sanottavaa. Itse tilailin Dzus:it katteiden mukana.

Saako udella, minkä hintainen oli katesarja? Ja oliko noin muuten plug'n'play, tuota takakatetta lukuunottamatta?
 
Itellä ei oo ollu paikallaan, enkä oo havainnu mitään niiden puutteesta johtuvia ongelmia. Pähkäilin aikanaan samaa itse ja lueskelin silloin ulkomaisilta foorumeilta, että eipä muutkaan niitä ollu kuitukatteisiin ruuvannu.

Tommoset pikakiinnikkeet on ihan päteviä. Noista Biltema/Motonet-akselin kiinnikkeistä ei tosin kaikilla ole kovin hyvää sanottavaa. Itse tilailin Dzus:it katteiden mukana.

Saako udella, minkä hintainen oli katesarja? Ja oliko noin muuten plug'n'play, tuota takakatetta lukuunottamatta?

Okei hyvä, jätän laittamatta.

Joo uskon et noi ei oo ihan parhaita noi motonetin kiinnikkeet, täytyy tilata paremmat netistä. Oli vaan kiire saada pyörä kasaan kun huomenna pitäs päästä alastaroon testailemaan.

Kyllä noi vaikuttaa katteet olevan ihan plug'n'play, kaikki osat sopii hienosti yhteen. Pleksille joutuu poraamaan reiät vielä. Tuntuupa jotenkin vaan oudolta, kun tossa keulassa kaikki kamat ei oo niin hienosti piilossa ku vakiokatteissa... 700e noilla oli hintaa maalattuna. Ihan ok varmaan ku eikö noin 500 oo maalaamattomien hinta. Eipä noi ihan omaan värimaailmaan nyt sopinu, pitäs varmaan liimata jotain valkosia tähtiä keulaan nii olis ku jenkkilippu.



Täytyypä seuraavilla ratapäivillä tutkia muiden katteita, että onko yhtä hanurista kun nää.

Sain motovilleltä ton vaihdetangon ostettua, niin nyt pitäs kaikki tarpeelliset osat löytyä.

EDIT: Menikin koko päivä noiden katteiden kanssa leikkimiseen. Eipä toi vakioplexi menny kiinni tohon kun siinä on ne korvakkeet yms alla. Piti sit käydä ostamassa dremeli että sai pleksistä alareunan työstettyä irti. Takaa noiden ruuvien asentaminen ei ollu mikään ihan triviaali juttu. Katteiden mukana oli sellanen maalaamaton ns penkki, joka mun käsittääkseni tulis katteiden alle tukemaan tota istuinkohtaa. No sen kun laitto paikalleen, ei sen penkin yläosan pikaklipsejä saa enää mitenkään kiinni. Täytynee ajella huomenna ilman tota tukea. Ei ollu mitään kovin nautinnollista mutta nyt ne katteet on kasassa. En tiedä kuuluisko tuolla takana olla joku tuki vielä, nyt jos ottaa kiinni katteen takaosasta sitä voi heiluttaa ylösalas noin 5-10cm, eihän siellä takana ole ees mitään mikä pitäs sitä kiinni. Ehkä pitää laittaa jotain vaahtomuovia väliin.
Ohjausiskarin ajattelin vielä keretä asentaa, pitää vaan siihenkin ensiks käydä hakemassa 36mm hylsy motonetistä. :baahaahaa: Bazzazi ja pikakaasu jää tulevaisuuteen. Ehkä se kittiecukonversio olis sittenki ihan kiva, ei tarttis noin helvetisti asentaa piuhoja.

katteet.jpg
 
Minkä merkkiset katteet mahtaa olla kyseessä?
Kuvassa näyttäis tuo istuimen malli olevan semmonen sopivan lättänä, jollainen kelpaisi myös minulle.

Takakatteen takaosa voi heilua ärkutosessa paljonkin ylös ja alas, jos ei ajossa vatkaa ihan villinä niin ei tarvi välittää. Ja samoiten ratakatteet jättää liki aina vähän enemmän semmosta näkyviin, mitä on vakiokatteissa peitetty muovilevyillä.
 
Back
Ylös