• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

ZX-10R

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja anttari
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Tuo tankkilaitteen rakenne on kyllä kertakaikkisen vittumainen perkele, varaosamyyntiä ajatellen lienee tuollaiseksi tehty. Jos tuosta muovipurkista haluaa eroon, niin patentilla, virityksellä ja kasalla klemmareita saa istutettua esimerkiksi Walbron GSS342 -pumpun, eli 255l/h tuottavan tuonne tilalle. Ulkoisen suodattimen kanssa kun sen tekee, muuttuu huollettavuus kerrasta helpommaksi ja halvemmaksi, pensaakin riittää sitten vaikka vähän kiukkuisemmankin koneen tarpeiksi.

En ole varma saako tuon walbrolaisen istutettua kolmoskopassa tuohon vakiotankkilaitteeseenkin, ykköskopassa ainakin onnistuu. Toki silloin ei pääse tuosta painepuolen suodattimesta eroon, joten tämmöiseen tapaukseen ei ole paras vaihtoehto.
 
Ko. Mopoon liittyen - jos jotain kiinnostaa tarjota jonkinlaista hintaa Dominon pikakaasun asennukselle 2013 malliin niin tarjouksia otetaan vastaan. Kerran tehnyt itse ja niin hv homma ettei kiinnosta uudestaan jumpata. Liikkeet eivät suostu edes ottamaan työn alle.
 
Tuo tankkilaitteen rakenne on kyllä kertakaikkisen vittumainen perkele, varaosamyyntiä ajatellen lienee tuollaiseksi tehty. Jos tuosta muovipurkista haluaa eroon, niin patentilla, virityksellä ja kasalla klemmareita saa istutettua esimerkiksi Walbron GSS342 -pumpun, eli 255l/h tuottavan tuonne tilalle. Ulkoisen suodattimen kanssa kun sen tekee, muuttuu huollettavuus kerrasta helpommaksi ja halvemmaksi, pensaakin riittää sitten vaikka vähän kiukkuisemmankin koneen tarpeiksi.

En ole varma saako tuon walbrolaisen istutettua kolmoskopassa tuohon vakiotankkilaitteeseenkin, ykköskopassa ainakin onnistuu. Toki silloin ei pääse tuosta painepuolen suodattimesta eroon, joten tämmöiseen tapaukseen ei ole paras vaihtoehto.

Kikkailemallahan saa tuon suodattimen kierrettyä letkuliitoksilla ja omalla letkuun kiinnitettävällä suodattimella.
Quantumin tarvikepumpussa ei sinänsä mitään ongelmaa ole.

Koko FI järjestelmä on Mitsubishin tekemä. Onkohan muissakin pyörissä?

Ainakin Suzukin pumppukokoonpano on epäilyttävän saman näköinen saman ikäisissä - ja Suzuki myy tuota pelkkää kantta regulaattorin kanssa erikseen. Tämäkin on listattu nimellä "Regulator" - ettei vaan kukaan vahingossa tajuaisi että mukana tulee myös tärkeä suodatin...

Nämä oli muistaakseni vm2009 GSXR1000:

Sieppaa1.JPG

Sieppaa2.JPG
 
Kikkailemallahan saa tuon suodattimen kierrettyä letkuliitoksilla ja omalla letkuun kiinnitettävällä suodattimella.
Quantumin tarvikepumpussa ei sinänsä mitään ongelmaa ole.

Koko FI järjestelmä on Mitsubishin tekemä. Onkohan muissakin pyörissä?

Ainakin Suzukin pumppukokoonpano on epäilyttävän saman näköinen saman ikäisissä - ja Suzuki myy tuota pelkkää kantta regulaattorin kanssa erikseen. Tämäkin on listattu nimellä "Regulator" - ettei vaan kukaan vahingossa tajuaisi että mukana tulee myös tärkeä suodatin...

Nämä oli muistaakseni vm2009 GSXR1000:

katso liitettä 21578

katso liitettä 21579

Jos kiinnostaa tutkia niin mulla on yks K9 gixun pumppu, josta kyykkäs tuotto joutilaana. Tällä hetkellä toimittaa tulpan virkaa ruttutukkutankissa, ettei vanhojen bensahuurujen haju leviä tallille. :D
 
Mitäs minä sanoin.:paikallatuulee:

Kas kun "Osta uus ni se toimii" - mentaliteetti on vähä niin ja näin.

Tärkeämpää on tietää se miksi se toimii.

Itellä ainakin kova hinku selvittää ongelman alkulähde, sitten ei tule varmasti samaa säätöä toistettua uudestaan.

Ja mielellään myös jakaa opittu tieto muille.
 
Kikkailemallahan saa tuon suodattimen kierrettyä letkuliitoksilla ja omalla letkuun kiinnitettävällä suodattimella.
Quantumin tarvikepumpussa ei sinänsä mitään ongelmaa ole.

Koko FI järjestelmä on Mitsubishin tekemä. Onkohan muissakin pyörissä?

Ainakin Suzukin pumppukokoonpano on epäilyttävän saman näköinen saman ikäisissä - ja Suzuki myy tuota pelkkää kantta regulaattorin kanssa erikseen. Tämäkin on listattu nimellä "Regulator" - ettei vaan kukaan vahingossa tajuaisi että mukana tulee myös tärkeä suodatin...

Nämä oli muistaakseni vm2009 GSXR1000:

katso liitettä 21578

katso liitettä 21579
Sutsuki tuntuu olevan aika tavalla suotuisampi varaosien lähde kuin Kawa, juuri tuli omassa tusinaärrässäkin vastaan TPS:n osalta osien saatavuus Suzuki vs. Kawasaki -orkkisosana. En pitäisi mitenkään mahdottomana että tankkilaitteitakin voisi olla ihan identtisiä eri merkin mopoissa, kun ei ole loppujen lopuksi niin high tech -osista kyse. Kokeilemallahan tuokin varmaksi selviäisi, mutta rahaa ja aikaa palaa.

Uusi orkkispumppukokonaisuus on kyllä oiva veto tähän väliin. Tankin ja sinne kaadetun pensan puhtaudesta kun huolehtii, niin tuskin tarttee enää pumpun kanssa puljata, vaan pääsee keskittymään ajamiseen :thumbup: Ja vielä kun tuo kertomus vaiheista tähän asti oli sen verran riipaiseva, niin peukut on pystyssä onnistumisen puolesta :D
 
Joo. Oli aika karua luettavaa :D. Luojan kiitos oman mopon tekniikka ja osat ovat luokkaa spinning jenny.
 
Moro jo aikaisemmin kyselin vikavalon syttymisen syytä ja tulikin vastauksia et shifteri sytyttää valon reilummissa avauksessa ja virrat pois ni kuittaatuu,mut nyt valopalaa kokoajan?mut prätkä toimii muuten ihan normaalisti
 
Lue vikakoodit, sillä selviää heti miksi valo palaa. Mun arvaukset olisivat joko pakoputken läpän servomoottori, tai lambda-anturit syyllisinä valon palamiseen.
 
Back
Ylös