• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

ZX-6R

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Loosah
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Onko pyörä seisonu kylmässä? Ei toi nyt näytä muulta ku että on vähän kosteutta tiivistyny linssiin. Kovaa ajoo vaan ja pelit lämpimäks niin tilanne palaa normaaliksi.
 
kiitos tiedosta.. annan olla koko homman kerta ei vaikuta pyörän toimivuuteen mitenkään, en jaksa painia enää tuon perkeleen kanssa :hanuria:

Jos sen FI-valon haluaa pimeäksi eikä ole mahdollisuuksia väsätä itse sitä metalliläpyskää, niin ainakin Akran jälleenmyyjiltä saa tilattua sen ihan varaosana. All Right jne...
 
samaa häikkää ollu itellä ja ikäkin sama,vaihdoin tulpat,tulpanhatut,tulpanjohdot,nyt vaihdettu cd poksi
viitais tohon kosteuspuolelle,ehkä tulpanjohdot lyöläpi,tai bensaletkun kautta saa ilmaa,itellä oli se vikana
kieroksilla ok,tyhjäkäynti seilas,suhkupullolla letkuille suhkua huomaa mistä vetää ilmaa,tällein huomasin rikkimenneen bensaletkun.jos kuulostaa ettei käy kaikilla veikaan tota cd poksia,84e stormilla 200e sumekolla

En usko bensaletkussa olevaan reikään, luulis ilmenevän säästä riippumatta tuo vika.

Boksin kosteusongelma voisi ollakin lähempänä, mutta outoa on että toimii kuin buikki kun vääntää kahvasta ja myös tyhjäkäynti on ihan normaali.

Tulpat ja ilmanputsari on uusittu 1500km sitten.
 
En usko bensaletkussa olevaan reikään, luulis ilmenevän säästä riippumatta tuo vika.

Boksin kosteusongelma voisi ollakin lähempänä, mutta outoa on että toimii kuin buikki kun vääntää kahvasta ja myös tyhjäkäynti on ihan normaali.

Tulpat ja ilmanputsari on uusittu 1500km sitten.

oootko kokeillu toisella boksilla,mulla kun hajos boksi yhtäkkiä meni kyllä 2 pyttyä pimeeks,
entäs tulpanjohdot/hatut,just samaa vikaa tekee itellä.täytyy nyt kokeilla kun vaihoin ton uuden boksin
oisko vika ollu siinä,tyhjäkäynti pikkusen seilaa,ja kun vääntää kaasua menee hiukkasen miettien ja sitten menee
hyvin.nyt vaihdettu tulpat,johdot,tulpanhatut,boksi,ilmanputsari.Ilmeneeks vika vain kostealla kelillä?
alkas menee tonne bensapuolle oiskos pumpussa häikkää.itellä kun ajaa tollasta alle 60 niin tuntuu että nykis
ja kulkeminen hiukka vaivalloista.
 
Onko pyörä seisonu kylmässä? Ei toi nyt näytä muulta ku että on vähän kosteutta tiivistyny linssiin. Kovaa ajoo vaan ja pelit lämpimäks niin tilanne palaa normaaliksi.

Pyörä on ollu semmoses puoli lämpöses tallis jotai +5 talvella.. Jooh huhhuh kyllä v***i jos ois tähänki kansi remppaa pitäny alkaa tehä. Veneestä meni just syksyllä kansipahvi joten se odottaaki remonttia.. :D

http://aijaa.com/5Y2Bd0

Tos kuvaa uusista valoista noi on vaa päiväkäyttöön ledeillä laitettu mut toho tulee vielä oikeeks valoks xenoni.
 
Lämpöasiaa. Paljon on ollu juttua kun porukka valittaa että lämmöt käy korkealla, reilusti yli 100 asteessa ja monesti on tullut todettua että normaaliahan se on. Mutta, entäs kun itsellä ei lämmöt nouse? +10 asteen ulkoilmassa on moottorin lämpötila yleensä 54-60 astetta ja seisoksissa jotain 70 astetta... Mitäs sviidua :paikallatuulee: Mopedi on -05 mallinen. Ideoita? Termostaatti...?
 
eipä taida näillä lämpöasteilla juuri enempää nousta.ei ne keskellä kesääkään maantie nopeuksissa 60-70 astetta korkeammaksi nouse.kaupungissa kun joutuu valoissa seisomaan jne,ni se tuppaa nostamaan sinne sadan nurkkiin lämmöt.
 
Lämpöasiaa. Paljon on ollu juttua kun porukka valittaa että lämmöt käy korkealla, reilusti yli 100 asteessa ja monesti on tullut todettua että normaaliahan se on. Mutta, entäs kun itsellä ei lämmöt nouse? +10 asteen ulkoilmassa on moottorin lämpötila yleensä 54-60 astetta ja seisoksissa jotain 70 astetta... Mitäs sviidua :paikallatuulee: Mopedi on -05 mallinen. Ideoita? Termostaatti...?
Thermostat Valve Opening Temperature 58 ∼ 62°C.
Kylmän koneen ku starttaat, ja paikallaan ku käytät nii lämmöt jämähtää vähäks aikaa siin vaihees (60-70 astetta) ku jäähdyttimen kylmät nesteet lähtee kiertoon.
Ts anna käydä pitempään paikallaan ja kato nouseeko lämmöt.
 
112 astetta taitaa olla kun flekti käynnistyy ja 106 astetta kun se sammuu. Olisiko huolestuttava sitten jos yli 120 asteen alkaa mennä.
 
Thermostat Valve Opening Temperature 58 ∼ 62°C.
Kylmän koneen ku starttaat, ja paikallaan ku käytät nii lämmöt jämähtää vähäks aikaa siin vaihees (60-70 astetta) ku jäähdyttimen kylmät nesteet lähtee kiertoon.
Ts anna käydä pitempään paikallaan ja kato nouseeko lämmöt.

Täytyy kokeilla, kiitoksia!
 
Mikäs on sitten ihan se maksimi noille lämmöille ennenkuin pitää huolestua?
pyörä -04
Siin vaiheessa ku koneesta tulee nesteet pihalle, kannattaa huolestua. Niin kauan ku nesteet pysyy koneessa, niin nou hätä.

-03-04:n jäähylle on speksattu 0.95-1.25 bar paine, eli jos ilmanpaine on 1.02 bar, niin toi ois abaut 119,7...124,4 astetta.
 
Osaisko joku näppärä kertoa mikä on eturattaan mutterin tuotenumero? Pitäisi tällainen varaosa löytää ja tuntuu olevan vaikeaa ilman kawasakin koodia.
 
En usko bensaletkussa olevaan reikään, luulis ilmenevän säästä riippumatta tuo vika.

Boksin kosteusongelma voisi ollakin lähempänä, mutta outoa on että toimii kuin buikki kun vääntää kahvasta ja myös tyhjäkäynti on ihan normaali.

Tulpat ja ilmanputsari on uusittu 1500km sitten.

Tänään tuli uusi tenkkapoo. Ei meinaa lähteä kuumana käyntiin. Kaksi kertaa kun tänään ajosta sammutin ja hörpsin sumpit, niin ei meinannut lähteä käyntiin. Pyörittää kyllä muttei lupaakaan. Hetken kun antoi seistä ja jäähtyä niin taas läks ihan normaalisti.

Watta funk?
 
Tänään tuli uusi tenkkapoo. Ei meinaa lähteä kuumana käyntiin. Kaksi kertaa kun tänään ajosta sammutin ja hörpsin sumpit, niin ei meinannut lähteä käyntiin. Pyörittää kyllä muttei lupaakaan. Hetken kun antoi seistä ja jäähtyä niin taas läks ihan normaalisti.

Watta funk?
itellä parani se nykiminen hiukkasen kun laitoin tankkiin suuttimien puhdistusainetta,ilmeisesti
suuttimissa jotain kakkaa....kokeilitko sitä poksia vaihtaa? vois olla puola vika.
viisaat sanovat että jos puola(t) alkaa tempuilla toi on se oire,kuumana temppuilee kylmänä ok?
 
itellä parani se nykiminen hiukkasen kun laitoin tankkiin suuttimien puhdistusainetta,ilmeisesti
suuttimissa jotain kakkaa....kokeilitko sitä poksia vaihtaa? vois olla puola vika.
viisaat sanovat että jos puola(t) alkaa tempuilla toi on se oire,kuumana temppuilee kylmänä ok?

Ei ole vaihtoehtoboksia tässä käsillä ollut. Ajattelin korkata oman auki ja katsella mitä se on syönyt.

Kaasarit pitäisi muutenkin jo ottaa auki ja putsailla + synkata.

Voiko noita puolia jotenkin mitata tahi testata?
 
Tehokäyrät tältä keväältä.



Pyörä 03 vuoden 636b, jossa Ixilin slipari, NGK Iridium-tulpat, K&N vapaavirtaussuodatin ja PC3. Punainen käyrä commanderi käytössä ja sininen ilman. Hyvin tasoittaa seosta tuo commanderi, sekä tuo muutaman lisähepankin. Mielenkiintoinen notkahdus tuolla alakierroksilla ollut pyörässä. Sinänsä ihan mukavat tehot ottaen huomioon pyörällä ajetut 46 tkm. Lähtönopeutta tehostin vielä maltillisella -1/+3 ratastuksella (12 %). :D
 
Viimeksi muokattu:
Sinänsä ihan mukavat tehot ottaen huomioon pyörällä ajetut 46 tkm.

Tartutaanpa tähän. Näin asiasta mitään tietämättömänä, onko tehoilla tapana tippua paljonkin kilometrien myötä ja kuinka radikaalisti? Tietysti varmaan tapauskohtaista, mutta onko jotain "esson baarin nyrkkisääntöjä" esim?
 
Tartutaanpa tähän. Näin asiasta mitään tietämättömänä, onko tehoilla tapana tippua paljonkin kilometrien myötä ja kuinka radikaalisti? Tietysti varmaan tapauskohtaista, mutta onko jotain "esson baarin nyrkkisääntöjä" esim?

Eipä ole itselläkään mutuilua parempaa tietoa, mutta luulisi kai sitä ajon myötä ainakin väljistymisen ja karsoittumisen vaikuttavan heikentävästi tehoihin. Määräähän on mahdoton sanoa... Jos arvata pitäisi niin ehkä tuossa ajassa 2 % olisi veikkaukseni. Viisaammat voivat korjata.
 
Back
Ylös