Onkos porukka kokeillu ysiin 190 leveetä nakkia? Just tilasin 190 renkaan ton vanhan tilalle. Aikasemmin ollut 180 läski aina takana niin saas nähdä onko paljonkin eroa. Kai se 190 käy suoraan tohon c mallin vanteeseen?
Miks sä haluat vaihtaa huonomman tilalle? Ulkonäkö kyllä paranee, mutta ajettavuus huononee
Mitäs jos laittaisit 180/55 alle?
Jos nyt kuiteskin laitat sen 190 leveen, niin laita se 55 profiililla, niin ajettavuus pysyy edes suunnilleen kohdillaan.
Mun on pakko kysyä et miten se 10mm leveysero vaikuttaa negatiivisesti ajettavuuteen(koko kuitenkin ihan normi, ei ylileveä)?
En omassa ole ajettavuudessa huomannut mitään huomautettavaa eivätkä kyllä sitä kokeilleetkaan...
Sky on vissiin niin rata-ajoon nyt hurahtanut, että kaikki viestit viittaa sinnepäin.
Onhan sillä vaikutustusta.. tuolla vähän enemmänkin juttua..
- P
Eläs nyt kuule viitti...
Nimenomaan kadulla olisin kiinnostunut siitä että mitenkä pyörän rakennemuutokset vaikuttavat pyörän ajo-ominaisuuksiin. Kyllähän se radalla kääntyy aina kun tietää että tuossa pitää kääntää ja noin paljon. Tosin hiki siinä voi tulla, jos pyörästä on tehty huonompi ajo-ominaisuuksiltaan.
Ja eihän siinä mitään, kuhan itse
tiedostaa mitä on tekemässä, eikä
kuvittele ajavansa superkyykyllä
Ja tosiaan jos keulii ja pommittelee pitkin maaseutuja, niin jos ei oo käsitystäkään siitä mitenkä pyörä toimii, niin todennäköisesti siinä käy huonosti, kun sen ainoan kerran tulee se yllättävä tilanne. Ja vaikka käviskin pulla, niin kyllä se tuurikin aina joskus loppuu. Sen jälkeen voidaan keskustella uudestaan siitä pyörän ajoominaisuuksien ja ajotaitodon tarpeesta, mikäli on enään keskustelijaa olemassa.
Öh? Otitkohan sä nyt tuon jotenkin väärin? Sähän olet puhunut melkein rata-ajosta pelkästään tässä viime aikoina? Ei tuo mitään vittuilua ollut, ajattelin että peilasit rata-ajokokemuksiin tuota renkaan koon muutostakin, ei se herranjestas mitään vittuilua ollut!
Jos tuo viestisi nyt oli mulle kohdistettu, niin meinaat että "pommittelen maaseuduilla", "keulin" tuolla menemään jne? Missä mä näin olen maininnut?
Aika rankkoja heittoja jos nuo nyt ylipäätään oli mulle kohdistettu. Alusta on ollut jo tässä uudessakin mun painolle & ajolle kohtuu hyvin säädöissä.. kahden ensimmäisen illan hommina tuo tuli tehtyä. Meinaatko että kuvittelen hanskaavani pärräni (omasta mielestäni) jotenkin yyberhienosti? Missä mä tämmöstäkään olen maininnut? Ja meinaat, että vitsailen jotenkin sun heitoista tms? Hyviä pointteja sä heität, joskus olen jotain ilmanputsarin vaihtamista hieman kyseenalaistanut, tai jotain ison huollon hinnasta kuittaillut, mutta kertaakaan en ole mielestäni maininnut tai halveerannut alustan säätämisen tärkeyttä jne. Vai olenko?
Ja
jos tuo sun heittosi, että tuuri loppuu joskus jne. oli tosiaan mulle henkilökohtaisesti, niin aika karua tekstiä.. ethän sä tunne mua, ole ajanut mun kanssa jne. Meinaatko että pommittelen tuolla jotenkin tuurilla menemään.. eipä tuolla hirveesti tule edes pommiteltua, ei ole oikein semmoinen ajotapa vaikka joskus vähän kovempaa menenkin, menee varmaan moni muukin, sinäkin kenties?
- P
Edit: näiden keskustelupalstojen huono puoli on tuo viestin helppo väärinymmärtäminen, vaikka hymiöitä porukka pyrkii lataileen sekaan. Voi olla, että mäkin ymmärsin sun viestin ihan päin persettä.. Pakko silti vielä sanoa, että ethän luule, että minä kuvittelen pyörän olevan hyvä sellaisenaan? Ei mulla turhaan ole tulossa noita jarruprojekteja jne. Haluan saada tuon huomattavasti paremmaksi kuin se tehtaalta lähtösin on.. en siis pelkästään ole konetta virittelemässä tms. Mä treenailen aika paljonkin tuon pyörän hallintaa normiajon lisäksi eli pyrin olemaan kohtuu sinut pyöräni kanssa. Äkkitilanteita meistä ei ikävä kyllä oikein kukaan pysty treenaamaan, mutta kuten mainitsit, niin olis hyvä juttu jos oman pyöränsä ja pyörän rajat jne. tuntee mahdollisimman hyvin.. jos ja kun se tilanne sattuu eteen.
Radalla olis tarkoitus käydä uutta tulokasta taluttelemassa mahd. monta kertaa tälle kesälle. Kunhan vaan saa lomat rullaamaan. 2 pientä lasta vie kohtuu paljon aikaa ja lähin rata ei ole 20min. ajomatkan päässä, joten 2 kertaa viikossa radalla on mulle sula mahdottomuus.
Edit2: niin ja Sky, en missään nimessä ole kyseenalaistanut mitenkään sun know-howta esim. alustan suhteen.. jos olet näin ymmärtänyt, niin kuittaan sen tässä ja nyt. Tuo kommenttini, että olet hurahtanut rata-ajoon oli tarkoitettu ihan positiivisessa mielessä, eli olisi pitänyt kirjoittaa se jotenkin "Sky on ajanut tuota värmettä nyt kohtuu paljon radallakin, joten tietää varmasti mistä puhuu".. asia vilipitön häh?
Peace and out!