Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
mikä pyörä? paljonko ajettu?Kyllä nämä Ducatin huollot ovat lähinnä vitsi. Itse olen käyttänyt kolmessa eri liikkeessä mopoa. Kukaan ei saa tuota helevetin huoltomerkkiä kuotatuksi. Huollossa jätetään iso osa tehtävistä tekemättä mutta tajuttoman laskun ne osaa kyllä antaa.![]()
Parasta huoltoa saa kun viet lomareissulla sen ulkomailla huoltoon. Hommat tulee tehtyä ja säästyy rahaa niin työn kuin osien hinnoissa.
15500 km ja -04 ST4Smikä pyörä? paljonko ajettu?Kyllä nämä Ducatin huollot ovat lähinnä vitsi. Itse olen käyttänyt kolmessa eri liikkeessä mopoa. Kukaan ei saa tuota helevetin huoltomerkkiä kuotatuksi. Huollossa jätetään iso osa tehtävistä tekemättä mutta tajuttoman laskun ne osaa kyllä antaa.![]()
Parasta huoltoa saa kun viet lomareissulla sen ulkomailla huoltoon. Hommat tulee tehtyä ja säästyy rahaa niin työn kuin osien hinnoissa.
Löysin tämän tiedon palstalta:Kukaan ei saa tuota helevetin huoltomerkkiä kuotatuksi.
sanoi:Ainakin uudemmissa monstereissa "maint" valo sammuu pitämällä trippimittarin nappia pohjalla samalla kun kääntää virta-avaimen off->on asentoon. En tiedä onko samoin sporteissa?
Viime kesänä kyselinkin Motoboxista huoltavatko vielä ducateja, niin sanoivat suoraan ettei tieto/taito riitäEmpä usko että kovinkaan moni "ei merkkihuolto" ottaa Ducatia varsinaiseen määräaikaishuoltoon, epäilen ettei löydy oikeita työkaluja nokkahihnojen kireyden säätöön (tuskin rupeavat ilman hz mittaria säätämään, toki onnistuu ilmankin asiansa osaavalta!) ja löytyykö tarvittavaa arsenaalia venttiilin säätöpaloja? Ja saako "ei merkkihuolto" ehkä jonkin osan esim vaikka kytkin levyt riittävän nopeasti, ettei huoltoon pyöränsä tuonut asiakas tuskastu pitkään odotusaikaan. 2piippuinen juttu mutta itse jättäisin pyörän oikeille ammattilaisille jos ei itsellä tarvittavaa tietotaitoa löydy. Tuskin kuitenkaan se Ducatilla ajaminen jää niistä määräaikaishuolto kustannuksista kiinni, ja jos jää on parempi ehkä kelata fillarilla.![]()
Tuo "merkkihuoltoon" jättäminen vaikeutuu huomattavasti, jos paikkakunnalla ei ole valtuutettua huoltoa. Imatralla huolto on, eli pyörän voi todella "jättää" huoltoon.itse jättäisin pyörän oikeille ammattilaisille jos ei itsellä tarvittavaa tietotaitoa löydy. Tuskin kuitenkaan se Ducatilla ajaminen jää niistä määräaikaishuolto kustannuksista kiinni,
Alkaa varmaankin taittua huollot ja mekaniikka tumpelolta humanistiltakin siinä vaiheessa, kun vuotuiset kilometrit maksavat määräaikaishuoltojenkin osalta jo enemmän, kuin vakuutusmaksut ja työ tehdään silloin, kun jollekin muulle sopii.itse jättäisin pyörän oikeille ammattilaisille jos ei itsellä tarvittavaa tietotaitoa löydy. Tuskin kuitenkaan se Ducatilla ajaminen jää niistä määräaikaishuolto kustannuksista kiinni, ja jos jää on parempi ehkä kelata fillarilla.![]()
Joo, ei toimi.Löysin tämän tiedon palstalta:Kukaan ei saa tuota helevetin huoltomerkkiä kuotatuksi.
sanoi:Ainakin uudemmissa monstereissa "maint" valo sammuu pitämällä trippimittarin nappia pohjalla samalla kun kääntää virta-avaimen off->on asentoon. En tiedä onko samoin sporteissa?
Oletko kokeillut ?
Tässä minun tapauksessa lähin huolto, jossa tuo huoltovalon kykeneen kuittaamaan on 615.5 km:n päässä. Paikallinen Ducati merkkihuolto ei kyennyt pyörälle tekemään muuta kun öljyt vaihtaa ja kommentoimaan että jos haluat että välykset tarkistetaan, niin jätä pyörä 2 viikoksi huoltoon.Tuo "merkkihuoltoon" jättäminen vaikeutuu huomattavasti, jos paikkakunnalla ei ole valtuutettua huoltoa. Imatralla huolto on, eli pyörän voi todella "jättää" huoltoon.itse jättäisin pyörän oikeille ammattilaisille jos ei itsellä tarvittavaa tietotaitoa löydy. Tuskin kuitenkaan se Ducatilla ajaminen jää niistä määräaikaishuolto kustannuksista kiinni,
Jos lähimmät huoltopaikat ovat n. 150 km päässä, ei huolto ole aivan yksinkertainen operaatio; kyse on muustakin kuin pelkistä kustannuksista.
Onneksi elämme muuttuvassa maailmassa, huoltopaikkoja menee ja tulee.
Takuuajan jälkeen tilanne helpottuu huomattavasti. Perushuollot ja tarkistukset ovat hommia tekevien mukaan omaksuttavissa ja tehtävissä, jos on vähänkään tajua tekniikasta.
Merkonomit huollattakoon edelleen merkkihuolloissa.![]()
Lainausta ketjusta: "Merkonomit huollattakoon edelleen merkkihuolloissa."Olisi -01 ss750 30tkm:n huolto ajankohtainen. Onko välttämätöntä käyttää merkkihuollossa? Löytyykö muista kuin merkkikorjaamoista säätöihin tarvittavat ohjelmat ym. värmeet.? Onko minkälaisia kokemuksia Hyvinkään - Riihimäen seudun huolloista?
Aaaaaaaaaaaaaaaarrrrrrrrrrrgggggghhhh!Lainausta ketjusta: "Merkonomit huollattakoon edelleen merkkihuolloissa."Olisi -01 ss750 30tkm:n huolto ajankohtainen. Onko välttämätöntä käyttää merkkihuollossa? Löytyykö muista kuin merkkikorjaamoista säätöihin tarvittavat ohjelmat ym. värmeet.? Onko minkälaisia kokemuksia Hyvinkään - Riihimäen seudun huolloista?
"Tässä minun tapauksessa lähin huolto, jossa tuo huoltovalon kykeneen kuittaamaan on 615.5 km:n päässä. Paikallinen Ducati merkkihuolto ei kyennyt pyörälle tekemään muuta kun öljyt vaihtaa ja kommentoimaan että jos haluat että välykset tarkistetaan, niin jätä pyörä 2 viikoksi huoltoon."
Sillä tavalla tämä viestiketju oli valaiseva, ettei selvästikään Ducatia - ainakaan Suomessa - ole tarkoitettu tavallisille kuolevaisille. Minusta asian tila muistuttaa autoilun pioneeriaikoja, jolloin autojen huoltovälit olivat lyhyet ja kuskilta odotettiin ainakin kohtuullisia monttöörin taitoja.
Sääli. Sinänsähän Ducatihan on sinänsä ihan ajettava pyörä siinä kuin muutkin - muttei näköjään omistettava.
Teknisesti minua Ducateissa ihmetyttää tuo pakko-ohjattu venttiilikoneisto, josta käsittääkseni ei ole mitään hyötyä
nykyaikaiseen jousilla toimiviin koneistoihin. Päin vastoin.
Jos Ducati luopuisi siitä, niin monet ongelmat olisi ratkaistu.
No toivotan kuitenkin Ducatesteille onnen päiviä valitsemallanne tiellä!![]()
Falconer
Onhan tuo vähän kallista, kannattaa kysyä samaa vaikkapa BikeWorldista.Soittelin juuri Hailacilta huoltohintaa 750 S:n.
Ns. pieni huolto (ei hihnojen vaihtoa) kustantaa 397,-, sisältää työn, osat ja tarvikkeet.
En tiedä mitä muden merkkien huollot maksaa, mutta onko tuo nykyään poikkeuksellisen kallista?