• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Ducatin huolto

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja puljo
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

puljo

New member
Olisi -01 ss750 30tkm:n huolto ajankohtainen. Onko välttämätöntä käyttää merkkihuollossa? Löytyykö muista kuin merkkikorjaamoista säätöihin tarvittavat ohjelmat ym. värmeet.? Onko minkälaisia kokemuksia Hyvinkään - Riihimäen seudun huolloista?

Asiansa osaava ja sovitut työt tekevä huolto lienee sopiva.
Valtuutettuja Ducati-hultoja ei kai kovin montaa ole.
Olisiko viisainta kysellä suoraan huoltoja tekeviltä yrityksiltä?

Kyllä nämä Ducatin huollot ovat lähinnä vitsi. Itse olen käyttänyt kolmessa eri liikkeessä mopoa. Kukaan ei saa tuota helevetin huoltomerkkiä kuotatuksi. Huollossa jätetään iso osa tehtävistä tekemättä mutta tajuttoman laskun ne osaa kyllä antaa.
033102ass_1_prv.gif

Parasta huoltoa saa kun viet lomareissulla sen ulkomailla huoltoon. Hommat tulee tehtyä ja säästyy rahaa niin työn kuin osien hinnoissa.

Kyllä nämä Ducatin huollot ovat lähinnä vitsi. Itse olen käyttänyt kolmessa eri liikkeessä mopoa. Kukaan ei saa tuota helevetin huoltomerkkiä kuotatuksi. Huollossa jätetään iso osa tehtävistä tekemättä mutta tajuttoman laskun ne osaa kyllä antaa.  
033102ass_1_prv.gif

Parasta huoltoa saa kun viet lomareissulla sen ulkomailla huoltoon. Hommat tulee tehtyä ja säästyy rahaa niin työn kuin osien hinnoissa.
mikä pyörä? paljonko ajettu?

Naapuri (Pena Elo/ MC RACING) saapi huoltaa oman ST4s:n (2002) jatkossa. Kannattaa pyytää tarjousta huolloista ainakin takuuajan ulkopuolella ja varmasti löytyy asiallisia huoltoammattilaisia sekä hintoja.

Toki maahantuojan huolto on myös erittäin asiallinen. Hinta hiukan eri. Asiallisesta työstä voi tietenkin maksaa myös asiallisen korvauksen.

Jos itse uskaltaa Ducatin koneen purkaa ja opetella säätämisen, niin toki se lopulta on edullisinta, edellyttäen, että ei tule isoja "harjoituskuluja.."
tounge.gif

033102ass_1_prv.gif

mikä pyörä? paljonko ajettu?
15500 km ja -04 ST4S

Empä usko että kovinkaan moni "ei merkkihuolto" ottaa Ducatia varsinaiseen määräaikaishuoltoon, epäilen ettei löydy oikeita työkaluja nokkahihnojen kireyden säätöön (tuskin rupeavat ilman hz mittaria säätämään, toki onnistuu ilmankin asiansa osaavalta!) ja löytyykö tarvittavaa arsenaalia venttiilin säätöpaloja? Ja saako "ei merkkihuolto" ehkä jonkin osan esim vaikka kytkin levyt riittävän nopeasti, ettei huoltoon pyöränsä tuonut asiakas tuskastu pitkään odotusaikaan. 2piippuinen juttu mutta itse jättäisin pyörän oikeille ammattilaisille jos ei itsellä tarvittavaa tietotaitoa löydy. Tuskin kuitenkaan se Ducatilla ajaminen jää niistä määräaikaishuolto kustannuksista kiinni, ja jos jää on parempi ehkä kelata fillarilla.
062802moto_prv.gif

Empä usko että kovinkaan moni "ei merkkihuolto" ottaa Ducatia varsinaiseen määräaikaishuoltoon, epäilen ettei löydy oikeita työkaluja nokkahihnojen kireyden säätöön (tuskin rupeavat ilman hz mittaria säätämään, toki onnistuu ilmankin asiansa osaavalta!) ja löytyykö tarvittavaa arsenaalia venttiilin säätöpaloja? Ja saako "ei merkkihuolto" ehkä jonkin osan esim vaikka kytkin levyt riittävän nopeasti, ettei huoltoon pyöränsä tuonut asiakas tuskastu pitkään odotusaikaan. 2piippuinen juttu mutta itse jättäisin pyörän oikeille ammattilaisille jos ei itsellä tarvittavaa tietotaitoa löydy. Tuskin kuitenkaan se Ducatilla ajaminen jää niistä määräaikaishuolto kustannuksista kiinni, ja jos jää on parempi ehkä kelata fillarilla.
062802moto_prv.gif
Viime kesänä kyselinkin Motoboxista huoltavatko vielä ducateja, niin sanoivat suoraan ettei tieto/taito riitä
wink.gif

Sanoivat vaan että kaveri joka huolti ducatit taisi "höyrähtää" niihin liikaa, ja siirtyi hailacille....
tounge.gif

itse jättäisin pyörän oikeille ammattilaisille jos ei itsellä tarvittavaa tietotaitoa löydy. Tuskin kuitenkaan se Ducatilla ajaminen jää niistä määräaikaishuolto kustannuksista kiinni,
Tuo "merkkihuoltoon" jättäminen vaikeutuu huomattavasti, jos paikkakunnalla ei ole valtuutettua huoltoa. Imatralla huolto on, eli pyörän voi todella "jättää" huoltoon.

Jos lähimmät huoltopaikat ovat n. 150 km päässä, ei huolto ole aivan yksinkertainen operaatio; kyse on muustakin kuin pelkistä kustannuksista.

Onneksi elämme muuttuvassa maailmassa, huoltopaikkoja menee ja tulee.

Takuuajan jälkeen tilanne helpottuu huomattavasti. Perushuollot ja tarkistukset ovat hommia tekevien mukaan omaksuttavissa ja tehtävissä, jos on vähänkään tajua tekniikasta.

Merkonomit huollattakoon edelleen merkkihuolloissa.
smile_org.gif

itse jättäisin pyörän oikeille ammattilaisille jos ei itsellä tarvittavaa tietotaitoa löydy. Tuskin kuitenkaan se Ducatilla ajaminen jää niistä määräaikaishuolto kustannuksista kiinni, ja jos jää on parempi ehkä kelata fillarilla.
062802moto_prv.gif
Alkaa varmaankin taittua huollot ja mekaniikka tumpelolta humanistiltakin siinä vaiheessa, kun vuotuiset kilometrit maksavat määräaikaishuoltojenkin osalta jo enemmän, kuin vakuutusmaksut ja työ tehdään silloin, kun jollekin muulle sopii.

itse jättäisin pyörän oikeille ammattilaisille jos ei itsellä tarvittavaa tietotaitoa löydy. Tuskin kuitenkaan se Ducatilla ajaminen jää niistä määräaikaishuolto kustannuksista kiinni,
Tuo "merkkihuoltoon" jättäminen vaikeutuu huomattavasti, jos paikkakunnalla ei ole valtuutettua huoltoa. Imatralla huolto on, eli pyörän voi todella "jättää" huoltoon.

Jos lähimmät huoltopaikat ovat n. 150 km päässä, ei huolto ole aivan yksinkertainen operaatio; kyse on muustakin kuin pelkistä kustannuksista.

Onneksi elämme muuttuvassa maailmassa, huoltopaikkoja menee ja tulee.

Takuuajan jälkeen tilanne helpottuu huomattavasti. Perushuollot ja tarkistukset ovat hommia tekevien mukaan omaksuttavissa ja tehtävissä, jos on vähänkään tajua tekniikasta.

Merkonomit huollattakoon edelleen merkkihuolloissa.
smile_org.gif
Tässä minun tapauksessa lähin huolto, jossa tuo huoltovalon kykeneen kuittaamaan on 615.5 km:n päässä. Paikallinen Ducati merkkihuolto ei kyennyt pyörälle tekemään muuta kun öljyt vaihtaa ja kommentoimaan että jos haluat että välykset tarkistetaan, niin jätä pyörä 2 viikoksi huoltoon.

Nyt kun vielä tämäkin huolto menetti merkkihuollon statuksen, lähin huolto onkin 338 kilometrin päässä Jyväskylässä - hiphei! Eli pitäsi tehdä 676 km:n öljynvaihto reissu. Maahantuojan toiminta sinäänsä on ollut asiallista ja ripeää. Vielä kun saisivat asianmukaisia huoltoliikkeitä tasaisesti pitkin suomenmaata.

Nyt lapsukaiset korjauskäsikirja kätöseen ja opettelemaan itse huoltohommat (ainakin perusasiat) !!.. takuuaika on tietysti erikseen...

Ei ne merkkihuollot takaa mitää muuta kuin helvetin suuren laskun osittain tekemättömistä töistä ja ns. "varmoja mielipiteitä" asioista, joista lausuja ei tiedä sen enempää kuin naapurin eukon kuukautiskierrostakaan...

Olisi -01 ss750 30tkm:n huolto ajankohtainen. Onko välttämätöntä käyttää merkkihuollossa?  Löytyykö muista kuin merkkikorjaamoista säätöihin tarvittavat ohjelmat ym. värmeet.?  Onko minkälaisia kokemuksia Hyvinkään - Riihimäen seudun huolloista?
Lainausta ketjusta: "Merkonomit huollattakoon edelleen merkkihuolloissa."

"Tässä minun tapauksessa lähin huolto, jossa tuo huoltovalon kykeneen kuittaamaan on 615.5 km:n päässä. Paikallinen Ducati merkkihuolto ei kyennyt pyörälle tekemään muuta kun öljyt vaihtaa ja kommentoimaan että jos haluat että välykset tarkistetaan, niin jätä pyörä 2 viikoksi huoltoon."

Sillä tavalla tämä viestiketju oli valaiseva, ettei selvästikään Ducatia - ainakaan Suomessa - ole tarkoitettu tavallisille kuolevaisille. Minusta asian tila muistuttaa autoilun pioneeriaikoja, jolloin autojen huoltovälit olivat lyhyet ja kuskilta odotettiin ainakin kohtuullisia monttöörin taitoja.

Sääli. Sinänsähän Ducatihan on sinänsä ihan ajettava pyörä siinä kuin muutkin - muttei näköjään omistettava.

Teknisesti minua Ducateissa ihmetyttää tuo pakko-ohjattu venttiilikoneisto, josta käsittääkseni ei ole mitään hyötyä
nykyaikaiseen jousilla toimiviin koneistoihin. Päin vastoin.
Jos Ducati luopuisi siitä, niin monet ongelmat olisi ratkaistu.

No toivotan kuitenkin Ducatesteille onnen päiviä valitsemallanne tiellä!
smile_org.gif

Falconer

Joo toi kyllä on totta! Että jos joutuu ajaa 600km pelkän huollon tiimoilta niin onhan se aika perk..een pitkä matka.
Ja jos vielä valtuutettu merkkihuolto ei saa hommia hoidetuksi niin kyllähän se varmasti pikkasen syö miestä.

Olisi -01 ss750 30tkm:n huolto ajankohtainen. Onko välttämätöntä käyttää merkkihuollossa?  Löytyykö muista kuin merkkikorjaamoista säätöihin tarvittavat ohjelmat ym. värmeet.?  Onko minkälaisia kokemuksia Hyvinkään - Riihimäen seudun huolloista?
Lainausta ketjusta: "Merkonomit huollattakoon edelleen merkkihuolloissa."

"Tässä minun tapauksessa lähin huolto, jossa tuo huoltovalon kykeneen kuittaamaan on 615.5 km:n päässä. Paikallinen Ducati merkkihuolto ei kyennyt pyörälle tekemään muuta kun öljyt vaihtaa ja kommentoimaan että jos haluat että välykset tarkistetaan, niin jätä pyörä 2 viikoksi huoltoon."

Sillä tavalla tämä viestiketju oli valaiseva, ettei selvästikään Ducatia - ainakaan Suomessa - ole tarkoitettu tavallisille kuolevaisille. Minusta asian tila muistuttaa autoilun pioneeriaikoja, jolloin autojen huoltovälit olivat lyhyet ja kuskilta odotettiin ainakin kohtuullisia monttöörin taitoja.

Sääli. Sinänsähän Ducatihan on sinänsä ihan ajettava pyörä siinä kuin muutkin - muttei näköjään omistettava.

Teknisesti minua Ducateissa ihmetyttää tuo pakko-ohjattu venttiilikoneisto, josta käsittääkseni ei ole mitään hyötyä
nykyaikaiseen jousilla toimiviin koneistoihin. Päin vastoin.
Jos Ducati luopuisi siitä, niin monet ongelmat olisi ratkaistu.

No toivotan kuitenkin Ducatesteille onnen päiviä valitsemallanne tiellä!
smile_org.gif

Falconer
Aaaaaaaaaaaaaaaarrrrrrrrrrrgggggghhhh!

Ei Ducatit nyt mitään avaruustiedettä ole! Merkki on vain suomessa sen verran harvinainen, että jokainen kyläseppä ei työkalujen puutteen tähden voi niitä huoltaa. Tosin ei noihin nyt kauhean montaa erikoistyökalua tarvitse... Ainakaan korjaamomanuaalin mukaan...

Huoltoväli on 10 tkm, 5 tkm kohdalla voi öljyt vaihtaa ihan itsekin, kunhan ei täytä sitä liikaa sinne moottoriin, niin ei tule ongelmia. Kun on ajanut sen 9 850 km, voi ihan hyvin ajaa sen 150 km sinne huoltoon, ei se nyt niin kauhean pitkä matka ole...

Itse olen käynyt Yamahaa ja Hondaa yms huollattamassa noin 100 km matkan päässä - ilman sen kummempaa ihmettelyä. Itse asiassa, en ole asiaa sen kummemmin ajatellut, se vain on niin.

Ihan samanlainen mopo Ducati on kuin jokin muukin merkki, vaikkapa Suzuki. Ei noita kannata pelätä... Yleisö yleensä haluaa "tehokkaimman", sitä Ducati kovin usein ei ole, siksi GSX-R1000:sta myydään enemmän.

Mikähän ongelma tuo Desmodrominen koneisto on? Siinä on tiettyjä teknisiä etuisuuksia verrattuna venttiilijousilla varustettuun mekanismiin, miksi siitä pitäisi luopua? Huolto ottaa aikansa, mutta se ei ole ongelma...

Joku joskus sanoi jotain vastaavaa:
Ducati on ihan yhtä avaruustiedettä kuin saunan pelti.  
cool.gif

Soittelin juuri Hailacilta huoltohintaa 750 S:n.
Ns. pieni huolto (ei hihnojen vaihtoa) kustantaa 397,-, sisältää työn, osat ja tarvikkeet.

En tiedä mitä muden merkkien huollot maksaa, mutta onko tuo nykyään poikkeuksellisen kallista?

Soittelin juuri Hailacilta huoltohintaa 750 S:n.
Ns. pieni huolto (ei hihnojen vaihtoa) kustantaa 397,-, sisältää työn, osat ja tarvikkeet.

En tiedä mitä muden merkkien huollot maksaa, mutta onko tuo nykyään poikkeuksellisen kallista?
Onhan tuo vähän kallista, kannattaa kysyä samaa vaikkapa BikeWorldista.

749:iin sama hommeli maksaa noin 753 €, jos isompi huolto, niin satasen enemmän...  
sad_orig.gif

600 CBR:ään sama maksaa noin 120 €, heh...

Tosin meneehän Ducatiin huoltoaikaa, mikä maksaa...

Mutta on asialla positiivisetkin puolensa nimittäin eipä näillä harvinaisemmilla härveleillä kohta aja muut kun tosiharrastajat ja merkki siirtyy taas ansaitsemaansa asemaan eli sana harvinainen voitaisiin ottaa kai sitten takaisin käyttöön Ducatinkin kohdalla, hah ja sitten kaikki ruikuttajat jäävät vaikeroimaan hokien "enhän minä nyt voi tätä yamahaa vaihtaa siihen Ducatiin kun se Ducati pitäisi viedä aina niihin "kalliisiin" huoltoihin joissa säädetään ne eriskummalliset ja niin pelottavat pakkoohjatut venttiilit. Sa..ana!  
thumbs-up.gif

Eiköhän laiteta tehtaalle joukko adressi jossa vaaditaan tehtaan asentamaan Ducatin runkoon vaikka CBR1000f koneen
niin ei herranjestas olisi ainankaan ongelmia niistä pakkoohjatuista venttiileistä. sitten puhuttaisiin vain kohta hajoavasta nokkaketjun kiristimestä! ja voi voi kun ne ovat sitten huonoja!

Onko tämä yhteiskunta niin kaavoihin kangistunut että kukaan ei kohta edes uskalla ajaa erilaisella laitteella tai se poltetaan roviolla kokoontumisajoissa?!

Sen verran potuttaa että vaihdoin oman Ms4:seni 749:iin eli TOISEEN DUCATIIN ja taas saadaan puheenaihetta!

Back