Duke 690

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja cmas
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Duke vai Duke.
Harkinnassa on KTM kesäpöristelyyn, mutta köyhän on aloitettava ns edullisista laitteista.
Syy on se että saa liikenteen bonareita kasaa (aloitus 20% ei kauheesti auta 1200€ laskusta vielä), kunnes on kohtuullisella tasolla ne ja voi päivittää esim RC8.n.

Vaihtoehtoina pyörii 390 Duke tai 690 Duke. Toinen on edullinen ja toinen vielä edullisempi.
Onko kenelläkään kokemuksia tuosta ns "intian" laitteesta.
Uutena tietenkin kun sellaisen hankkii, niin takuu auttaa joissakin asioissa.
Mutta siihen siitä ei ole apua jos tekniikan pettämisen takia rukki seisoo kesät pajalla ja talvet kotona.. edelleen mentäsiin polkrattaalla.
390:n "teho" luulisi riittävän pariksi kesäksi, jolloin saa taas silmän ja kropan toimimaa yhteispeliä kohtuudella sen verran mitä nämä laitteet vaatii kun kurvaillaan mutkateitä.
Voiman kasvaessa laittessa on suunnitelmissa ratapäivien kurvailut. No miksei sinne "mopollaki" voi mennä, ohi pääsee aina..
 
Renkaista jutusteleville.
Jos ajelee reippaasti ja riehuu mutkissa ja käy joskus radalla.
Supercorsa Pro tai Conti Attack SM loistavia Dukeen.
Siitä vähän rauhallisempaan sporttiseen menoon uusi Pilot Power 3.
Perus Pilot Power hyvä katugummi halpa.
Jos hakee pelkkää kulutuskestävyyttä ja mutkapito ei oo nii tärkeää -
Menee hyvä huligaanimopo hukkaan =)

20130805_200050_zps8ccd64e2.jpg


Conti Attak SM

20130625_212629_zps1605e8ed.jpg

20130711_200543_zpsefac89a8.jpg

Pilot Power
20130530_192139_zps636bebe7.jpg

Supercorsa Pro
30072009118.jpg
30072009120.jpg
30072009119.jpg

(Supercorsat o mun isommassa fillarissa RC8 kiinni mutta varmaan toimii Dukessakin ratavauhdeissa)
Sateella aivan paskat ajaa - btw.
Conti Attack SM toimii sateellakin ihan hyvin kuhan ei yritä polvi maassa mutkaan vetää.
 
Viimeksi muokattu:
Tietääkö kukaan minkä kokoinen 690 dukessa on etujarrupääsylinterin mäntä? Jotain se lienee 13-16mm väliltä... Tai pystyykö kukaan mittaamaan sitä omasta? Googlellakaan ei tunnu tätä tietoa löytyvän, jarrusatulat ovat kuitenkin dukessa ja smc:ssä samat, mutta yläpuristin on eri (dukessa radiaali ja smc:ssä perinteinen).
 
Vuosimallin 2012 - 2013 Duke 690 mallien eroavaisuudet ?

Vuosimallissa 2013 näyttää olevan kahden mallista vannetta; 5-puolaista tai 10 puolaista.
Onko kyseessä vain ylivuotinen 2012 malli (5-puolainen) ja tuliko 2013 malliin muita eroavaisuuksia kuin noiden vanteiden malli ?

A.D
 
Viimeksi muokattu:
Juu se on ylivuotinen eli 2012 mallia se 5 pulolanen.
Vanteiden lisäks aninakin katalysaattori on hiukan erillainen uudemmassa mutta ei niissä suurta eroa oo.

Osta R-malli.
Enemmän sisältöä rahalle.
Jarrut, jousitus, kaikki powerpartsit erityisesti sliderit ja kaatumaraudat...
pari muutakin pientä yksityiskojtaa R:ssä esim. Vilkut, seisontatuki, maavara ...

Ei ollu R mallia 2012 kun omani ostin ja noi kaikki samat Power Partsit tuli kuitenkin ostettua.
 
Tietääkö kukaan minkä kokoinen 690 dukessa on etujarrupääsylinterin mäntä? Jotain se lienee 13-16mm väliltä... Tai pystyykö kukaan mittaamaan sitä omasta? Googlellakaan ei tunnu tätä tietoa löytyvän, jarrusatulat ovat kuitenkin dukessa ja smc:ssä samat, mutta yläpuristin on eri (dukessa radiaali ja smc:ssä perinteinen).

Minkä vuosimallin vehje ja R vai ei ?
 
Vuosimalli -08 ja siitä uudemmat ja vielä ne mallit joissa on radiaali yläpuristin. Vastaus tosin on selvinnyt jo, 15mm on halkaisija.
 
Duke 690 tai Duke 690R olisi hankintalistalla seuraavana. Tulee nurkkapyöräksi/työmatka-ajoon 20km/sivu sekä satunnaiseen hupiajeluun mutkateille. Onko näillä (vakio) moottoreilla 654 vs. 690 suurta käytännön eroa keskenään normaalissa käytössä (kierrosherkkyys, värinät, moottorijarru, vääntöalue, kaasuunvastavuus tms) ?
Onko 690 moottori "valmiimpi" ilman mitään lisämodauksia, vai onko 654 ihan yhtä hyvä ?

Käytettävissä oleva rahamäärä rajoittaa hankinnan 690R vanhempaan malliin vuoteen 2011 asti.
Normiduken saisi hankittua 2012 - 2013 mallisena samaisella 690 koneella.
654 moottorinen 690 Duke olisi hinnaltaan edullisempi vaihtoehto, mikäli se on muuten samalla viivalla.

Kommentteja, please !

A.D
 
Hei palstalaiset!

Nyt on sit ensimmäinen prätkä ja tottakai KTM Duke R 690 vm.2011 hankittu, tämä ollu unelmana vuosia tai oikeastaan SD 990, mutta koska ajo on pääsääntöisesti pääkaupunkiseudulla ja vakuutuksien hintojen takia päädyin sitten pikkudukeen ja muutamien sadepäivä ajojen perusteella voin kyllä todeta, että eiköhän tää pikkunen tule riittämään alkuunsa ja on just semmone pieni ja pippurinen lelu mitä pyörältä odottikin. Nyt vaan kun tuuli loppuis ja vähä ois kivempi sää.... On tää suomen kesäsää ihana :D

Noniin muuta, onko jotai perus asioita mitä nyt pitäisi tietää ja osata? Huoltovälit taitaa olla sen 7500km? Vai pitääkö ne 1000km huollot kans käydä tekemässä?

Ootteko käyny penkittämässä omianne dukeja, löysin salkusta paperin missä luki tuloksena 65.3hp, joka sai minut vähä ihmettelemään, koska eikö duke ärrässä pitäisi olla lähes 70hp. Vai voikohan tämä olla penkitettym ennen uutta putkistoa...

EDIT: Onko ominaisuus vai vika, koneenlämpenemisen jälkeen tai sanotaanko kun on ajanu vähän matkaa, niin alkaa kuuluu semmonen "sähköinen surina". Paikalleen pysähdyttyä, niin sitä ei enää kuulu. Onko tämä ECU/ elektriset bensapumput vai mikä elektroninen bensanohjausjärjestelmä näissä onkaan joka surisee? Pahoitteluni huonoista termeistä tai tietämksestä, ei ole vielä ihan kaikkea sanastoa ym. oppinu! :right:


:cruising::orgmp::orgmp2:

T:Miki
 
Onkos täälä kukaan vaihdellu tuota handlebaria, eli tankoa? Renthalin tankoja näköjää saa aika suorilteen kottaraiseen ja ainaki superdukeen noita vissii paljon vaihdellaan, entäs pikku dukeen? Saako siitä suoranaista hyötyä/ajomukavuutta? :)
 
Morjensta taloon.

Kertoilkaapas nyt ummet ja lammet 2010-> ärrättömästä Dukesta. Mahdolliset sudenkuopat ja tärinöistä värinöistä ja onko millainen laite jos vaikka Espoo-Alpit-Espoo taipaleet mielessä kilisee.

Bike lehden testistä jäi mieleen kommentti kidutuskammio. Sillä viitattiin olemattomaan tuulisuojaan ja värinöihin jos meinaa pidempää siirtymää tehdä.

Emännän ER-6n kaipaa pientä päivitystä ja tässä nyt haistelemalla laitellaan pientä koeajolistaa keväälle. Esim MT07.
 
Sillä ekan mallin 690 Dukella tuli puoliksi pakosta ajettua Vaasan korkeudelta Helsinkiin yhtä kyytiä (pari kaffetaukoo välissä tosin). Niin pitkää kun tuolla pysyy taajamassa, nelinumeroisella pikkutiellä tai soralla niin tuo on ihan loistavan hauska kampe. Maantiesiirtymien ajaminen sitten onkin melkosen epämiellyttävää kovan penkin ja jatkuvan tärinän takia.
 
Dukesta en tiedä onko olemassa edes kaasari versiota, mutta muissa malleissa ruiskun kehiin tulolla
oli huomattava ero kaasaripeleihin ainakin tärinän suhteen. Omassa motossa en ainakaan ole mitään tärinää huomannut.
Mutta sekin on suhteellista mihin on tottunut.
 
690 Dukea ei ole ollut kaasarilla, mutta wanhat 620 ja 640 Duket oli sekä kaasarilla että tärinöillä varustettuja...

20v on tuokin mallisto jo ollut markkinoilla...
 
2010 ja 2012 moottorit vissiin hieman erinlaiset niin voiko tuosta nyt arvella että se -12 olisi myös tärinöiltään inhimillisempi? Eli jos käy koeajamassa 2010 niin voiko sillä ajolla tuomita myös 2012-> mallin?
 
Tärinät kokee jokainen vähän eri tavalla. Minusta 690-moottori ei tärise jos sitä vertaa 640:een, ja siinä on 6-lovinen laatikko, voi ajaa myös suoraa tietä ilman tunnetta siitä että mäntä tulee syliin.

MT-07 oli keväällä harkinnassa perheeseen. Hieno moottori, halpis alusta. Tuli ihan Kymcon skootteri mieleen ratakiskojen ylityksessä, melkoinen jumpsautus. Ei tietysti sovi olettaakaan että alle 8k laitteesta löytysi öhläriä tai vastaavaa.

Itse kyllä noista ottaisin pitemmille reissuille ton MT-07:n.
 
Itselläni on kokemusta vasta kahdesta omasta pyörästä, 2007 Suzuki 650A Banditista(nakumalli) ja 2013 KTM 690 Dukesta, mitä tulee pitkänmatkan ajomukavuuteen niin sanoisin että kumpikin laite sopii siihen yhtä hyvin (tai yhtä huonosti) Mielestäni Duke ei värise yhtään Banditia enempää mutta tuuli repii pakostakin koska kumpikaan ei tehtaan jäljiltä juurikaa tuulisuojaa tarjoa.
 
Eikai nakuilta ja supermotoilta voi yleensäkkään kauheasti olettaa tuulisuojaa olevan? Jos matkaa nimenomaan haluaa tehdä, ja sitä tuulisuojaa, niin miksei harkitse vaikkapa Adventurea ?
 
Back
Ylös