Olipa kiva lukea kokemuksia. Minun "traktorini" on ollut ajossa vasta kuukauden ja tunnustan ikävöiväni yhä edellistä rivinelosta.
No ei ässässä ole varsinaisesti mitään vikaa, kyse on hallintalaitteiden sijoitteluun tottumisesta. Varmaan vähän sama tilanne kun vaihtaa puhelimen merkkiä eikä meinaa löytää uudesta puhelimesta toimintoja. Laitetaan ensin pari kehua: 1) kone vääntää tasaisesti jo hyvin alhaisilla kierroksilla (rivinelosella olin tottunut nostamaan kierrokset 6.000 ja sitten ripeä ohitus 12.000) nyt vastaava tehdään kolmesta kuuteen tonniin.
2) Ajoasento on 180 senttiselle todella hyvä, ei väsy ranteet, eikä nilkat ole vaihtaessa luonnottomassa koukussa. Satulassa ei puudu takamus ja kuski voi helposti vaihdella asentoa, sen "tankki" kyttyrän päällä voi jopa oikeasti loikoilla. Madalletulla (ja kapealla) satulalla pystyy myös lyhytjalkainen käsittelemään pyörää paikoitustilanteissa helposti.
Suurin miinus minulle on hallintalaitteiden sijoittelu. Jos sinulla on jo BMW, niin sitten tuskin tulee ongelmia. Mutta esim. harrikan oikea/vasen vilkut on helpompi oppia (paras on tietysti perinteinen kaikki yhdellä peukalolla).
Nyt pitkien väläytys on peukalolla (en koskaan muista ylös vai alas), kyllä etusormi oli parempi.
Äänitorvi kyllä löytyy riittävän usein (aina kun yrittää sammuttaa vilkut), mutta hädän hetkellä olisi luonnollisempi "painaa torvea" kuin nostaa peukaloa...
Miksi ajanoton kytkimet on trippimittarissa? Minusta luonnollisempi paikka olisi ajotietokone. Nyt vasemman käden joutuu irrottamaan tangosta kun tekee säätöjä.
Nää on kaikki pieniä asioita jotka ärsyttää ennen kun ne oppii.
Ai niin sokerina pohjalla:
vaihde hyppää ylös ja alas vaihdettaessa vapaan yli todella helposti.
Japseissa ei mene vauhdissa ykkönen silmään vahingossa. Kakkoselta ne saa aina ongelmitta vapaalle ja voi rauhassa rullia edessä odottaviin punaisiin. Nyt kun rullii, niin se pitää vapaalla ihmeellistä kolinaa. Kai ne bemun insinöörit on ajatellu, et aina ku pyörä liikkuu ni on oltava vaihde päällä?