• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Fireblade

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja dreamer
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Tänään toi posti lapun takaisikutsusta. Kyseessä siis 2008, ja vikana on vesipumpun letkuliitoksen kiristimen ruuvikiinnitys.

Lapun mukaan koskee kaikkia -08 bladeja!!!
Sama lappu tuli tosiaan mullekin. Lienee aika pieni ongelma, kun täällä ei kukaan ole avautunut kärähtäneistä kintuista...
tounge.gif

Tänään toi posti lapun takaisikutsusta. Kyseessä siis 2008, ja vikana on vesipumpun letkuliitoksen kiristimen ruuvikiinnitys.

Sama lappu tuli tosiaan mullekin. Lienee aika pieni ongelma, kun täällä ei kukaan ole avautunut kärähtäneistä kintuista...  
tounge.gif
Tuonnekohan ne mun jäähdytysnesteet on hävinnyt? Ihmettelivät viime huollossa, kun jäähynesteet kadonneet ja saivat laittaa litrakaupalla lisää.

tounge.gif
Tuonnekohan ne mun jäähdytysnesteet on hävinnyt? Ihmettelivät viime huollossa, kun jäähynesteet kadonneet ja saivat laittaa litrakaupalla lisää.
Voisko joku tarkentaa mikä letkuliitos on kyseessä. Vois omasta tarkastaa ton liitoksen. Mulle ei ole tullut kutsua.

Mä ainakin tarkastan jäähdytinnesteet ennen joka ajoa ja kokeilen, että öljytulpat on kiinni. Öljyt tulee tarkastettua n. 1000km:n välein.

Pistetäänpä koko preivi tänne kaikkien ihailtavaksi:

sanoi:
TURVALLISUUSASIAA - KORJAUSKUTSU

Hyvä Hondan omistaja, kiitos luottamuksesta Honda-tuotteita kohtaan.

Honda Motor Co. Ltd. on havainnut, että tietyissä vuosimallin 2008 CBR1000RR moottoripyörissä on turvallisuuteen liittyvä virhe. Tietojemme mukaan omistatte moottoripyörän jota asia koskee.

Vesipumpun letkuliitoksen kiristimen ruuvikiinnitys värähtelee moottorin värinän vaikutuksesta. Tämä letkunkiristin joutuu muita letkunkiristimiä kovemmalle rasitukselle suurilla moottorin käyntinopeuksilla. Metallin väsyessä kiristin voi katketa, jolloin jäähdytysneste valuu ulos. Vuotava jäähdytysneste voi roiskua ajajan vasemman jalan päälle ja siten aiheuttaa palovamman. Jotta tältä vältyttäisiin, korjaa Honda tämän ongelman vaihtamalla kaikkien vuosimallin 2008 CBR1000RR moottoripyörien vesipumpun letkuliitoksen kiristimet uusiin.

Olkaa hyvä ja ottakaa yhteys lähimpään Honda huoltoon ja varatkaa aika korjausta varten. Toimenpide on Teille maksuton. Korjaus kestää alle tunnin (noin 40 minuuttia), mutta varautukaa jättämään pyöränne huoltoon yhden päivän ajaksi aikatauluseikkojen vuoksi.

Jos tarvitsette apua huoltoliikkeen löytämiseksi, tai jos Teillä on kysyttävää kampanjasta, tai jos ette enää omista kyseistä moottoripyörää, olkaa ystävällinen ja ottakaa yhteys Oy Brandt Ab:n jälkimarkkinointiin:
Seppo Laakso tai Otto Lindgren p. 0207757200.

Pahoittelemme tapahtunutta ja toivomme, ettei tästä koidu Teille liikaa vaivaa.

Ystävällisin terveisin

Oy Brandt Ab - Honda-jälkimarkkinointi

Että silleen...

Mitenkäs tuolla uudella bladella mahtuu ajamaan hieman isompi henkilö, esim. 184 cm ja 110 kg? Aika lyhythän tuo mopotin on joten joutuuko nojaamaan todella paljon käsiin tms?

Mitenkäs tuolla uudella bladella mahtuu ajamaan hieman isompi henkilö, esim. 184 cm ja 110 kg? Aika lyhythän tuo mopotin on joten joutuuko nojaamaan todella paljon käsiin tms?
Noo, kaikkeen tottuu paitsi jääpuikkoon hanurissa...

Ei vaineskaan. Mulle toi osu käteen parhaiten noista sporttikyykyistä ja kilsoja on nyt tullut kesäkuusta lähtien n. 16tkm. Kokoa on noin kymppi lisää sun mittoihin, eli 193/120+. Hyvin on matka taittunut, mutta noin 1½-tuntia on max ajomatka ilman kahvitaukoa.

Ensimmäisenä hajoaa mulla polvet, mutta sama ongelma mulla oli Ducatissa, autoa ajaessa ja lentokoneessa, joten ei liittyne pyörämalliin...  Koeajolle mars, niin ihastut itsekin.

Edit: se jäi sanomatta, että käsiä on ainakin mun helppo lepuuttaa, kun yltän selkä suorassa ajamaan yhdellä kädellä. Ei rasita käsiä eikä selkää, mutta kulutus pompsahtaa ½l/100km

Noo, kaikkeen tottuu paitsi jääpuikkoon jne..

He, ihan hauska kuulla että mahtuu. Mulla on niin vähän kokemusta eri pyöristä, siis noista 80 - luvun jälkeisistä malleista
biggrin.gif
, eikä viisaus aina lisäänny vaikka mopokaupassa kylmiä tyyppejä oottaakin.. Varsnkin kun vieressä kaveri höpöttää: pieni pieni ihan kuin kevari.. CBR 1000 f:kin tuntui kevyeltä käsitelllä kun sitä vertasi vanhaan kunnon gsx 1100 tai möhkökawaan..

He, ihan hauska kuulla että mahtuu. Mulla on niin vähän kokemusta eri pyöristä, siis noista 80 - luvun jälkeisistä malleista
biggrin.gif
, eikä viisaus aina lisäänny vaikka mopokaupassa kylmiä tyyppejä oottaakin.. Varsnkin kun vieressä kaveri höpöttää: pieni pieni ihan kuin kevari.. CBR 1000 f:kin tuntui kevyeltä käsitelllä kun sitä vertasi vanhaan kunnon gsx 1100 tai möhkökawaan..
Kylmätyyppejä otin lähinnä MP08-messuilla, jolloin en edes ollut etsimässä itselleni pyörää. Huomasin vaan ettei Kawaa tarvinnut edes ulkoiluttaa että tiesi ettei se ole minua varten. Kesällä kävin sitten koeajamassa eri pyöriä.

Mun mielestä pyörä on turha ottaa vartin koeajolle, sillä saman kokemuksen saa jos istuu sen päällä mopokaupassa. Ainakin mulle annettiin todella helposti esim. 1098, ZZR, Bleidi ja kiksutin koeajolle noin tunnin, puolentoista ajaksi. Siinä ajassa ehtii jo tutustumaan vähän pyöräänkin ja saa tietää mitkä paikat puutuu ensimmäisenä.

Eli kuten sanoin, kauppaan ja koeajolle mars mars.

Sen verran vielä meikäläisen firebladen öljyn syönnistä että huollossa mopo kävi ja oli ainakin kanavassa joka työntää kannen kautta puhdasta ilmaa pakoputkeen öljyä. Vaihtoivat sitten tiivisteet kannesta ja toivoivat parasta.

Pari päivää tämän jälkeen prätkä pöllittiin eikä tuota nyt ole kolmeen viikkoon kuulunut takaisin joten eiköhän se ollut siinä sitten. Ensi vuonna sitten jotain muuta.

Puol tyhmä kysymys, mutta kysyn kumminkin. Eli asensin Taylormade-vaimentimen -08 bladeen, ja jäi tuo lambda-anturi nyt ylimääräiseksi kun ei ollut uudessa putkistossa sille paikkaa. Pitäiskö mun nyt irroittaa se johto toisestakin päästä vai mitä sille tekis? Aiheuttaako muita jatkotoimenpiteitä?

Puol tyhmä kysymys, mutta kysyn kumminkin. Eli asensin Taylormade-vaimentimen -08 bladeen, ja jäi tuo lambda-anturi nyt ylimääräiseksi kun ei ollut uudessa putkistossa sille paikkaa. Pitäiskö mun nyt irroittaa se johto toisestakin päästä vai mitä sille tekis? Aiheuttaako muita jatkotoimenpiteitä?
omg.gif
Ootko nyt ihan varma, että se ei mee sinne minnekään ja ohjekirjassa ei mainita sanallakaan o2-sensoria?

Laita muuten pyörästä pari kuvaa tänne, kun homma on valmis. Kiinnostaisi myös melumittaukset kyseisellä putkella. Jos tuolla pääsee ahveniston ja motoparkin melumittauksesta läpi, voisin olla kiinnostunut itsekin. Olikos se nyt 7000rpm:ssä?

omg.gif
Ootko nyt ihan varma, että se ei mee sinne minnekään ja ohjekirjassa ei mainita sanallakaan o2-sensoria?

Laita muuten pyörästä pari kuvaa tänne, kun homma on valmis. Kiinnostaisi myös melumittaukset kyseisellä putkella. Jos tuolla pääsee ahveniston ja motoparkin melumittauksesta läpi, voisin olla kiinnostunut itsekin. Olikos se nyt 7000rpm:ssä?
Asennus ohjeissa ei mainita sanallakaan anturia. Eikä sille kyllä oo paikkaa...

jos se johto ei sua haittaa niin anna olla vaan.
onpahan helpompi laittaa vakio takaisn seuraavaan vaihtaessa.

mistä päin olet? tein itse telineen ja erilliset telineet omille vilkuille ja tuli tosi hyvät... eli ne telinee ei näy ollenkaan vilkku telineet on just sen vilkun rungon kokoiset jos oot läheltä niin tuu kattoon...

Kyselen tässä kaverin puolesta: Pyörä ´07 Blade 1000RR. Minkälainen tiiviste on öljypropussa. Onko erikoinen vai ihan normi kupari/vast.

Tarviiko eturattaan irroittamiseen erikoishylsyn vai aukeaako normi hylsyllä? Tarkotus olis vaihtaa ketjut ja rattaat kevään aikana. Välityksiä muuttaa -1 eteen ja taakse +2. Saa nähdä kui pirtsakka peli tosta tulee sit.

Back