• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Fireblade

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja dreamer
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Moi. Täällä uutena...
Tuli hankittua 2005 ja 70tkm ajettu pyörä....FJ-434
Olisko kellään historiantietoa?
Jännittää nuo kilometrit.
 
Omat kolme pyörääni olen ostanu noilla kilsoilla. Ei mitään ongelmaa, ehkä joutuu pyörien laakereita yms tarkkailemaan.
 
Minkä värinen piuha pitää ryöstää nopeusanturilta, että saa nopeuden PCV:lle?
Ohje sanoo pinkki-vihreä ja siinä on rosvo kiinni ja ei vaan toimi. Löytyykö sitä nopeustietoa muulta tai onko se oikea piuha missä nyt rosvo kiinni. Kyseessä -10 1000rr.
 
Minkä värinen piuha pitää ryöstää nopeusanturilta, että saa nopeuden PCV:lle?
Ohje sanoo pinkki-vihreä ja siinä on rosvo kiinni ja ei vaan toimi. Löytyykö sitä nopeustietoa muulta tai onko se oikea piuha missä nyt rosvo kiinni. Kyseessä -10 1000rr.

Ei sun tartte mitään piuhaa ryöstää. Mulla on saman vuotinen ja oli aikaisemmin PCV kiinni. Siinä on vain puoliin liittimet ja maajohto. Vai olitko jotain lisämokkuloita liittämässä PCVhen?
 
Ei sun tartte mitään piuhaa ryöstää. Mulla on saman vuotinen ja oli aikaisemmin PCV kiinni. Siinä on vain puoliin liittimet ja maajohto. Vai olitko jotain lisämokkuloita liittämässä PCVhen?

Joo kyllä on lisä pökäleitä kiinni. Cordonan shifteri ja se secondary module toisille suuttimille. Saisi sen vaihteiden calibroinnin ja vaihde kohtasen shifterin toimimaan, nyt se ei oikein pelaa, kun puuttuu se nopeusanturi. Sc57 pelasi ilman ongelmaa, nyt tuossa on jotain mitä en tajua/miksi se ei toimi...
 
Joo kyllä on lisä pökäleitä kiinni. Cordonan shifteri ja se secondary module toisille suuttimille. Saisi sen vaihteiden calibroinnin ja vaihde kohtasen shifterin toimimaan, nyt se ei oikein pelaa, kun puuttuu se nopeusanturi. Sc57 pelasi ilman ongelmaa, nyt tuossa on jotain mitä en tajua/miksi se ei toimi...

Ecun harmaa liitin ja nro 28 on speed sensor ja p/g värityksellä.
 
Magneeton kopan päälle tulee kumiletku. Tuo meinaa juuresta vähän hikoilla öljyä ja ajossa heittää kengälle. Tai vaikea erotella mikä tulee siitä ja mikä ketjuista mutta jokatapauksessa onko tämä yleistä vai pitäääkö asialle alkaa tekemään jotain? Kunnon puhdistus ja liimamassalla tiiviiksi? Parempia ideoita?
 
Varmaan puhut latauksen johtojen läpiviennistä.

Paineöljyä ei siellä kopan takana ole, joten siitä ei huolta.

Varma korjaus on kopan irroitus, uusi paperitiiviste ja tiivistesilikonilla läpiviennin tilkintä.
 
Magneeton kopan päälle tulee kumiletku. Tuo meinaa juuresta vähän hikoilla öljyä ja ajossa heittää kengälle. Tai vaikea erotella mikä tulee siitä ja mikä ketjuista mutta jokatapauksessa onko tämä yleistä vai pitäääkö asialle alkaa tekemään jotain?

Ketjuista nyt ei ainakaan pitäisi öljyä kengille tulla missään tilanteessa. :blink: Millä ja miten niitä oikein olet kylvettänyt?
 
Vihertävä paperitiiviste mulla ainakin siinä magneetonkopassa on. Ja ehkä ne ketjut ei heitä kengälle, ajattelin vain että osa tulisi sieltä mutta ehkä kaikki tulee siitä läpiviennistä magneettoon. Täyttöaukkokin vähän hikoili, onkohan nämä tarkkoja oikeasta öljymäärästä. 3,8l laitoin mutta silmä tuli yli ylärajan..
 
Onhan niihin tiivisteitä myynnissä, mutta alunperin ei käytetä. Ihan tiivistesilikonilla laitetaan. Jos se koppa on avatessa mysötty paskaksi niin koitettu sitten tiivisteellä saada pitämään?
Olisi ehkä parasta ottaa auki,putsata pinnat ja laittaa oikein tiivistettynä kiinni.
Öljyä vähän reilusti, omaan muistelisin että aikalailla 3 litraa riittää. Ainakin jos ei suodatinta vaihda.
 
Onhan niihin tiivisteitä myynnissä, mutta alunperin ei käytetä. Ihan tiivistesilikonilla laitetaan. Jos se koppa on avatessa mysötty paskaksi niin koitettu sitten tiivisteellä saada pitämään?
Olisi ehkä parasta ottaa auki,putsata pinnat ja laittaa oikein tiivistettynä kiinni.
Öljyä vähän reilusti, omaan muistelisin että aikalailla 3 litraa riittää. Ainakin jos ei suodatinta vaihda.

Suodatin vaihtui kyllä myös. Jos avaan kopan ni kuinka paljon tuolta tulee öljyä pihalle ? No täytyy avata ja kattoa mitä sitä kyselemään pakkohan se on kuntoon saada. :orgmp:
 
Suodatin vaihtui kyllä myös. Jos avaan kopan ni kuinka paljon tuolta tulee öljyä pihalle ? No täytyy avata ja kattoa mitä sitä kyselemään pakkohan se on kuntoon saada. :orgmp:

Sieltä tulee vähän, jos sumpun öljypinta on pyörä sivujalalla kopan alapuolella. Jos ei ole, niin sitten tulee reilusti.

Joka tapauksessa astia alle.
 
Suodatin Jos avaan kopan ni kuinka paljon tuolta tulee öljyä pihalle ?

Saatko mitenkään pyörää kallelleen toiselle puolen? Itse juuri viime kesänä käytin staattorin puolta auki ja ei tullut öljyä ulos, kun pyörä oli vähän kallellaan sinne kytkimen puolelle. Esim. seinää vasten tai jotenkin silleen..
 
Itse vaihdoin staattorin ninjaan niin ihan rohkeasti vaan pehmustetta väliin ja seinään kallelleen tangon päästä niin ei tullu öljyjä ulos. Pitäs kestää ihan tangon varassa, mutta varmistukseksi kaikkea väliin ja koppaa auki..
 
Näin pyhäpäivänä vain tokmanni olisi auki mutta siellä olisi valikoimissa permatexin supra blue tai supra copper. Jälkimmäisessä lämmönsietokyky sinistä kovempi. Eiköhän noista kummatkin sinne sovellu! Mutta itse asiaan, tehdäkkö tiivistys niin että silikoni väliin ja koppa suoraan kiinni lopulliseen tiukkuuteen vai silikonin ohjeiden mukaisesti eli: "Lisää tasainen ja yhtenäinen 2-6 mm paksu silikoninauha toiselle pinnalle ja ympäröi kaikkien pulttien reiät. Kokoa osa välittömästi, kun silikoni on vielä märkää. Kiristä sormin, kunnes ainetta alkaa pusertua laipan ympärille. Anna kuivua yhden tunnin ajan ja kiristä sitten uudelleen 1/4-1/2 kierrosta. Silikoni kovettuu täysin 24 tunnissa."

Kummalla mennään?
 
Näin pyhäpäivänä vain tokmanni olisi auki mutta siellä olisi valikoimissa permatexin supra blue tai supra copper. Jälkimmäisessä lämmönsietokyky sinistä kovempi. Eiköhän noista kummatkin sinne sovellu! Mutta itse asiaan, tehdäkkö tiivistys niin että silikoni väliin ja koppa suoraan kiinni lopulliseen tiukkuuteen vai silikonin ohjeiden mukaisesti eli: "Lisää tasainen ja yhtenäinen 2-6 mm paksu silikoninauha toiselle pinnalle ja ympäröi kaikkien pulttien reiät. Kokoa osa välittömästi, kun silikoni on vielä märkää. Kiristä sormin, kunnes ainetta alkaa pusertua laipan ympärille. Anna kuivua yhden tunnin ajan ja kiristä sitten uudelleen 1/4-1/2 kierrosta. Silikoni kovettuu täysin 24 tunnissa."

Kummalla mennään?


Noh hain tänään wurthin super rtv-silikoni plussaa ja vedin sillä kasaan, toivotaan että tulee tiiviiksi!
 
Ostin tuossa joku aika sitten ekaksi pyöräksi 93 vuoden firebladen, johon on laitettu aika lyhyet välit (15 - 50). Oon pyörällä ajellu nyt yhteensä noin tunnin verran ihan pientä pyörittelyä, kun sitä korttia vielä tässä odotellaan. Mitä mieltä väki on nuista välityksistä, onkohan turhan lyhyet kaupunkiin ja mutkapätkä ajoon? Motaria ei tule ajeltua, kun hyvin satunnaisesti vajaan 50km pätkää. Pyörä on siis fighteroitu. Selviäähän tuo tietysti kun kortin saa ja alkaa ajamaan, mutta jos noi on yleisesti ottaen jo liian lyhyet niin tietäs vaihella rattaan jo nyt. Ainakin ykkösvaihteella tuntuu tosi herkälle kaasu nuilla välityksillä ja matka on herkästi nykivää.
 
Back
Ylös