• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Kawasaki Ninja H2

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Smistik
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
0-100 kiihdytyksessä jo nykypyörissä on liikaa tehoa, joten tuo lienee siinä 3 sekunnin nurkilla riippuen kuinka hyvin elektroniikka hoitaa homman.
100-200 välillä sitten lisävoimasta on jo himpan hyötyä, joten oisko 0-200 joku 6,0-6,5 sekkaa hyvä odostusarvo?
200-300 tuleekin nykymopoihin verrattuna sitten isompi ero. Bemun 1000RR menee tämän välin n. 12 sekuntiin. H2R varmaan pystyisi alle 10 sekunnin kiihtyvyyteen.
Veikkaan siis 0-300 alle 15 sekuntia.

Ihan vertailuna että itsellä meni viime kenttävedossa 0-100 4.5s 100-200 4.5s ja 200-300 4.5s...
Tasaista kyytiä siis :) Pitkät välitykset paikoillaan ja 304hv takarenkaalla. Hyvin rauhallinen lähtö kytkintä säästellen.

Sehän turbopyörässä on mukavaa kun meno ei lopu missään vaiheessa :thumbup:
 
Viimeksi muokattu:
Pito ja alusta alkaa kans vaikuttaa nyky tehoilla jotain. Omalla R1:llä tuo 100-200 on aika tarkkaan 3,8s. Verrokkina gsxr 1000 k4 vei samalla välilä 4,4. Tosin siinä tuli yksi vaihto enemmän ja shifteri puuttui, joten kaikkea ei voi tehon piikkiin laittaa. 0-100 data on aika surullista.. alle 3,2 s vaatii oikeasti jo onnistumisen.
 
Ihan vertailuna että itsellä meni viime kenttävedossa 0-100 4.5s 100-200 4.5s ja 200-300 4.5s...
Tasaista kyytiä siis :) Pitkät välitykset paikoillaan ja 304hv takarenkaalla. Hyvin rauhallinen lähtö kytkintä säästellen.

Sehän turbopyörässä on mukavaa kun meno ei lopu missään vaiheessa :thumbup:

Yllättävän hidas toi 100-200km/h. Muuten kuulostaa ihan fiksulta noi ajat.
 
Pito ja alusta alkaa kans vaikuttaa nyky tehoilla jotain. Omalla R1:llä tuo 100-200 on aika tarkkaan 3,8s. Verrokkina gsxr 1000 k4 vei samalla välilä 4,4. Tosin siinä tuli yksi vaihto enemmän ja shifteri puuttui, joten kaikkea ei voi tehon piikkiin laittaa. 0-100 data on aika surullista.. alle 3,2 s vaatii oikeasti jo onnistumisen.

0-100 karvan yli neljä sekkaa kemoran portilta lähtiessä tolla samalla pyörällä ja siinä on kuitenkin 90 asteen mutka välissä. ;)
 
Ihan vertailuna että itsellä meni viime kenttävedossa 0-100 4.5s 100-200 4.5s ja 200-300 4.5s...
Tasaista kyytiä siis :) Pitkät välitykset paikoillaan ja 304hv takarenkaalla. Hyvin rauhallinen lähtö kytkintä säästellen.

Sehän turbopyörässä on mukavaa kun meno ei lopu missään vaiheessa :thumbup:

Menee jo offtopiciksi, mutta Jorkan ennätysvedossa kiihtyvyydet meni näin:
0-100 5,5 sek.
100-200 3,5 sek.
200-300 4 sek.
300-400 5,5 sek.
400-420 4 sek.

Huomaa ilmanvastuksen vaikutuksen jo tossa aika selvästi :)
 
Pakko kommentoida vaikka kanssa offtopicia...

Ei pysty kun virnuilemaan tuolle, että listauksessa myös 300-400 alue... :D
 
Pakko kommentoida vaikka kanssa offtopicia...

Ei pysty kun virnuilemaan tuolle, että listauksessa myös 300-400 alue... :D

Joo, samaa nauroin. Tuolla saanee paikallisessa Esson baarissa hymyt hyytymään :D. "En tiiä paljon toi menee nollasta sataan, mutta kolmesta markasta neljään sataan menee 5,5sekuntia" :D
 
Täytyy kyllä myöntää, että Kawasaki on onnistunut markkinoinnissa loistavasti. Paljon paremmin kuin KTM viime vuonna. KTM:n valehtelua tehoista ei voi ymmärtää. Näistä Kawasakin videoista jää vähän auki mitä teknistä eroa H2R:llä ja H2:lla on. Jotain isompaa kuin ahtopaine luulisi olevan, jos huhut tuplahinnasta pitävät paikkaansa. Näiden videoiden perusteella Kölnin (ja videon 10) jälkeen videoissa mainostetaan enemmän H2:ta ja siis voisi olettaa, että kaikki viime videoissa mainostetut jutut ovat jo H2:ssa. Kölnissä ihastelin H2R:n hienoa maalausta ja videon perusteella ainakin minä saan semmoisen käsityksen, että sen saa H2:seen, mutta onkohan lisähintaan.

Arvelen, että H2 ilmoitetaan vain 200 hv, mutta todellisuudessa siinä on vähän enemmän ja lisävarustepaketteina esim. putkiston kanssa saa lisää tehoa. Mutta onkohan H2R:n puristussuhde matalampi ja jos on niin onko se tehty jollain paksummalla tiivistelevyllä vai männillä? Välijäähdytintä ei ole missään kuvassa. Kompressori myös vie tehoa paljon enemmän kuin turbo, joten millähän kierrosluvulla ahtaminen tuo etua vapariin nähden? Jos H2R on matalammalla puristussuhteella niin se on alhaalta tieten heikompi.

Ulkonäöstä voidaan olla montaa mieltä, mutta on tämä ainakin persoonallinen ja minä tykkään. Ainoa mistä en aluksi pitänyt oli takavanne.

Kuvat ovat jo sen verran paljastavia, että suunnilleen tietää mitä on tulossa ja tekniikka ei voi olla pettymys. H2 tulee talliin, se on varma. Vaikka HP4 jälkeen en aikonut kyykkyä enää laittaa eikä varsinkaan japsia.
 
Viimeksi muokattu:
Arvelen, että H2 ilmoitetaan vain 200 hv, mutta todellisuudessa siinä on vähän enemmän ja lisävarustepaketteina esim. putkiston kanssa saa lisää tehoa.

Mahtaako tuollainen olla laillista. En usko, koska tulisi ongelmia katsastustilanteissa ja sen semmoista, kun tehoja olisikin enemmän kuin rekisteriotteessa.
 
Mahtaako tuollainen olla laillista. En usko, koska tulisi ongelmia katsastustilanteissa ja sen semmoista, kun tehoja olisikin enemmän kuin rekisteriotteessa.

Eihän sillä ole mitään väliä mitä mainosmies sanoo. Tyyppiluokitus voitaneen tehdä isommalle teholle, mutta silti myydä pienempitehoista kunhan ero ei ole aivan mahdoton? Tämä tosin on vain mutua, en lähtenyt tarkastamaan pykäliä, että miten tuo käytännössä menee.
 
suunnilleen tietää mitä on tulossa ja tekniikka ei voi olla pettymys

no eihän ne kuvat kyllä kerro mitään tekniikan toimivuudesta ja siitä minkälainen potentiaali pettymykseen on. Eli se voi olla pettymys, mitään käyttäjäkokemuksia ei ole ja konsepti on uusi ja pyörä on täysin uusi useilta osin.

Matalampi puristussuhde ei tarkoita mitään pienempää tehoa jos on mekaaninen turboahdin vaihteistolla, se voi ahtaa pienilläkin kierroksilla, joten ulostuleva voima on mahdollisesti aina suurempi kuin vaparissa. Jopa 1000rpm:ssä. Tuskin näin kuitenkaan on, mutta voisi olla.
 
Ahdetun laitteen laaja-alainen potentiaali jää helposti liian vähälle huomiolle.

"Oikein ja sopivasti" valituilla ja kasatuilla "raudoilla" voi elektroniikan ja bittien avulla
loihtia ns. käden käänteessä uskomattoman repertuaarin ulos samasta paketista.

Yleisemmällä tasolla tahtoo päät olla vielä turhan tiukasti "vapaa.... siis vapariajattelun" vankina.
 
^Toivottavasti Jayn Garagella pyörää tyypittää joku muukin kuin ukko itse. Eikös se Bernardi ole jonkin sortin `senioreiden amatöörikahinoissa mukana?

Parit puolikaasukiihdytykset 90-luvun väljä nahkarotsi lepattaen ja klassikkoratsubootsit jalassa eivät ehkä anna täyttä kuvaa laitteen potentiaalista.
:D


Kuvat ovat jo sen verran paljastavia, että suunnilleen tietää mitä on tulossa ja tekniikka ei voi olla pettymys. H2 tulee talliin, se on varma. Vaikka HP4 jälkeen en aikonut kyykkyä enää laittaa eikä varsinkaan japsia.

Ei kuitenkaan H2 ja H2R? Noistahan saisi kivasti askarreltua hyshys-hyväksytyn kilvellisen R:n?
 
H2: 200 PS, 238 kg

Näin sitä vaan kuohitaan hyväkin aihio. Voisi sanoa, että mukava olla oikeassa, mutta nyt ei olisi väärässä oleminenkaan haitannut.

oksennus.jpg
 
Back
Ylös