• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Mitä tallissa tapahtuu?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja mico
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Voi saatana, oliskohan pitänyt vähän perehtyä taas ensin! Haha! :thumbsup:

Pikaisella laskutoimituksella jarrujen hydrauliseksi suhteeksi tulee uudella pääsylinterillä 11.28, kun optimituntuma saadaan jonkun mielestä suhteella 27 ja alle 23 on jo ilmeisesti huono. Alkuperäisellä 14mm pääsylinterillä suhde oli 20.78 ja optimi saavutettaisiin noin 12mm pääsylinterillä. Sillälailla.

Optimi tosiaan voitaisiin saavuttaa myös lisäämällä jarrusatuloiden pinta-ala nykyisestä 3196 mm2 -> 7651 mm2 eli yli tuplata mäntien pinta-ala.

Tänäänkin opittiin ja mentiin yhdessä eteenpäin :)-
 
Epäilyttää myös, onko tuo oikean puolen etusatula ihan kunnossa. Nestettä tulee heikosti tai vasta kovalla voimalla ilmausnipasta ulos ja mielestäni koeajolenkin jälkeen vasen puoli oli lämpimämpi kuin oikea. Täytyy varmaan vielä käyttää se irti.

Tähän pakko heittää sellainen kommentti, että yleensä jarruletku ja ilmausnippa ovat lähekkäin, eikä satulassa oikein pitäisi voida olla mitään vikaa, mikä tuossa välissä voisi rajoittaa nesteen virtausta. Äkkiseltään todennäköisin teoria on tukkeutunut ilmausnippa tai jonkinlainen vaurio jarruletkussa. Jos siinä on hyppyletku tuplabanjolla satulasta toiseen, niin en tiedä sitten voisiko sinne syntyä jotain ahtaumaa esim. huonon asennon vuoksi. Lämpötilaero voi toki selittyä myös jumittavilla männillä.
 
Päällystin ratajakkaran uusiks. Vanha liimasolukumi lähti aluks postinmerkin kokoisina paloina jättäen liiman. Pieni vitutus iski. Hain tarranpoistajaa. Kovaa myrkkyä. Sillä lähti melkoisen sotkun saattelemana.

Kiroilin asiasta Mogulille, ja sen ässähiha on nykyään näköjään äärettömän pitkä. Ehdotti päällystää jakkaran kalvolla ennen kuin vedän uuden. Sen verran parantelin ideaa, et muija päällysti kalvolla. Nyt on uus plyyshi!
 
Kusilaituu levittelen...
Sivukatteiden muotit on tehty, seuraavaksi melekin kopio sivukatteesta.
 
Honda Monkey rupeaa kasaantumaan, mutta vastatuultakin tuntuu olevan taas riittämiin.

Löysin pitkällisen etsinnän jälkeen ihan uuden orkkis bensatankin korkin. Nyt piti siis olla kaikki osat kasassa. No nyt ei enää puutu ku alkuperäinen bensatankki. Uuudet maalit ja tarrat (kalliit sellaiset) on kiinan mankin tankissa kiinni ja korkin reikä on aivan eri kokoinen. Vittu jotta rupes taas oikeesti vituttamaaan. :pissed: Periksi en anna ja hommasin jo uudet tarratkin, mutta tankki pitää kattella. No käyttöönhän me tuo mopo saadaan "väärällä" tankillakin. Jos kuitenkin joku tätä lukeva tietää mistä tankin mahdollisesti saisi, niin kiitollisena otetaan infoa vastaan.

IMG_20200530_194120.jpg
 
Honda Monkey rupeaa kasaantumaan, mutta vastatuultakin tuntuu olevan taas riittämiin.

Löysin pitkällisen etsinnän jälkeen ihan uuden orkkis bensatankin korkin. Nyt piti siis olla kaikki osat kasassa. No nyt ei enää puutu ku alkuperäinen bensatankki. Uuudet maalit ja tarrat (kalliit sellaiset) on kiinan mankin tankissa kiinni ja korkin reikä on aivan eri kokoinen. Vittu jotta rupes taas oikeesti vituttamaaan. :pissed: Periksi en anna ja hommasin jo uudet tarratkin, mutta tankki pitää kattella. No käyttöönhän me tuo mopo saadaan "väärällä" tankillakin. Jos kuitenkin joku tätä lukeva tietää mistä tankin mahdollisesti saisi, niin kiitollisena otetaan infoa vastaan.
Mitäs jos joku näppärä sorvari tekee sulle uuden laipan siihen tankkiin/ tai kokonaan uuden kauluksen laippoineen. Niin sit orggiskorkki sopis siihen nykyiseen tankkiin?
Voisin kuvitella että oginaalitankkia on ihan helvetin vaikea löytää/ jos löytyy niin ne on joko läpimätiä tai maksaa pari kivestä.
 
Joo o. Crashpadin pultti katkesi. En tiedä miksi ja miten tuollainen 12.9 pultti nyt päättää katketa omia aikojaan. Ei kai se muuten olisi ongelma mutta sama pultti toimii yhtenä moottorin kannattimenakin.

Alkaa kohta tallissa (parkkipaikalla) tapahtua, puuilosta haettu parasta (halvinta) mitä rahalla saa. Setti vasenkätisiä poranteriä, suunnitelma B vastakierretappisarja samalla reissulla ja plan C palovakuutus.
 
Joo o. Crashpadin pultti katkesi. En tiedä miksi ja miten tuollainen 12.9 pultti nyt päättää katketa omia aikojaan. Ei kai se muuten olisi ongelma mutta sama pultti toimii yhtenä moottorin kannattimenakin.

Alkaa kohta tallissa (parkkipaikalla) tapahtua, puuilosta haettu parasta (halvinta) mitä rahalla saa. Setti vasenkätisiä poranteriä, suunnitelma B vastakierretappisarja samalla reissulla ja plan C palovakuutus.

Vastakierretappi nostaa karvat pystyyn. Onnistuin tuossa taannoin katkaisemaan Snap Onin vastakierretapin lankarullan pulttiin ja sitten ne vasta talkoot siinä irroittamisessa olivatkin.
 
Vastakierretappi nostaa karvat pystyyn. Onnistuin tuossa taannoin katkaisemaan Snap Onin vastakierretapin lankarullan pulttiin ja sitten ne vasta talkoot siinä irroittamisessa olivatkin.

Onhan noi vastakierretapit aina vähän niin ja näin. Jokusen saanut itsekin katki milloin mihinkin, nykyään luovuttaa jos ei pienellä ähellyksellä lähde.

Tällä kertaa vahinko ei ollut niin suurta, kierrenysä pyörän päässä olikin kiinni sellaisessa kuparimutteri-insertissä minkä pitäisi puristua runkoa vasten kiristettäessä. Lähti kimpoilemaan ympäriinsä heti kun koitin pistepuikolla tehdä porattavaa koloa.
Emmä sitä kierrettä sieltä kuparimutterista pois saanu, vaikka useamman perkeleen voimilla koitin, mutta tällä viikolla pitäis naapurissa oleva KTM korjaamo saada sellaisia varastoon. Tais mainita hinnaksi 1 euro ni en viitsi edes yrittää enempää askarrella tota vanhaa.

Hätähätä-ratkaisuna läpipultti ja mutteri siellä ny pötköttää.
Ei se moottori siitä ny muutamaa metriä pidemmälle lähde jos pettää.
 
Viimeksi muokattu:
Vastakierretappi nostaa karvat pystyyn. Onnistuin tuossa taannoin katkaisemaan Snap Onin vastakierretapin lankarullan pulttiin ja sitten ne vasta talkoot siinä irroittamisessa olivatkin.

Parempi konsti, kiertää siihen vasenkätisen kierteen mihin sitten saman kierteinen pultti ja sillä kiertää sen ulos
(jos/kun liimaa siellä on niin ensin lämittää)
vastakierre tapit usein katkeilun lisäksi levitää(hieman kartioita kun ovat) sitä katkenutta pulttia mikä sitten jumitta sitä entistä enemän, pehmeisä pulteisa toimivat edes jotenkin siedetävästi
 
Kiristetty liian tiukalle pultin murtorajalle ja tärinä hoitaa loput, naks ja pultti menee poikki.

Kait se on mahdollista tämäkin. Ohjekirjan antamaan 45Nm mä ne olin laittavani, ei kai sen pitäis vielä M10 pultille liikoja olla. Orkkispultit on jotain pehmeämpää höttöä kyllä kuin nuo teräspultit mitkä tuli padisarjan mukana.

Bilteman momenttirimpula ei nyt varmaan se tarkin laite ole muttei se kai ihan holtittomasti heitä.
 
Kait se on mahdollista tämäkin. Ohjekirjan antamaan 45Nm mä ne olin laittavani, ei kai sen pitäis vielä M10 pultille liikoja olla. Orkkispultit on jotain pehmeämpää höttöä kyllä kuin nuo teräspultit mitkä tuli padisarjan mukana.

Bilteman momenttirimpula ei nyt varmaan se tarkin laite ole muttei se kai ihan holtittomasti heitä.

Tärinä niitä katkoo, kun pulttiin tulee vapaata pituutta tatin myötä.

RSV:ssä mennyt monen monta R&G:n M12 8.8 pulttia poikki. Kirrattu välille 35-40 Nm.

Nyt on teetetyt 12.9 M12x1.25 pultit testissä (löydäpä sopivalla pituudella tuollaiset :D)
 
Uudet PP-tuningin cliparit.
Ovat 50 mm pidemmät, mitä vakiot, eli yhteensä 100 mm lisää leveyttä :peukutpystyyn:

Kyllä on iloista, kun saa avattua clipareita riittävästi, ettei romut ota kiinni etukatteeseen tai etuhäkkiin. :cruising:
 

Liitetiedostot

  • zx6r ohjaamo.jpg
    zx6r ohjaamo.jpg
    66,3 KB · Katselut: 82
Parempi konsti, kiertää siihen vasenkätisen kierteen mihin sitten saman kierteinen pultti ja sillä kiertää sen ulos
(jos/kun liimaa siellä on niin ensin lämittää)
vastakierre tapit usein katkeilun lisäksi levitää(hieman kartioita kun ovat) sitä katkenutta pulttia mikä sitten jumitta sitä entistä enemän, pehmeisä pulteisa toimivat edes jotenkin siedetävästi

Joo, en tiedä mikä mielenhäiriö iski kun piti sitä tappia kokeilla, yleensä en niitä käytä.
 
Kyllä on iloista

Kävin eilen heittämässä ekan lenkin uusien clipareiden ja dyno-säädätyksen jälkeen.
Kyllähän tuo pyörä hienosti toimii! Pitäis vaan päästä radalle ajamaan, kun yksinajelu kadulla tuolla muoviluodilla ei ole mitenkään erityisen innostavaa.

Nyt kun toi toimii, niin seuraavaksi pitää varmaan iskeä näppinsä enduroon ja hieroa se taas minttiin kuntoon. Onneksi siinä ei ole niin paljoa ropattavaa.

 
Ilmaa piti laittaa kumeihin... Niin hetkeks aivot seisahtui kun venttiili sojotti väärään suuntaan. :blink: Pyörä on väärin päin.

Rengas oli onneksi vanteella sentään oikein päin, mutta kyllä tämä pistää ihmettelemään, että en ole tuota muka huomannut edes Kemoran viikonloppuna :paikallatuulee: Jossain vaiheessa muistaaksnei keulassa tuntui tärinää kallistuksesssa, mietin että nytkö se pito muka karkaa enkä siinä karusellia kruisaillessani keksinyt että miksi se niin tekisi, niin jatkoin ajoa normaalisti.
 
PikkuBreva luovutti sivulaukut ja raudat Cagivaan
Rälläkkää, Kemppiä ja spraymaalia. Siinä on laukkurautojen resepti.

Nyt alakaa miunkin tallissa tarkenemaan.
Tänäänkin on ollut ovi auki ja pöytätuuletin puhkunut talliin lämmintä ulkoilmaa.
Lämpömittari näyttää +22C, joten pikkuhiljaa alkaa talli lämmetä.

SAM_0900ff.jpg
 
Back
Ylös