• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

MotoMorini

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Suitsa03
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Ai niin. Tulihan sitä hommattua geelisatulakin. Paljon parempi kuin alkuperäinen. Enemmän vaakatasossa ja materiaalina luistamaton pinta. Ja siistimmän näköinen. Mulla edessä vielä alkuperäinen diaplo ja takana continental attack.
 
Millaista on on yleisten varaosien saanti Moto Morini Corsaaroon? esim.jarrupalat,akku,suodattimet,tulpat,ketjut+rattaat yms.???
Joutuuko kääntymään maahantuojan puoleen(extra hintaan) vai löytyykö muilta varaosa myyjiltä osia?
 
No jarrupalat ainakin sai suoraan stormilta, ostin sintteripalat eteen. Toinen etudiablo alkaa olla tiensä päässä, ostanen misukan pilot power 2 cvn. Takana on tuon valmistajan pilot road 2 cv, ja se on kestäny yli tuplasti alkuperäisen diablon verran (ne meni noin 4000 kilsaa), vieläkin on pintaa jäljellä. Pito on riittävä ainakin katukäyttöön, radalla en ole sen kanssa vielä käyny. Ketju ja rattaat tulee vaihtoon viimeistään talven aikana, nyt on n. 23000 mittarissa. Voi olla, et on jo sen verran kulunu, et menee jo ennen talvea. Vielä en ole kysellyt moisten saatavuutta, no ketjuja nyt tietty saa joka kaupasta, mut noista rattaista en tiedä.
 
Taitaa syntyä kaupat ja uusi Morinisti loppuviikolla
smile_org.gif
 
Satulat tilasin kone jönnien kautta. Joka tilasi ne maahantuojan kautta italiasta. Tilatessa sanoivat hinnan olevan 180€. Hakiessa sanoivat oikeaksi hinnaksi 220€ mutta luvattu mikä luvattu niin sain 180€.
 
selailin illan tuossa nettiä,morinista juttuja etsiessä,niin eteen tuli www.italobikes.de,siellä oli morini foorumi,ja kuvia pyöristä..
joku oli laittanut corsaaroon yamaha r1 -08 akran sliparit,oli hienon näköiset,vaatiikohan kovasti sahaa ja hermoja ja tupakkia saada sopimaan,jos ei,niin silloinhan voisi saada esim. leovincen vaimentajat sovitettua (alk.635€),kun noita ihan vartavasten moriniin sopivia vaimentajia on liikkeellä turhan vähän,varsinkin silmään sopivia
 
Mulla nyt 10tkm huolto edessä ja tämä pohjoisen poika menee Oulusta Järvenpäähän huoltoon.
Joo, mullakin noita takarenkaita menee. Alkuperäinen kumi meni 6500km kohdalla ja nyt näyttää siltä että tuo metzeler sportec M1 menee pian vaihtoon myös. Eturengas on vielä alkuperäinen ja on ihan hyvässä kuosissa.
Ei voi muuta sanoa tuosta kuin sen että tämä Corsaro on sen verran vääntävä kampe että tällä ei voi ajaa hillitysti. Koko ajan pitää jysäyttää tuolla muhevalla väännöllä.
Täytyy sanoa, että tuo ajotyylikin on muuttunut hieman reippaanlaiseksi eli nämä asiat varmaankin ovat suoraan verrannollisia renkaan kulumiseen. Mulla Termignonin pöntöt ilman db-killereitä ja race eculla. Hitaasti ajaminen ei ole mukavaa, mutta siihen tarkoitukseen en kampetta ole hommannutkaan. Tietysti voi ajaa hitaastikin kun asenne on kohillaan ja sitähän Morinistin omistajalla on.
Kävin Kemoran radalla tällä kokeileen ja radalla sen huomaa tuon luistokytkimen edun. Mutkassa pystyy vaihtamaan pienempää ja kun löysää kytkimen, niin kytkin luistaa ja antaa anteeksi jos kierrokset eivät ole aivan kohdallaan eli auttaa moottorijarrutuksissa.
Rata-ajoa tuli 140km ja täysi tankki tyhjeni siinä eli kun ajaa koko ajan kaasu auki, niin johan menovettäkin alkaa meneen.
Hienolta se rata-ajokin tällä tuntui. Tosin en osaa sanoa sen kummemmin kun ei ole rata- ajosta kokemusta aikaisemmin kuin Customilla, jolla sain kaikki renkaat sulamaan ja jarrulevyt hehkuivat punaisena. Morinilla pystyi kanttaamaan hienosti niin että alkoi kengistä kumi kulua. Täytyy käydä joskus ajamassa uudestaan.  
sport05.gif
 
No niin!..uusi Morinisti ilmoittautuu maisemiin,eilen Vaasasta pyöräni hain,ja paluumatkalla Vantaalle ei meinannut hymy hyytyä vaikka takana oli yht.850km päivän aikana,nyt täytyisi alkaa ettimään kohtuuhintaisia vaimentajia,Remuksella olis n.635€ hintaan,laitoin tarjousta vetämään Motokönig:iin,saas nähä mihin hintaan pystyvät myymään..Ja Wasa Autorapid:lle ISOKÄSI hyvistä kaupoista,suosittelen!!!
 
Miten mahtaa putken vaihto vaikuttaa takuuseen?
Jos pyörä hajoaa ja putki on vaihdettu niin meneekö korjaus omaan piikkiin.
Nm."pyörä huollossa ja osia odotellaan Italiasta"
bawling.gif


Itsellä vielä täysin vakio.
 
kyselin järvenpäästä samaa asiaa,termignonit ja race ecu ei ainakaan vaikuta takuuseen.
smile_org.gif
saksasta tilattuna ja ite kiinni pistettynä tulee aika paljon halvemmaksi.
ehkä kannattaa soittaa varmuuden vuoksi maahantuojalle.
onko morini clubista kuulunut mitään?
lookaround_orig.gif
 
no niin,pyörällä ajettu kokonaiset 1000km ja muutama ongelma ilmennyt,pyörä on kadottanut täysin sähköt parkissa olon aikana,eli aloittaessa starttaamisen pyörä pimeni ja hetken kuluttua kuin ei mitään olisikaan eli käynnistyi normaalisti,sitten startatessa joutuu starttaamaan jopa kolmesti peräperään että lähtee käyntiin,sitten kylmänä ollessa käynnissä niin ei kestä koskea kaasuun oikein ollenkaan kun meinaa tukehtua ja parikertaa tukehtunut risteyksestä lähdettäessä..onko muilla ollut vastaavaa,ja miten on mahdollisesti korjaantunu?
 
Tuo sähköjen totaalinen häviäminen kuulostaa oudolta... Jossei akunliitännöistä löydy löysää, ja sulakkeet on kunnolla kiinni, niin kuulostaa dealerin murheelta. Kylmänä ei kaasuun pidäkään koskea, kuten ei startatessakaan. Kannattaa antaa käydä tyhjäkäynnillä ainakin jonnekin n.50 asteeseen. Mulla saattaa joskus sammua hetken lämmettyään, mut lähtee heti uudestaan käyntiin.

Uutena mulla stumppas lämpimällä ilmalla (yli 20 astetta) joskus liikennevaloihin tullessa, ja kylmänä oli käynnistyminen kovin vaivalloista. Sain ennen ensimmäistä huoltoa takuuseen päivitetyn moottorinohjainyksikön, jonka myötä molemmat pulmat poistuivat. Olettaisin tosin, että uusissa peleissä on suoraan päivitetty versio tuosta mystisestä laatikosta.

Nyt on noin 24 tonnia mittarissa ja viimetalvisen huollon jäljiltä pelailee edelleen mainiosti ja nopeusrajoitukset on kaikki liian alhaisia joka paikassa. Etujarrut rupes viime kesänä ravistamaan, ilmeisesti levy kulunut epätasaisesti. Harmi, sitä ei saa takuuseen, eli ens talvena pitänee hommata uudet levyt. Kyllä sen kanssa voi elää, vaikkakin liikennevaloihin hiljalleen tullessa on ärsyttävää, kun pyörä loikkii... Kovassa menossa eka jarrutus on aika täristävä, sen jälkeen tasoittuu melko lailla. Levyissä ei silmämääräisesti tarkasteltuna näy mitään poikkeavaa. Viime kesänä tosin Alastaron jäljiltä väri oli vähän muuttunut, mutta hei, ne on brembot, kyllä niiden pitäisi kestää kaikki, mitä katukuski pystyy niille antamaan.

Noniin, sitten takaisin ratsun selkään kuluttamaan uusiutumattomia luonnonvaroja.
 
lupasivat päästää morinimiehen huoltojonon ohi jpäässä msa-centterissä mystisen valojen katoamisen vuoksi,ja takuuseen lupasivat,sitten sellaista että saako ostettua öljynsuodatinta tarvikeosana vai pitääkö hommata maahantuojalta?..kun huoltopaikka muualla,ja sitten onko kukaan vaihtanut vielä y-haaraa
katalysaattorin tilalle,jos on niin minkä valmistajan ja millainen oli hinta
 
no niin,pyörällä ajettu kokonaiset 1000km ja muutama ongelma ilmennyt,pyörä on kadottanut täysin sähköt parkissa olon aikana,eli aloittaessa starttaamisen pyörä pimeni ja hetken kuluttua kuin ei mitään olisikaan eli käynnistyi normaalisti,sitten startatessa joutuu starttaamaan jopa kolmesti peräperään että lähtee käyntiin,sitten kylmänä ollessa käynnissä niin ei kestä koskea kaasuun oikein ollenkaan kun meinaa tukehtua ja parikertaa tukehtunut risteyksestä lähdettäessä..onko muilla ollut vastaavaa,ja miten on mahdollisesti korjaantunu?
omassa oli vähän samoja vikoja,virrat tosin ei koskaan hävinnyt.
propleemat poistu isomalla akulla ja moottorinohjauksen päivittämisellä.
kone kannattaa lämmittää n:60 asteeseen pientä kaasua antaen.iso V2 tykkää räkiä ja pärskiä kylmänä näimmä.

nixweiss.gif

vauhdikkaita hetkiä uuden morinin kanssa.
sport05.gif
 
Mulle vaihdettiin takuuseen jännitteensäätäjältä tulevat sähköliittimet uusiin järeimpiin liittimiin. Olivat nimittäin sulaneet hieman.  
Sama suunnitteluvika kuin muistaakseni ollut joskus Aprilia RSV1000 Millessä.  Jännitteensäätäjän paikka liian kuumassa paikassa (takapenkin alla mökäpönttöjen yläpuolella) ja piuhoissa menee suuret virrat.

Olen huomannut myös tuon etujarrujen täristämisen tiukoissa jarrutuksissa. Tämän huomasin tuolla radalla, mutta se asettui kun käskytti kampetta kunnolla. Voipi olla että erilaisilla jarrupaloilla voisi saada tähän erilaisen luonteen.
Järvenpäässä tuumasivat että Termignonin pöntöt voisivat toimia jopa paremmin normiEculla kuin Race-Eculla.  
Voisi kokeilla vaihtaa tuo. Tosin väittivät että Ecun vaihtaminen edellyttäisi kamppeen käyttämisen kaasuläpän nollauksessa, mutta kokeilenpa kumminkin.

Perkele mulla nyt 10500km ajettu ja toinen rengas jo menee.
Helvetti, kohta hommaan Custom-renkaan siihen parin sentin kuviolla, niin jo on kumma jos ei saa enemmän kilometrejä tuohon takarenkaalle. Eturengas vielä alkuperäinen ja pintaa jäljellä vaikka kuinka paljon.  No, vitsi vitsi.  Itse ajattelin kokeilla myös tuota Michelin Pilot Power 2CT.
 
missä oletta vakuutuksenne corsaroon ottaneet,itelle tarjottiin vantaalaisena,ikä 34,30/70 bonuksilla keskittämishintaan:
Pohjola 1244e/v
Tapiola 1070e/v
 
Back
Ylös