Onko miten pahasti ohkaisemmat käppyrät kilpailijoihin verrattuna tuohon 9000rpm asti?Lehti on Motorrad Magazin MO, Nr 5, Mai 2009. Siis toukokuun numero.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Onko miten pahasti ohkaisemmat käppyrät kilpailijoihin verrattuna tuohon 9000rpm asti?Lehti on Motorrad Magazin MO, Nr 5, Mai 2009. Siis toukokuun numero.
Tehokäyrä kulkee muiden joukossa tuonne 9000rpm saakka, joskin cebarissa nousu on jyrkempää kuin muissa. Tämä on tuttua muista testeistä. 10000rpm jälkeen bemarin käyrä lähtee nousuun, kun muilla laskee. Ja 11500 jälkeen tulee vielä boosti, joka riittää huippukierroksiin saakka. Punaraja on 14000rpm.Onko miten pahasti ohkaisemmat käppyrät kilpailijoihin verrattuna tuohon 9000rpm asti?Lehti on Motorrad Magazin MO, Nr 5, Mai 2009. Siis toukokuun numero.
Aika kova juu, ja heti ekalla yrittämällä.![]()
Siis moottoripyörän tekninen huippu on siirtynyt makaronimaasta saksaan.
Aikas kova.
Juu..u .,mutta kun aina tulee se seuraava omistaja, ja taas seuraava omistaja..jne, ja ne kaikki toivoo sen edelleen kestävänNiin, mutta eikös näissä kilokyykkyskaboissa nyt yleensäkkin ole sellanen leima et max. 2 vuotta ajetaan jonka jälkeen se kyykkä on auttamaton homosohva ja kuuluu lähinnä museoon. Yli 40 000km ajettuja pidetään jo aivan toivottomina tapauksina jne.
Joten älkää nyt hyvät ihmiset ees puhuko noista 100 000km lukemista, varmaan 99% tän tyyppisten mopojen ostajista ei koskaan aja tuota kilometrimäärää samalla mopolla. Sen pari kautta ajetaan kun mopo pysyy lehtien testeissä kärkikahinoissa ja näyttää muodikkaalle, sit menee kiertoon ja uusinta kilotykkiä alle vaan...![]()
Niin, tietysti noin... Mutta mutta... Se ensiostaja ne isot rahat BMW.lle pulittaa ostaessaan uuden pyörän.Juu..u .,mutta kun aina tulee se seuraava omistaja, ja taas seuraava omistaja..jne, ja ne kaikki toivoo sen edelleen kestävänNiin, mutta eikös näissä kilokyykkyskaboissa nyt yleensäkkin ole sellanen leima et max. 2 vuotta ajetaan jonka jälkeen se kyykkä on auttamaton homosohva ja kuuluu lähinnä museoon. Yli 40 000km ajettuja pidetään jo aivan toivottomina tapauksina jne.
Joten älkää nyt hyvät ihmiset ees puhuko noista 100 000km lukemista, varmaan 99% tän tyyppisten mopojen ostajista ei koskaan aja tuota kilometrimäärää samalla mopolla. Sen pari kautta ajetaan kun mopo pysyy lehtien testeissä kärkikahinoissa ja näyttää muodikkaalle, sit menee kiertoon ja uusinta kilotykkiä alle vaan...![]()
![]()
Kylläpä ne japsit ja tämä uusi bemu vaan melkoisen äärimmäisiä ovat. Usea valmistaja on myöntänyt, että mikäli tuotantokulut ja käyttövarmuus halutaan pitää edes jollain tavalla kuosissa, tämänhetkinen teho on maksimi, mitä em rajoitteet antavat myöden. Luonnollisesti nämä pako/melu yms rajoitteet huomioiden.Aika kova juu, ja heti ekalla yrittämällä.![]()
Siis moottoripyörän tekninen huippu on siirtynyt makaronimaasta saksaan.
Aikas kova.![]()
Minusta se todistaa pari asiaa. Sen että nykyset japsikiloset ei nyt NIIN äärimmäisiä sitten olleetkaan kaikesta hypetyksestä ja gramma sieltä / täältä & hevosvoima sinne tänne soutamisesta huolimatta.
On mulla ollut pärrä 250hp:n turbosatsillakin. Jotain näkemystä tehoista sentään on.Eli EK:n mainostamat HP2 boxerin tehot 133 hv riittää arjessa yllättävän pitkälle. Mutta väitän, että jos semmoisen jälkeen testaa 186 hv twiniä niin miettii toisen kerran.
Ehkä näin on, mutta sillä teholla niitä pyöriä kuitenkin myydään.Tehoa kaikissa kilokyykyissä on ollut 99.9:%lle normi sukankuluttajia enemmän kuin tarpeeksi jo koko 2000-luvun. Laitteen hyvyyden tai huonouden ratkaisee se, minkälaisen kokonaispaketin se tarjoaa tehon, rungon, alustan, jarrujen ja ajettavuuden huomioiden, ei se, missä näistä on korkein huipputeho. Hayabusa oli pitkään tehokkain katupyörä, mutta ei sillä ratatouhuissa pärjää kovinkaan pitkälle.
Juurikin näin... Tämäkin foorumi on pullollaan näitä tehobrassailuja ja keskusteluja siitä, miten joku on varttimaililla 0,05 sekkaa nopeempi ku toinen. Ja toiset sitten vääntää sitä ratakierrosta ja n*ssii pilkkua ihan samaan tapaan...Ehkä näin on, mutta sillä teholla niitä pyöriä kuitenkin myydään.Tehoa kaikissa kilokyykyissä on ollut 99.9:%lle normi sukankuluttajia enemmän kuin tarpeeksi jo koko 2000-luvun. Laitteen hyvyyden tai huonouden ratkaisee se, minkälaisen kokonaispaketin se tarjoaa tehon, rungon, alustan, jarrujen ja ajettavuuden huomioiden, ei se, missä näistä on korkein huipputeho. Hayabusa oli pitkään tehokkain katupyörä, mutta ei sillä ratatouhuissa pärjää kovinkaan pitkälle.
Ei myy sellainen kilokyykky, missä on tehoa vaikka 20 heppaa vähemmän kuin "kilpailijoissa"
Ei varmaan Busalla tee mitään radalla, mutta tuskinpa vaan sekään olisi niin hyvin myynyt jos tehoa olisi ollut vaikka 100 heppaa.
En minä olisi tätä nykyistä Bemariakaan ostanut jos tehoja olisi ollut kovin paljon vähemmän, mutta ainakin alustan puoleen tuntuu, että enemmänkin saisi olla.
Pöh, eipäs nyt draamailla. Ei kait jonkun merkin teho/tehottomuus mikään punainen vaate/pala nieltäväksi voi kenellekään olla. Eihän.Niin monelle tämä varmaan on liian kova pala nieltäväksi. Ymmärrän siis tavallaan täysin tämän yhtäkkisen tehojen merkityksen vähättelyn.