• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

S1000RR

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ek@
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Ei sen nyt ihan noinkaan aina mene. Kyllä myös hinta/laatu pitää olla jollain lailla kohdallaan. Muuten tulee marginaaliryhmän peli. Ja miksi esim. porukka jotain Bläkkäriä osteli monta vuotta myyntilistojen kärkeen, vaikka ei ollut mikään tehokone. Sinällään nostan hattua ja ennustan hyvää myyntiä jos saavat 200 heppasen soivan pelin tuohon 21 tEUR pintaan. Siinä on hinta/hevoset ihan kohdallaan.
 
Blackbird oli julkistuksensa aikaan 90-luvun puolivälin jälkeen ainakin mainospropagandassa ´maailman nopein sarjatuotantopyörä´, ja eiköhän tuo nimikin tule jostain hävittäjäkoneesta. Nyt se on melkolailla pappapyörä. Niin ne ajat muuttuu.
 
Ei sen nyt ihan noinkaan aina mene. Kyllä myös hinta/laatu pitää olla jollain lailla kohdallaan. Muuten tulee marginaaliryhmän peli. Ja miksi esim. porukka jotain Bläkkäriä osteli monta vuotta myyntilistojen kärkeen, vaikka ei ollut mikään tehokone. Sinällään nostan hattua ja ennustan hyvää myyntiä jos saavat 200 heppasen soivan pelin tuohon 21 tEUR pintaan. Siinä on hinta/hevoset ihan kohdallaan.
..."200 heppasen soivan pelin tuohon 21 tEUR pintaan. Siinä on hinta/hevoset ihan kohdallaan."


Häh?
Siis onko siinä tosiaan 200 heppaa?

Uudessa RSV4:sessa ei ole kahtasataa.


Pyörä jossa on 200 heppaa on
MV Agusta F4CC, jonka kuutiotilavuus on 1078cc.
http://www.mvagusta.com/_vti_g2_ver.aspx?IdVer=118
Mutta F4CC maksaa 84 990 eeroa.
http://www.ee-speed.com/index.php?navi=moottoripyorat&sec=muut



Toinen pyörä jossa "kuulemma on"200 heppaa on Ducati DEsmocedici.
http://www.ducati.com/docs_en....ng.html

Mutta Wiki kertoo että siinä on "vaan"
Power: 147.1 kW (197.3 bhp) @ 13,800 rpm[14]
http://en.wikipedia.org/wiki/Ducati_Desmosedici

HInta Ee-speedillä 61 990 eeroa.
http://www.ee-speed.com/index.php?navi=moottoripyorat&sec=muut


Yhteenveto:

Koska muilla valmistajilla on ollut suuria vaikeuksia saada 200 heppaa ulos noin litraisesta koneesta, ja silloin kun se onnistuu, on pyörän hinta hukea,
=> BMWn S1000RR:ssä EI tule olemaan 200 heppaa vaan se noin 180 - 190 mitä muissa litraisissa on !!

Elikkä puheet 200 hepasta on vain mainoskikkaa ja valehtelua!!
 
Yhteenveto:

Koska muilla valmistajilla on ollut suuria vaikeuksia saada 200 heppaa ulos noin litraisesta koneesta, ja silloin kun se onnistuu, on pyörän hinta hukea,
=> BMWn S1000RR:ssä EI tule olemaan 200 heppaa vaan se noin 180 - 190 mitä muissa litraisissa on !!

Elikkä puheet 200 hepasta on vain mainoskikkaa ja valehtelua!!
Voisivat ottaa mallia tälläkin foorumilla tunnetusta herrasta joka taikoo vanhasta gixeristä yli 200 hp...
Tosin totuuden nimissä on myönnettävä, että saastemääräykset ovat tehtaille hiukan tiukemmat.
 
No ihan hirveetä uhoa OldSkuul heittää, mutta tuolla aiemmin mainitsin, että MO-lehti mittasi tasan tuon 200 heppaa. Sama lehti on mitannut muista sen 180-190, eli siinä mielessä eroa on. Valitettavasti käyrät on vaan paperilehdessä, johon tässä viitataan: http://www.mo-web.de/index.php?id=379

Saksaahan tuo on, mutta mainitut lukuarvot ovat mitanneet.
 
No ihan hirveetä uhoa OldSkuul heittää, mutta tuolla aiemmin mainitsin, että MO-lehti mittasi tasan tuon 200 heppaa. Sama lehti on mitannut muista sen 180-190, eli siinä mielessä eroa on. Valitettavasti käyrät on vaan paperilehdessä, johon tässä viitataan: http://www.mo-web.de/index.php?id=379

Saksaahan tuo on, mutta mainitut lukuarvot ovat mitanneet.
Repiihän bemari autopuolellakin vapaastihengittävistä sellaisia tehoja, joihin muut tarvii turboja
biggrin.gif
 
Hevosvoimat eivät varmaankaan ole bemarille mikään ongelma. Kestävyys ja saastaiset määräykset ovat toinen juttu. Bemari on aina monta vuotta etukäteen alittanut kaikki saastemääräykset, kun toiset ovat mällänneet hevosvoimilla viimeiseen asti. Toisaalta jossain formuloissa bemari lienee kestävimmästä päästä.

En kyllä usko, että ottavat yhtään enempää tuosta koneesta kuin kilpailijat. Mieli tekisi matkalehmää, mutta jos tuo on noin tykki, niin ehkä sitten voisi ketjurasvoja alkaa roiskia. Tallissa onkin sopivasti kymmenen litraa jäteöljyä...
 
Hevosvoimat eivät varmaankaan ole bemarille mikään ongelma. Kestävyys ja saastaiset määräykset ovat toinen juttu. Bemari on aina monta vuotta etukäteen alittanut kaikki saastemääräykset, kun toiset ovat mällänneet hevosvoimilla viimeiseen asti. Toisaalta jossain formuloissa bemari lienee kestävimmästä päästä.

En kyllä usko, että ottavat yhtään enempää tuosta koneesta kuin kilpailijat. Mieli tekisi matkalehmää, mutta jos tuo on noin tykki, niin ehkä sitten voisi ketjurasvoja alkaa roiskia. Tallissa onkin sopivasti kymmenen litraa jäteöljyä...
ek@ kirjoitti: "Hevosvoimat eivät varmaankaan ole bemarille mikään ongelma. Kestävyys ja saastaiset määräykset ovat toinen juttu. Bemari on aina monta vuotta etukäteen alittanut kaikki saastemääräykset, kun toiset ovat mällänneet hevosvoimilla viimeiseen asti."

---------------------
Hevosvoimat kyllä taitaa olla ongelma.

Pemarin "Korkean Suorituskyky" High Performance -sarjan mopo nimeltä HP2Sport, kehittää 1170 ccn twinistä
Yli 98 kW (133 hv) / 8,750 rpm.
http://www.bmw-motorrad.fi/fi/fi/index.html

Makaronimaan Ducati 1198 ccn twini kehittää Teho (hp/rpm) : 170/9750 .
http://www.ducati.fi/ttiedot.php?i=124
Ducati Streetfighter antaa 1099ccn koneesta 155 hepoa.
http://www.ducati.fi/ttiedot.php?i=129

Kotarilla ei ole 1200 twiniä.
KTM 1190 RC8 kehittää 113.8 kW @ 10000 rpm
Moto Guzzin Griso 8V kehittää 1151ccn koneesta  81 kW (110 hv) / 7500 rpm.

Aprilian RSV Factory kehittää 998 ccn koneesta 105,3 Nm/ 143 hp/ 10000 rpm.

------------------

Jotenkin näyttää siltä että Pemari ei ole pystynyt saamaan twinistään enempää kuin HIgh Performance 133 hepoa.

(Vähän samaa kuin onneton Guzzin räpeltäminen.)

Vertaa Ducatin Streetfighterin 155 hepoon.
Eli ongelmaa löytyy hepopuolella!!!

Kestävyyttä en epäile.



Koska twinin kehitys ei Pemarilta onnistunut, oli pakko siirtyä rivineloseen

Ehkäpä Pemari on tehnyt vain  sen 100 tai 200 kappaletta 200 hevosen pyöriä ja loput massapyörät sitten antavat sen 180 hepoa?

Sitä en epäile että MV Agusta F4CC antaa 200 hepoa ulos koneestaan.
 
No kun fiksu olet, niin mikä estää bemaria ottamasta samaa heppamäärää ulos tuosta ilmajäähdytteisestä bokserista? Ei se sylinterien asento määrää yhtään mitään. Itse asiassa kippurat menee kuitenkin samaa rataa tuonne kierrosten rajoittajalle asti. Aika omituista on väittää, että saksalainen insinööri on jotenkin tyhmempi, eikä saa samaa hevosvoimamäärää ulos samoista kuutioista samoilla sylintereillä. Katso vaikka formuloita, missä bemarin litratehot ja luotettavuus olivat parhaasta päästä ennen rajoituksia.

Onhan tuossa öljyjäähdytys, joten ihan ilmajäähdytteinen kone ei ole kyseessä. Jos moista olet ajanut, niin kyllä se aika vihainen kone on tuonne kierrosten rajoittajalle asti. Sitäkin voinee kiertää, mutta ei liene järkevää, jos käyttö on yhtään pitkäaikaisempaa. Ei ole mitään syytä, miksi ei voisi ottaa samaa tehoa kuin esimerkiksi ducatista. Aika älyvapaata on väittää, ettei se olisi mahdollista. Silloin vaan liikutaan semmoisissa rasituksissa, että katukäyttöön tarkoitetussa pelissä ei ole luotettavuutta.

HP2 Sportin männät esimerkiksi vaihdetaan 50tkm huollossa. Ei ole määritelty käyttöä. Meikäläisen köröttelyllä on ihan turha homma, mutta koska on kuitenkin ratakäyttöön 24h kisoihin ym. tarkitetusta laitteesta kyse, niin joku raja tuossakin on oltava. Esimerkiksi Ducati tai KTM RC8 tuskin sen enemmän kestävät, vaikka moista ei ole huolto-ohjelmassa.

Bokserista bemari otti hepoja 160 R1 koemallissa jo iät ajat sitten joskus 80-luvulla, ennen kuin muuttivat säännöt ja homma meni puihin. Siihen aikaan ei Ducati edes päässyt moisiin lukuhin.

HP tulee siitä, että pyörä on kevyt, loistavat jarrut ja alusta. Painoa on vähemmän kuin monessa kusiaisessa, mutta vääntöä tuplasti. tehokin on jokseenkin sama. Mikä tekee moposta paskan? Itse en ole ajanut yhtään metriä koko 14000km kokemuksella kyseisellä paskalla, että olisivat tehot loppuneet kesken.
 
bokseri-twin nyt vaan on sellainen moottorikonstruktio, ettei siitä saada yhtä helposti ulos niin korkeita huipputehoja kuin esim. v-twinistä.

Ei siis ainakaan ilman koko vanhakantaisen nykymoottorin aivan _täydellistä_ uusimista, kaikki alakerrasta lähtien pitäisi tehdä totaalisesti uusiksi, eikä siinä taas olisi mitään järkeä, koska tuotantopyöristä ei moisia teholukemia otettaisi kuitenkaan.

Duksu 1098R:stä on mitattu enemmän heppoja kuin Kawan ZX10R:stä, joka on sentään nelipyttyinen. Ducatissa on tietysti 200 kuutiota enemmän iskutilavuutta. Ihan hauska moottori tuo bokseri kyllä on, mutta turha väittää, että siitä kaivettaisiin melkein 200 kaakkia kovin helposti.

Jos tämä jotenkin onnistuisikin, kestävyys olisi aivan toinen juttu. V-twineilläkin on jo ongelmia keston kanssa. Isot pyörivät massat koneen sisällä, korkeat kierrokset ja kova huipputeho on hankala yhtälö.
 
Kotarilla ei ole 1200 twiniä.
On. RC8R.

Voihan tuo 200hp olla kampiakselitehot höystettynä ram airilla, kuten Kawalla, joka ilmoittaa ZX-10R:n tehoiksi 200hp. Minusta tuo ei olisi ollenkaan mahdoton juttu Bemarilta. Veikkaan, että todelliset (takarengas)tehot pyörivät samoissa noiden muidenkin kilpailijoiden kanssa. Bemarillahan tuon pyörän idea oli 190/190 eli yhtä paljon tehoa kuin painoa. Kuitenkin tuo on vähän tulkinnanvarainen juttu kun tehot ja painot voi ilmoittaa monella tavalla.
 
No kun fiksu olet, niin mikä estää bemaria ottamasta samaa heppamäärää ulos tuosta ilmajäähdytteisestä bokserista? Ei se sylinterien asento määrää yhtään mitään. Itse asiassa kippurat menee kuitenkin samaa rataa tuonne kierrosten rajoittajalle asti. Aika omituista on väittää, että saksalainen insinööri on jotenkin tyhmempi, eikä saa samaa hevosvoimamäärää ulos samoista kuutioista samoilla sylintereillä. Katso vaikka formuloita, missä bemarin litratehot ja luotettavuus olivat parhaasta päästä ennen rajoituksia.

Onhan tuossa öljyjäähdytys, joten ihan ilmajäähdytteinen kone ei ole kyseessä. Jos moista olet ajanut, niin kyllä se aika vihainen kone on tuonne kierrosten rajoittajalle asti. Sitäkin voinee kiertää, mutta ei liene järkevää, jos käyttö on yhtään pitkäaikaisempaa. Ei ole mitään syytä, miksi ei voisi ottaa samaa tehoa kuin esimerkiksi ducatista. Aika älyvapaata on väittää, ettei se olisi mahdollista. Silloin vaan liikutaan semmoisissa rasituksissa, että katukäyttöön tarkoitetussa pelissä ei ole luotettavuutta.

HP2 Sportin männät esimerkiksi vaihdetaan 50tkm huollossa. Ei ole määritelty käyttöä. Meikäläisen köröttelyllä on ihan turha homma, mutta koska on kuitenkin ratakäyttöön 24h kisoihin ym. tarkitetusta laitteesta kyse, niin joku raja tuossakin on oltava. Esimerkiksi Ducati tai KTM RC8 tuskin sen enemmän kestävät, vaikka moista ei ole huolto-ohjelmassa.

Bokserista bemari otti hepoja 160 R1 koemallissa jo iät ajat sitten joskus 80-luvulla, ennen kuin muuttivat säännöt ja homma meni puihin. Siihen aikaan ei Ducati edes päässyt moisiin lukuhin.

HP tulee siitä, että pyörä on kevyt, loistavat jarrut ja alusta. Painoa on vähemmän kuin monessa kusiaisessa, mutta vääntöä tuplasti. tehokin on jokseenkin sama. Mikä tekee moposta paskan? Itse en ole ajanut yhtään metriä koko 14000km kokemuksella kyseisellä paskalla, että olisivat  tehot loppuneet kesken.
Siis MITÄ HÄ?  
omg.gif


ek@:"No kun fiksu olet, niin mikä estää bemaria ottamasta samaa heppamäärää ulos tuosta ilmajäähdytteisestä bokserista?"

- Enhän minä tiedä.
Koska olen väittänyt olevani fiksu?


ek@:"Aika omituista on väittää, että saksalainen insinööri on jotenkin tyhmempi, eikä saa samaa hevosvoimamäärää ulos samoista kuutioista samoilla sylintereillä."

- Kuka väittää että sakemanneinsinööri on tyhmempi kuin italiaano?
En ainakaan minä!
Esitin vain arveluni että hevoset eivät irtoa pokserimoottoristä yhtä helpolla kuin L- tai rivitwinistä.
Ehkäpä syynä on myös se että pokserimoottori ei sovellu tiukkaan kanttailuun yhtä hyvin kuin kapeampi moottori.
Olen nähnyt yhden HPMegamoton josta oli irronnut toinen sylinteri mopon kaaduttua.


ek@:"Aika älyvapaata on väittää, ettei se olisi mahdollista."

-Kuka sellaista väittää?
Minäkö?
MInä kirjoitin seuraavaa:"Jotenkin näyttää siltä että Pemari ei ole pystynyt saamaan twinistään enempää kuin High Performance 133 Hepoa."
MInä en väittänyt että se ei olisi mahdollista! Todennäköisesti pystyisivät.


Tässä meni kahvit näppäimistölle:
ek@:"HP tulee siitä, että pyörä on kevyt, loistavat jarrut ja alusta. Painoa on vähemmän kuin monessa kusiaisessa, mutta vääntöä tuplasti. tehokin on jokseenkin sama. Mikä tekee moposta paskan? Itse en ole ajanut yhtään metriä koko 14000km kokemuksella kyseisellä paskalla, että olisivat  tehot loppuneet kesken."

omg.gif
 
omg.gif
 
omg.gif
 
Jätkä kutsuu HP2Sporttia paskaksi!!!  
omg.gif

Ihmeellistä!
Jos 133 hevon pyörää sanoo paskaksi, niin ei maailmassa paljon ole kuin paskapyöriä poislukien Hayapusa ja muut kovat japsit ja Ducatien kovat mallit.

Me tavalliset kuolevaiset ajellaan vaan alitehoisilla paskoilla mopoilla joissa ei löydy kuin alle puolet HP2Sportin tehoista.
Joissa myös muut ominaisuudet on NIIN paskoja että ei kannata puhua ees samana päivänä.

HP2Sport on käsittääkseni pokserimoottorin täydellisen kehityksen huippu.  
bowdown.gif

bowdown.gif

Sen parempaa ei pokserimoottorista saa tehtyä.
bowdown.gif

Siksi se on niin upea namu nykyaikaisen kevyt ja kuten kerroit upea alusta ja Prempon jarrut.

Nyt äkkiä vessaan pesemään suu saippualla kun sanoit HP2Sporttia paskaksi!  
tounge.gif


Oletko jo saanut upean pyöräsi korjattua?
Wanhanajan rautaiset sylinterikaaret suojaisivat kansia ja pyttyjä  paremmin!

bowdown.gif
bowdown.gif
 
voisitte kenties perustella miksi vastaiskumoottorista ei voi ottaa samaa tehoa kuin vaikkapa 90-asteen v-twinistä. Mistä ilma-bensa soes männän yläpuolella palaessaan tietää että "ahaa, nyt ollaankin bokserissa"? Eli jos sylinteriluku on sama, sylinterimitat on samat, venttiilikoneiston mitat on samat jne jne miksi tehoa tulisi erilailla.

Että Duksun V2-koneesta pystyy ottaa enemmän tehoa kuin bemarin bokserista johtuu ennenkaikkea vesijäähdytys vs. ilmajäähdytys. Harvassa Ducatin ilmajäähypyörässäkään on 200 hv. Mutta toisaalta jos bemu tekisi bokserista vesijäähdytteisen, epäilempä että asiakaspalaute olisi varsin kriittistä, vesjäähdytyshän tuohoaisi moottorin auran täysin. ja näiden asiakaskunta ei taida olla aivan niin tehonnälkäistä.

tehoa kaipaaville on sit tulossa tämä uusi bemu, joka on käsittääkseni nelisylinterinen eli siinä mielessä boksereiden ja v-twinen vetäminen mukaan ketjuun hiukka outoa?

no jos arvuutellaan niistä tehoista niin ei 200 hv käsittääkseni teknisesti mahdotonta ole, eikä edes hankalaa päästönormitkin huomioden. kyse on vain siitä tuleeko pyörästä liian hankala ajaa, liian kallis valmistaa tai liian paljon huoltoa vaativa. Mutta
valmistajalle kyseessä lanseeraus uuteen segmenttiin, niin tuollainen reipas teholukema olisi kyllä hyvää markkinointia.
 
Sanoinkin, ettei nykykuosissaan olevasta bokserista helpolla tehdä mitään tehohirviötä.

Ja koko mosan täysin uudelleen piirtäminen vain, jotta saataisiin aikaan joku mm-kilpakone, ei taida kannattaa sekään, ennemmin kannattaa jo suosiolla tehdä useampipyttyinen, kuten tekivätkin.
 
Noniin, nyt on mittauskäyrätkin nähty 'paperilla', MO-lehti 5/09. Samassa penkissä mitattu Honda, Yamaha, Kawa, Suki ja MV Agusta. 9000 kierroksen jälkeen bemari menee ohi kaikista muista saavuttaen siis 200PS@12400rpm ja 123Nm@9400rpm. Kawa 182PS, MV 181PS, Suki ja Honda 179, Yamaha 178. Tietysti ilman mitään Ramair-juttuja ja katulaillisessa sarjavalmisteisessa kunnossa. Kyseessä moottoriteho.
 
Tuossa myllyssä on jonkinlainen pakko-ohjattu venttiilikoneisto. Onko kellään parempaa tietoa?
 
Noniin, nyt on mittauskäyrätkin nähty 'paperilla', MO-lehti 5/09. Samassa penkissä mitattu Honda, Yamaha, Kawa, Suki ja MV Agusta. 9000 kierroksen jälkeen bemari menee ohi kaikista muista saavuttaen siis 200PS@12400rpm ja 123Nm@9400rpm. Kawa 182PS, MV 181PS, Suki ja Honda 179, Yamaha 178. Tietysti ilman mitään Ramair-juttuja ja katulaillisessa sarjavalmisteisessa kunnossa. Kyseessä moottoriteho.
Hihhih... Sillälailla, oikeen kivasti laittoi kaikille jauhot kunnolla suuhun, itseasiassa pitkälle kurkkuun saakka.  
pftroest.gif
 
Back
Ylös