No kun fiksu olet, niin mikä estää bemaria ottamasta samaa heppamäärää ulos tuosta ilmajäähdytteisestä bokserista? Ei se sylinterien asento määrää yhtään mitään. Itse asiassa kippurat menee kuitenkin samaa rataa tuonne kierrosten rajoittajalle asti. Aika omituista on väittää, että saksalainen insinööri on jotenkin tyhmempi, eikä saa samaa hevosvoimamäärää ulos samoista kuutioista samoilla sylintereillä. Katso vaikka formuloita, missä bemarin litratehot ja luotettavuus olivat parhaasta päästä ennen rajoituksia.
Onhan tuossa öljyjäähdytys, joten ihan ilmajäähdytteinen kone ei ole kyseessä. Jos moista olet ajanut, niin kyllä se aika vihainen kone on tuonne kierrosten rajoittajalle asti. Sitäkin voinee kiertää, mutta ei liene järkevää, jos käyttö on yhtään pitkäaikaisempaa. Ei ole mitään syytä, miksi ei voisi ottaa samaa tehoa kuin esimerkiksi ducatista. Aika älyvapaata on väittää, ettei se olisi mahdollista. Silloin vaan liikutaan semmoisissa rasituksissa, että katukäyttöön tarkoitetussa pelissä ei ole luotettavuutta.
HP2 Sportin männät esimerkiksi vaihdetaan 50tkm huollossa. Ei ole määritelty käyttöä. Meikäläisen köröttelyllä on ihan turha homma, mutta koska on kuitenkin ratakäyttöön 24h kisoihin ym. tarkitetusta laitteesta kyse, niin joku raja tuossakin on oltava. Esimerkiksi Ducati tai KTM RC8 tuskin sen enemmän kestävät, vaikka moista ei ole huolto-ohjelmassa.
Bokserista bemari otti hepoja 160 R1 koemallissa jo iät ajat sitten joskus 80-luvulla, ennen kuin muuttivat säännöt ja homma meni puihin. Siihen aikaan ei Ducati edes päässyt moisiin lukuhin.
HP tulee siitä, että pyörä on kevyt, loistavat jarrut ja alusta. Painoa on vähemmän kuin monessa kusiaisessa, mutta vääntöä tuplasti. tehokin on jokseenkin sama. Mikä tekee moposta paskan? Itse en ole ajanut yhtään metriä koko 14000km kokemuksella kyseisellä paskalla, että olisivat tehot loppuneet kesken.
Siis MITÄ HÄ?
ek@:"No kun fiksu olet, niin mikä estää bemaria ottamasta samaa heppamäärää ulos tuosta ilmajäähdytteisestä bokserista?"
- Enhän minä tiedä.
Koska olen väittänyt olevani fiksu?
ek@:"Aika omituista on väittää, että saksalainen insinööri on jotenkin tyhmempi, eikä saa samaa hevosvoimamäärää ulos samoista kuutioista samoilla sylintereillä."
- Kuka väittää että sakemanneinsinööri on tyhmempi kuin italiaano?
En ainakaan minä!
Esitin vain arveluni että hevoset eivät irtoa pokserimoottoristä yhtä helpolla kuin L- tai rivitwinistä.
Ehkäpä syynä on myös se että pokserimoottori ei sovellu tiukkaan kanttailuun yhtä hyvin kuin kapeampi moottori.
Olen nähnyt yhden HPMegamoton josta oli irronnut toinen sylinteri mopon kaaduttua.
ek@:"Aika älyvapaata on väittää, ettei se olisi mahdollista."
-Kuka sellaista väittää?
Minäkö?
MInä kirjoitin seuraavaa:"Jotenkin näyttää siltä että Pemari ei ole pystynyt saamaan twinistään enempää kuin High Performance 133 Hepoa."
MInä en väittänyt että se ei olisi mahdollista! Todennäköisesti pystyisivät.
Tässä meni kahvit näppäimistölle:
ek@:"HP tulee siitä, että pyörä on kevyt, loistavat jarrut ja alusta. Painoa on vähemmän kuin monessa kusiaisessa, mutta vääntöä tuplasti. tehokin on jokseenkin sama. Mikä tekee moposta paskan? Itse en ole ajanut yhtään metriä koko 14000km kokemuksella kyseisellä paskalla, että olisivat tehot loppuneet kesken."
Jätkä kutsuu HP2Sporttia paskaksi!!!
Ihmeellistä!
Jos 133 hevon pyörää sanoo paskaksi, niin ei maailmassa paljon ole kuin paskapyöriä poislukien Hayapusa ja muut kovat japsit ja Ducatien kovat mallit.
Me tavalliset kuolevaiset ajellaan vaan alitehoisilla paskoilla mopoilla joissa ei löydy kuin alle puolet HP2Sportin tehoista.
Joissa myös muut ominaisuudet on NIIN paskoja että ei kannata puhua ees samana päivänä.
HP2Sport on käsittääkseni pokserimoottorin täydellisen kehityksen huippu.
Sen parempaa ei pokserimoottorista saa tehtyä.
Siksi se on niin upea namu nykyaikaisen kevyt ja kuten kerroit upea alusta ja Prempon jarrut.
Nyt äkkiä vessaan pesemään suu saippualla kun sanoit HP2Sporttia paskaksi!
Oletko jo saanut upean pyöräsi korjattua?
Wanhanajan rautaiset sylinterikaaret suojaisivat kansia ja pyttyjä paremmin!