Suzuki GSX-S1000

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Go-Za
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Nyt näyttäisi olevan ylivuotisia 2016 pyöriä 13990 naku ja 14990 katettu versio myynnissä. Rupeaisi olemaan hinta kodallaan ja hivenen ruvennut houkuttelemaan Kawan vaihto tälläiseen.

Näissä 2016 mallisissa tuo kaasuvaste on aika syvältä? Mutta ilmeisesti Suzukin omaa ecua pystyy säätämään?
 
Pitkästä aikaa alko pyörät taas kiinnostamaan. Tai ainahan ne on kiinnostaneet:) mut nyt aikaa enempi ajeluun. La kävin katsomassa mitä kiinnostavaa löytyy paikallisista liikkeistä. Ekaksi Yamaha liikkeeseen. Myyjä ei hirveästi kiinnostanut esittely eikä juuri muukaan. Siellä ois ollut mt-09 joka näytti ihan kiinnostavalta kamppeelta. Pyysin myyjältä tarjousta. Lupasi laittaa ma mailia. Eipä ole kuulunut vieläkään. No sit kawoja katsomaan. Mutta eihän liikkeessä ollut juuri mitään pyörää esillä. En viitsinyt edes myyjää vaivata kun oli ruohonleikkuria esittelemässä jollekin asiakkaalle. Ma sit pyörähdin Suzuki liikkeeseen ja siellä oli tollanen GSX-S1000fa. Eli ylivuotinen pyörä siis. En ehtinyt siinä hieroa kauppoja vaan läksin töihin. Illalla laitoin mailia myyjälle et tuon haluan ja nyt sitä ollaan uuden pyörän omistaja:). Viikonloppuna pääsee testailemaan. Toivotaan että ois hyvä peli. Hinta vaikutti vaan niin järjelliseltä, että oli vähän niinkuin pakko ostaa. Mitä luulette laittaako huolto noihin luovutuksen yhteydessä uusimmat softat ja katsovatko onko jotain kampanjaa meneillä kyseiseen pyörään. Sillä tuokinhan on jo 2 v. Seisonut jossain nurkissa. Autoihinhan tulee päivityksiä uutuuttaan.
 
Pitkästä aikaa alko pyörät taas kiinnostamaan. Tai ainahan ne on kiinnostaneet:) mut nyt aikaa enempi ajeluun. La kävin katsomassa mitä kiinnostavaa löytyy paikallisista liikkeistä. Ekaksi Yamaha liikkeeseen. Myyjä ei hirveästi kiinnostanut esittely eikä juuri muukaan. Siellä ois ollut mt-09 joka näytti ihan kiinnostavalta kamppeelta. Pyysin myyjältä tarjousta. Lupasi laittaa ma mailia. Eipä ole kuulunut vieläkään. No sit kawoja katsomaan. Mutta eihän liikkeessä ollut juuri mitään pyörää esillä. En viitsinyt edes myyjää vaivata kun oli ruohonleikkuria esittelemässä jollekin asiakkaalle. Ma sit pyörähdin Suzuki liikkeeseen ja siellä oli tollanen GSX-S1000fa. Eli ylivuotinen pyörä siis. En ehtinyt siinä hieroa kauppoja vaan läksin töihin. Illalla laitoin mailia myyjälle et tuon haluan ja nyt sitä ollaan uuden pyörän omistaja:). Viikonloppuna pääsee testailemaan. Toivotaan että ois hyvä peli. Hinta vaikutti vaan niin järjelliseltä, että oli vähän niinkuin pakko ostaa. Mitä luulette laittaako huolto noihin luovutuksen yhteydessä uusimmat softat ja katsovatko onko jotain kampanjaa meneillä kyseiseen pyörään. Sillä tuokinhan on jo 2 v. Seisonut jossain nurkissa. Autoihinhan tulee päivityksiä uutuuttaan.

Ei ollut huono valinta:thumbup:.

Vielä paremmaksi tuo valinta muuttuu, kun säädätät pyörän oikeasti osaamista omaavalla kaverilla.
Muuttuu käytös ja käyttöominaisuudet varsin merkittävästi.

Jos homma ei onnistu myyjän toimesta/kautta, asia kannattaa ehdottomasti hoitaa sitten muutoin kuntoon.
Kyse ei ole huipputehoista, vaan nimenomaan normiajokäytöksestä, joka noissa "vanhemmissa"
ainakin oli ärsyttävän "vänkyrä".
 
Siis ei kait valtuutettu myyjäliikkeelle voi noita säätää? Autoissa ainakin lähtee samantien takuut jos moottoria softataan jonkun viripajan toimesta.

No jos tuohon lystiin joutuu niin ketkä täällä Suomessa homman parhaiten taitaa? Niin ja onko kyseessä joku PC tyyppinen lisäpalikka vai ihan ecuflash?
 
Nyt ajeltu muutama sata km. Tosiaan mulla oli pitkä tauko ja ajokokemusta ei muutenkaan hirveästi. Mutta äkistään hyvä pyörä. Pyörä on vakaa ajaa ja jousitus jämäkkä. Kevyt venkslata parkkipaikoilla. Mutta yksi äärettömän ärsyttävä piirre tässä on eli pyörällä ajo on nykivää rauhallisessa ajossa. Oisko kyseessä sit kaasun joku ON/OFF omituisuus. Katkooko polttoaineen syöttöä vai mitä. Edelliset pyörät meni huomattavasti sivistyneemmin ja ilman nykimistä. Tätä taitaa olla tämän pyörän ja vuosimallin ominaisuus eikä sille taida huolto voida mitään? Oliko foorumilla kellään vastaavaa?
 
Nyt ajeltu muutama sata km. Tosiaan mulla oli pitkä tauko ja ajokokemusta ei muutenkaan hirveästi. Mutta äkistään hyvä pyörä. Pyörä on vakaa ajaa ja jousitus jämäkkä. Kevyt venkslata parkkipaikoilla. Mutta yksi äärettömän ärsyttävä piirre tässä on eli pyörällä ajo on nykivää rauhallisessa ajossa. Oisko kyseessä sit kaasun joku ON/OFF omituisuus. Katkooko polttoaineen syöttöä vai mitä. Edelliset pyörät meni huomattavasti sivistyneemmin ja ilman nykimistä. Tätä taitaa olla tämän pyörän ja vuosimallin ominaisuus eikä sille taida huolto voida mitään? Oliko foorumilla kellään vastaavaa?

Eipä taida "virallista pilkkua nusasemalla" saada hienoa pyörää arvoiseensa tikkiin.

Jokaisen on vaan omalta kohdaltaa mietittävä, ajaako pitkän takuuajan "ihan perseestä" olevalla
kaasuvasteella normiajossa..... joka pyyhkäisee oikeastaan roskikseen koko hienon laitteen.
Jos tuohon kaasuvasteeseen kiinnittää huomion, homma vaan alkaa syömään ihmistä enemmän
ja enemmän vaikka kuinka koittaisi itselleen muuta väittää :D.

Toisaalta..... kun "tyttökin tekee tavarallaan mitä haluaa"..... oli isipappa mitä mieltä tahansa, niin
mikä ihme siinä sitten kuitenkin on, ettei iso mies tee mopolleen mitä haluaa.... takuusedän
sormenheristelystä huolimatta? :grin:.

"Riskianalyysi / riskinhallinta :D. Miten ja millä todennäköisyydellä homma menee vihkoon.... ja miksi?
Takuun alaisen Japsipyörän asiallinen säätömuutos taitaa olla yhtä valtava riski konkretisoitumisen
suhteen kuin kävely tien yli aamuyön tunteina "punaisia päin" keskellä tyhjää kahden kilometrin suoraa.....
avoimella pellolla.

En tosiaan kehoita, enkä käske, mutta usein yllättää itsensä ihmettelemästä kuinka usein ja isosti
ihmiset eri yhteyksissä kiusaavat itseään hulluuden partaalle "periaatteen edessä"......
asioilla joiden pieni ja käytännössä lähes riskitön "säätäminen" tuo melkein samanlaisen
helpotuksen elämään kuin hillittömästä kusihädästä pääseminen :D.
 
Saastehimmelit hiiteen ja motti säätöihin. Aivan järjetöntä kärsiä uuden pielessä olevan pyörän kanssa koko takuuaika. Sama ostaa silloin käytetty jonka uskaltaa laittaa kondikseen...

Eipä kyllä ollut oman kikserin kanssa mitään ongelmia takuukorjauksien suhteen vaikka siitä lähti heti uutena saastehimmelit pois ja ecu säädettiin, eikä ollut huollettu merkkiliikkeessä. Tosin takuuhommat siinä eivät koskeneet suoraan moottoria. (joita ei kyllä tahdo ihan helpolla rikki saadakkaan kun ovat säädöissään)
 
No niin sitten kertokaa missä ja mitä kannattaa laitattaa? Paikkoja ja omakohtaisia kokemuksia! Aion kyllä laitattaa pyörän se on selviö. Ajo asutusalueella yhtä kärsimystä. Autolla kun aloittelin ajamaan niin oli sanonta kenguru bensaa tankissa niin tässä kyllä ihan sama fiilis.
 
No niin sitten kertokaa missä ja mitä kannattaa laitattaa? Paikkoja ja omakohtaisia kokemuksia! Aion kyllä laitattaa pyörän se on selviö. Ajo asutusalueella yhtä kärsimystä. Autolla kun aloittelin ajamaan niin oli sanonta kenguru bensaa tankissa niin tässä kyllä ihan sama fiilis.

Missäs kaukana se "paikallinen" liike pötköttelee, josta pyörä hankittiin?

Hyvään paikkaan kannattaa toki tulla kauempaakin... ja vaikka hieman jonottaakin, mutta
on välimatkoilla toki merkitystä. Kuten silläkin, riittääkö "hyvä työ ja asiallinen lopputulos",
vai onko ehdottomasti saatava jotain sellaista tasoa, josta usealla jää moni nyanssi huomaamatta
omalla persdynolla mitaten?
 
Joensuussahan se paikallinen liike sijaitsee.

Sanotaan, että jokaisella on hommansa.....

Nyt vaikuttaa "itäisen maan tietäjien hommalta" :D.

Sillä suunnalla harrastavat osaavat nyt neuvoa paremmin osaavan avun lähteille.

Tuskinpa tuolta kannattaa PK-seudulle / varsinaissuomeen lähteä varta vasten.
 
Eipä taida apuja löytyä kovinkaan läheltä. Löysin pari paikkaa.

Vaasassa näyttäisi vaikuttavan AJ-Bike ja Gatemania Tervakoskella. Molemmat pystyisivät laittamaan Woolich Racingin avulla softaa. Liekkö muita Suomen maassa? Entäpä jos vaihtoehdot tuossa niin kumpaan kannattaa viedä?
 
Itse etsiskelin vaihtoehtoja ja olisiko ollut juuri Orgin foorumilla, missä kehuttiin jotain autopajaa pk seudulla, saattaisi olla "Samin Autopaja". Jos omani ei lähde myyntiin, niin ehdottomasti kanssa säädätytän!
 
Sanokaahan viisaammat et mistä johtuu kun tuntuu siltä et tää menee nesteen 95 pitemmälle kuin 98:lla.? Useamman tankin kokemuksella näin tuntuu olevan tämän pyörän kohdalla. Nykiminen on ehkä vähentynyt kilsojen myötä.
 
Tai sitten se vaan alkaa pikkuhiljaa realisoitua, että uusien ruiskujen oletuskartat on tehtaalta asti nimenomaan e10-bensalle optimoituja.
 
Tuolla 95 pääsee helposti 4.5 litran kulutuksilla satkun. Vastaavasti 98 menee 4.8 pintaan. Tai voihan se olla niinkin, että tuolla 95 tulee kaasuteltua vähemmän. Ohjekirja suosittelee 95.
 
Jos koneessa on lambda, nakutusanturia ja sensellaista, niin pystynee hyödyntämään syyytyksen ajoituksessa korkeampaa puristuskestävyyttä.
 
Tuolla 95 pääsee helposti 4.5 litran kulutuksilla satkun. Vastaavasti 98 menee 4.8 pintaan. Tai voihan se olla niinkin, että tuolla 95 tulee kaasuteltua vähemmän. Ohjekirja suosittelee 95.

Mielenkiintoista siinä mielessä, että 95-bensan energiasisältö on pienempi kuin 98-bensan.
Kaikista pisimmälle pitäisi päästä pienkonebensalla, koska sen energiasisältö on suurin.
Mitä enemmän bensassa on etanolia, sitä vähemmän siinä on potkua, mutta noi modernit elektroniikat saattavat kompensoida sitä toden totta vaikka pohjimmiltaan energiasisällön pitäisi ratkaista.
 
Jos koneessa on lambda, nakutusanturia ja sensellaista, niin pystynee hyödyntämään syyytyksen ajoituksessa korkeampaa puristuskestävyyttä.

Harmillisen usein noita nakutusantureita ei kuitenkaan hyödynnetä siihen, että moottorinohjaus aidosti hakisi tilanteeseen tai moottoriyksilöön sopivan maksimiennakon. Pikemminkin käytetään edelleen jotain vakiokarttaa, ja jos jostain syystä nakutusta ilmenisi, niin sitten vaan myöhennetään sytytystä lisää.

Tuo puristuskestävyys itse asiassa onkin mielenkiintoinen asia. Onko joku lukenut jostain viisautta, että onko e10 todellisuudessa siltä osin ”parempaa” kuin 98e5, kun alkoholihan käsittääkseni nostaa puristuskestävyyttä?
 
Back
Ylös