Halti
New member
Täällä tuntuu vähän rönsyilevän tuo V-Strom -keskustelu...
Renkaista sen verran, että Euroopan reissulle lähtiessä vaihdoin taakse Pirelli Sport Demon -renkaan, kun edellisessä pyörässä oli siitä hyviä kokemuksia. V-Stromin alla ei moisesta löytynyt kokemuksia netissä, ilmeisesti sopiva koko tullut äskettäin markkinoille. Niin että pitipä sitten itse ottaa riski, ja nyt noin 6000km jälkeen ovat edelleen hyvässä kuosissa. Hieman on pyöreyttä hävinnyt, mutta minkäänlaista kynnystä ei reunoille ole tullut. Arvaan että yli 10 tkm mennään näillä, pintaa on vielä reilusti jäljellä. Ja alle 90 egeä maksoi tarjouksessa, nopeusluokka H. Alkuperäinen etusellakin arvelen edelleen ajavani vielä jonkun tuhat kilsaa, yli 20 tonnia jo mittarissa. Tosin nyt on "sekarengastus", edessä Trailwing ja takana puhdas afalttirengas.
Reissuun lähtiessä laitoin myös Givi/Kappa kaatumaraudat. Niitä en pääse kehumaan ja itse asiassa ne olen jo moposta irrottanut ja palautan liikkeeseen. Mittatarkkuus on huono, voimaa sai käyttää asennuksessa. Moottorin edestä menevä yhdistyspalikka oli hankala saada paikoilleen, kun putkien päät ei oikein kohdanneet. Pahin juttu on alle 5500 rpm:llä sattuva voimakas resonanssi, joka raudoista välittyy koko pyörään ja joka myös nyt sitten oli lopulta murtanut hitsisauman tuossa mainitsemastani puoliskojen yhdistyskohdasta.
Kaikenlaista viritystä nippusiteiden, maalarinteipin ja jopa sikaflexin avulla kokeiltiin resonanssin vaimentamiseksi, ei auttanut. Putkien yhdistyskohtaan tuleva palikka nimittäin rämisi sopivassa vähän yli 100 km/h vauhdissa niin, että hirvitti!
Kyllähän nuo suojaavat isokokoisina katteitakin, mutta pitkät putket saa tosiaan turhan helposti värähtelemään. Ja resonanssitaajuus oli tarkka, plus miinus 100 rpm:ää eikä enää värähdelleet!
Renkaista sen verran, että Euroopan reissulle lähtiessä vaihdoin taakse Pirelli Sport Demon -renkaan, kun edellisessä pyörässä oli siitä hyviä kokemuksia. V-Stromin alla ei moisesta löytynyt kokemuksia netissä, ilmeisesti sopiva koko tullut äskettäin markkinoille. Niin että pitipä sitten itse ottaa riski, ja nyt noin 6000km jälkeen ovat edelleen hyvässä kuosissa. Hieman on pyöreyttä hävinnyt, mutta minkäänlaista kynnystä ei reunoille ole tullut. Arvaan että yli 10 tkm mennään näillä, pintaa on vielä reilusti jäljellä. Ja alle 90 egeä maksoi tarjouksessa, nopeusluokka H. Alkuperäinen etusellakin arvelen edelleen ajavani vielä jonkun tuhat kilsaa, yli 20 tonnia jo mittarissa. Tosin nyt on "sekarengastus", edessä Trailwing ja takana puhdas afalttirengas.
Reissuun lähtiessä laitoin myös Givi/Kappa kaatumaraudat. Niitä en pääse kehumaan ja itse asiassa ne olen jo moposta irrottanut ja palautan liikkeeseen. Mittatarkkuus on huono, voimaa sai käyttää asennuksessa. Moottorin edestä menevä yhdistyspalikka oli hankala saada paikoilleen, kun putkien päät ei oikein kohdanneet. Pahin juttu on alle 5500 rpm:llä sattuva voimakas resonanssi, joka raudoista välittyy koko pyörään ja joka myös nyt sitten oli lopulta murtanut hitsisauman tuossa mainitsemastani puoliskojen yhdistyskohdasta.
Kaikenlaista viritystä nippusiteiden, maalarinteipin ja jopa sikaflexin avulla kokeiltiin resonanssin vaimentamiseksi, ei auttanut. Putkien yhdistyskohtaan tuleva palikka nimittäin rämisi sopivassa vähän yli 100 km/h vauhdissa niin, että hirvitti!
Kyllähän nuo suojaavat isokokoisina katteitakin, mutta pitkät putket saa tosiaan turhan helposti värähtelemään. Ja resonanssitaajuus oli tarkka, plus miinus 100 rpm:ää eikä enää värähdelleet!