• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

V-Strom

Täällä tuntuu vähän rönsyilevän tuo V-Strom -keskustelu...

Renkaista sen verran, että Euroopan reissulle lähtiessä vaihdoin taakse Pirelli Sport Demon -renkaan, kun edellisessä pyörässä oli siitä hyviä kokemuksia. V-Stromin alla ei moisesta löytynyt kokemuksia netissä, ilmeisesti sopiva koko tullut äskettäin markkinoille. Niin että pitipä sitten itse ottaa riski, ja nyt noin 6000km jälkeen ovat edelleen hyvässä kuosissa. Hieman on pyöreyttä hävinnyt, mutta minkäänlaista kynnystä ei reunoille ole tullut. Arvaan että yli 10 tkm mennään näillä, pintaa on vielä reilusti jäljellä. Ja alle 90 egeä maksoi tarjouksessa, nopeusluokka H. Alkuperäinen etusellakin arvelen edelleen ajavani vielä jonkun tuhat kilsaa, yli 20 tonnia jo mittarissa. Tosin nyt on "sekarengastus", edessä Trailwing ja takana puhdas afalttirengas.

Reissuun lähtiessä laitoin myös Givi/Kappa kaatumaraudat. Niitä en pääse kehumaan ja itse asiassa ne olen jo moposta irrottanut ja palautan liikkeeseen. Mittatarkkuus on huono, voimaa sai käyttää asennuksessa. Moottorin edestä menevä yhdistyspalikka oli hankala saada paikoilleen, kun putkien päät ei oikein kohdanneet. Pahin juttu on alle 5500 rpm:llä sattuva voimakas resonanssi, joka raudoista välittyy koko pyörään ja joka myös nyt sitten oli lopulta murtanut hitsisauman tuossa mainitsemastani puoliskojen yhdistyskohdasta.
Kaikenlaista viritystä nippusiteiden, maalarinteipin ja jopa sikaflexin avulla kokeiltiin resonanssin vaimentamiseksi, ei auttanut. Putkien yhdistyskohtaan tuleva palikka nimittäin rämisi sopivassa vähän yli 100 km/h vauhdissa niin, että hirvitti!

Kyllähän nuo suojaavat isokokoisina katteitakin, mutta pitkät putket saa tosiaan turhan helposti värähtelemään. Ja resonanssitaajuus oli tarkka, plus miinus 100 rpm:ää eikä enää värähdelleet!

Kyllähän nuo suojaavat isokokoisina katteitakin, mutta pitkät putket saa tosiaan turhan helposti värähtelemään. Ja resonanssitaajuus oli tarkka, plus miinus 100 rpm:ää eikä enää värähdelleet!
Ai, mulla ei ole ollut mitään pahaa sanottavaa ao. raudoista. Asennus on ollut helppoa ja kaikki palat on mennyt kuin unelma paikallensa.

Minkäänlaista resonanssia ei ole mulla kuulunut. Silloin kuului resonanssiääni, kun alapultti oli löysällä ja se metallinen holkki pääsi helisemään siellä välissä, siis se pultin ympärillä oleva holkki. Katsopa vaan itseltäsi, ettei ole sama homma. Nimittäin kunnolla kiinnitetyt kappan raudat on ihan hiljaiset, ainoa pärinä lähtee pakoputkista.

062802moto_prv.gif
BRAAAAM,

-Masa

tounge.gif
Tuli vaihdettua äsken uusi stonga!
Huomenna pääsee kokeilemaan jääkö tuppi käteen  
tounge.gif

Ajoasento muuttu ainaskin aivan erillaiseksi  
sport05.gif
...matalammaksi... saa laskea varmaan tuulilasia alemmas.

Entinen stonga oli noin 75cm leveä, uusi on peräti 86cm leveä.

Saas nähdä minkälainen on kurautella sorapätkällä.

Tuli muutama päivä sitten hieman kokeiltua nappularengaiden pitoa kurvissa, oikea ajosaappaan kärki raapas asfalttia... pikkusen säikäytti... joten hyvin ne TKC 80:it pitää myös asfaltilla!

Minäkin laitoin, melkein heti uutena, Suzuki DR 650:n ohjaustangon. Valmistaja Tomasselli. Myyjä Stormmotor Helsinki. Hinta noin 30 €. Päivääkään en ole katunut.

Nyt alkoi juuri projekti nimeltään 17" etupyörä.

US:n pojjaat on hieronut jo konseptin tästä, kuinka SV1000:n vanne sovitetaan 1000 Strommiin. Ehkäpä se sopii samalla lailla myös DL 65o:iin... Mä olen tekemässä siitä konepiirrustuksia, jotta sen sitten voi julkaista kaikille for free.. Tässä linkki -Click-

Äsken juuri laitoin Ranskaan kyselyn, kuinka saan tilattua tuon katesarjan sieltä. -Linkki-. Mä teen niistä sitten kopioimalla muotit, tietenkin omaan tarkoitukseen...
wink.gif
biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif

-M

Kuis se Masan koipi voi?
Joko kohta pääset takaisin sarviin?
Kiitos kysymästä,

Voi vietävä sentään... Kohta 3 viikkoa takana ja 5 viikkoa edessä, ettei pääse puikkoihin. Meinaa pää hajota
sad_orig.gif
kotona olemiseen.

Onneksi ensviikolla saa jo jalkaa lepuuttaa maassa sen omalla painolla, mutta ei muuta.

Tämä nettibullshitti alkaa tulla jo tutuksi...

-M

Katteet tilatttu. Saas nähdä, koska JMV-concept pääsee toimittamaan sen.

-M

Reilu vuosi sitten hankin stormilta DR650 tangon muistaakseni 42€. Mun ajoasento tuli omatuntumana paljon ryhdikkäämmäksi ku 190cm pitkä ku olen.

Aiemmin ketjussa joku kysyi kreikkalaisest pohjasuojasta. Tilasin viimevuonna kevääl ja lähettivät ns. yksityishenkilönä ettei veroja tulis. Hyvin pelas toimitus mitä nyt pahvilaatikko oli kuljetuksessa lähinnä pyöreä ja kaikki nurkat puhki. Itse suoja oli pakattu hyvin kuplamuoviin ja eiköhän sen tarkoitus ole kestää pieniä kolhujakin.

Katteista on jopa hyötyä, kun ajelee viileällä ilmalla niin kate ohjaa lämmintä ilmaa jaloille!
Mä yritän vaan vähän tyylitellä sitä pyörää. Pannaan sitten vällyjä enemän, jos paleltaa..
wink.gif

sanoi:
Reilu vuosi sitten hankin stormilta DR650 tangon muistaakseni 42€. Mun ajoasento tuli omatuntumana paljon ryhdikkäämmäksi ku 190cm pitkä ku olen.

Mulla sama juttu, pituutta 191 ja DR650:n tanko auttaa ajoasentoa asfaltilla pirusti. Hiekalla se haittaa, koska ei pysty niin hyvin nousemaan jalkatapeille seisomaan.

062802moto_prv.gif

-M

Katteista on jopa hyötyä, kun ajelee viileällä ilmalla niin kate ohjaa lämmintä ilmaa jaloille!
Mä yritän vaan vähän tyylitellä sitä pyörää. Pannaan sitten vällyjä enemän, jos paleltaa..  
wink.gif

sanoi:

Mulla sama juttu, pituutta 191 ja DR650:n tanko auttaa ajoasentoa asfaltilla pirusti. Hiekalla se haittaa, koska ei pysty niin hyvin nousemaan jalkatapeille seisomaan.

062802moto_prv.gif

-M
No, ette oo ainakkaan mitään saunatonttuja!
tounge.gif

Mikäköhän on lyhin äijä, joka on ostanut V-Stromin?
Itse olen tällainen vajaakasvuinen (186cm)...

tounge.gif
Tuli vaihdettua äsken uusi stonga!
Huomenna pääsee kokeilemaan jääkö tuppi käteen  
tounge.gif

Ajoasento muuttu ainaskin aivan erillaiseksi  
sport05.gif
...matalammaksi... saa laskea varmaan tuulilasia alemmas.

Entinen stonga oli noin 75cm leveä, uusi on peräti 86cm leveä.

Saas nähdä minkälainen on kurautella sorapätkällä.

Tuli muutama päivä sitten hieman kokeiltua nappularengaiden pitoa kurvissa, oikea ajosaappaan kärki raapas asfalttia... pikkusen säikäytti... joten hyvin ne TKC 80:it pitää myös asfaltilla!
Oi joi joi että muuttui ajelu asento!
smile_org.gif

Sai meinaan opetella ajamaan ihan uusiks!

Nyt on niin tanakka ajella hiljaakin, että meinas jalat unohtua liikennevaloihin pysähtyessä tapeille!

Ennen original stongalla gruisaillessa asfaltilla alle 60 km/h nopeudessa strommi huojui (johtunee rengastuksesta), nyt menee kuin juna!
smile_org.gif

Vaihdoin myös polttimot uusiin: Osramin +90:hin, kyllä kirkastui muolima!

Saas nähdä kuin kauan kestävät nimismiehen kiharoita?

wink.gif

sanoi:

062802moto_prv.gif

-M
tounge.gif

No ei ihan pygmi täälläkään, jos ei nyt pitkäkään. 189 cm.
Mulle riitti toi orkkispleksi ja tilasin R.M.Heinon kautta sporttipleksin. Kuvaa ei nyt ole, mutta kaikki jolla on stromi, niin luultavasti tietää miltä se näyttää. Eli siis vastaavasti pienensin huomattavasti pleksiä, lähinnä tullen riepottelun takia. Mua ihan aikuisten oikeesti häiritsi se helvetillinen turbulenssi. Nyt kypärässä on enemmän suhinaa, mutta eipä heilu mopo tuulessa. olen enemmän, kun tyytyväinen.

Mä oon kanssa miettinyt kaikennäköisiä muita modauksia tohon pikkuseen. Stonga, perän korotuspalat (onko niitä?), Kilpiteline/lyhennetty takalokari, slipari...ettei kaikki luule, että se toimii 9 voltin patterilla
tounge.gif

Masalle voimia klapin kuntoutukseen, kesää on vielä jäljellä
buttrock.gif

Jess että oli mukava kurnautella kihara asfaltti pätkä
tounge.gif

Uudella stongalla on paaaaljon parempi heittää kurviin!
sport05.gif

Nyt eiku saunaan...

wink.gif

sanoi:

062802moto_prv.gif

-M
tounge.gif

No ei ihan pygmi täälläkään, jos ei nyt pitkäkään. 189 cm.
Mulle riitti toi orkkispleksi ja tilasin R.M.Heinon kautta sporttipleksin. Kuvaa ei nyt ole, mutta kaikki jolla on stromi, niin luultavasti tietää miltä se näyttää. Eli siis vastaavasti pienensin huomattavasti pleksiä, lähinnä tullen riepottelun takia. Mua ihan aikuisten oikeesti häiritsi se helvetillinen turbulenssi. Nyt kypärässä on enemmän suhinaa, mutta eipä heilu mopo tuulessa. olen enemmän, kun tyytyväinen.

Mä oon kanssa miettinyt kaikennäköisiä muita modauksia tohon pikkuseen. Stonga, perän korotuspalat (onko niitä?), Kilpiteline/lyhennetty takalokari, slipari...ettei kaikki luule, että se toimii 9 voltin patterilla
tounge.gif

Masalle voimia klapin kuntoutukseen, kesää on vielä jäljellä
buttrock.gif
Pistähän kuvia kehiin, jos lyhennät takalokaria!

Masa oli muistaakseni hommannut perän kokotuspalat?

Joo, mulla on korotuspalat, jotka korottaa 1:n tuuman. Ne on ollut koko kesän, joten uskallan rinta kaarella suositella muillekin pitkille jässiköille. Pyörästä tulee ihan, kuin oikea katuenduro niillä palikoilla.

Niitä saa Ebay.com, hakusanoilla "V-Strom rising links". Maksaa posteineen noin 20 €...

Nyt vaan pukkaa kovasti 17" etupyöräprojekti sekä taakse leveämpi 17" renkula.

Ajattelin talvella maalata oman pyörän vähän niinkuin seuraavassa kuvassa oleva B_king. Minusta se on vähän helvetillisen maukkaan näköinen. Mulle tulee ne ranskalaiset katteet tuossa kohta puoleen, joten "Masan muottitehtaasta" saattaa löytyä lisävaraosina niitä samanlaisia katteita... Jos kiinostaa ottakaa YV:llä yhteyttä.

img1279993.jpg

-M

Meinas tänään Ranskalaiset katteet lähteä kun pupu päätti väistää samaan suuntaan kuin minä!
Karmea oli karva pöläys kun peileistä katsoin!

Piti käydä pupu lopettamassa, ettei ois jäänyt kitumaan...
kynttila.gif

Back