• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Yamaha FJR

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja marax
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
buttrock.gif
                  Varmasti Hykiii  iii iiii iii
Se on tuon jammun tyyppivika ku tasasella kaasulla n.2300 kierr.nii nykyttää että ihan vituttaa . Olen ajanut 4 kpl . noita jammuja ja maahantuojan edustaja olikohan se Karhu ilmoitti että se on niin laihalla sen seokset et johtuu siitä . Jos jollekin on saatu toi nykiminen pois nii kiitos jo etukäteen neuvostasi jos se on joku muu kuin vaihda merkkiä !!!
Eipä muuta kuin Power Commander ostolistalle ja pyörä penkkiin.Ongelmat poistuu lähes takuuvarmasti.Itsellä kokemusta aiemmasta vuosimallista PC:llä varustettuna ja oli kyl eri peli PC:n jälkeen.

Tepsii melko varmasti myös uudempiin, eli -06 ja -07 malleihin, mikäli "jenkkiserkkuja" on uskominen...

Käykääpä lueskelee tarinoita osoitteessa:www.fjrforum.com, siellä FJR specific discussions, technical discussions tai parts & accessories ovat ne osiot joista kokemuksia löytyy.
 
Juu mutta voisihan sitä olettaa,,,että kun ostaa 21900 €uron pyörän niin että se käyttäytyisi kuin uuden pyörän pitäisi
wink.gif


Omasta mielestäni ei pitäisi "nypyttää" eikä myöskään tuntua minkään moisia resonointeja ...
No toki eihän FJR:n hinta oo ku markoiks muutettuna noin 130000 Markkaa ...
Elämä on
sport05.gif
 
Juu mutta voisihan sitä olettaa,,,että kun ostaa 21900 €uron pyörän niin että se käyttäytyisi kuin uuden pyörän pitäisi  
wink.gif


Omasta mielestäni ei pitäisi "nypyttää" eikä myöskään tuntua minkään moisia resonointeja ...
No toki eihän FJR:n hinta oo ku markoiks muutettuna noin 130000 Markkaa ...
Elämä on
sport05.gif
Ei liene pyörän huonoutta, jos pitää tiukoista pakokaasunormeista päästä läpi säätämällä seos ruiskutussysteemissä "liian laihalle"...Ja tuossa FJR:n ostohinnassa ei tuo PC:n hinta näyttele mielestäni kovinkaan merkittävää roolia
wink.gif
 
Meinaatko että kaikki tänvuotiset moottoripyörä merkit/mallit vähän kuuluu nykii/nypyttää määrätyllä kierrosalueella
confused_orig.gif


Ymmärrän kyllä powercommanderin tarpeellisuuden kun aletaan hieman hakemaan lisähevosia kaikenlaisilla pienillä muutoksilla mutta jotta pitäis ton hintaluokan uuteen pyörään hommata pc et se toimis niinku pitäis ni tota ei hyvältä kuulosta !
 
Meinaatko että kaikki tänvuotiset moottoripyörä merkit/mallit vähän kuuluu nykii/nypyttää määrätyllä kierrosalueella
confused_orig.gif


Ymmärrän kyllä powercommanderin tarpeellisuuden kun aletaan hieman hakemaan lisähevosia kaikenlaisilla pienillä muutoksilla mutta jotta pitäis ton hintaluokan uuteen pyörään hommata pc et se toimis niinku pitäis ni tota ei hyvältä kuulosta !
Kaikki FJR:t ei nypytä ja kaikkia kuskeja nypytys ei häiritse.
Itse kukin voi arvioida onko nypytys häiritsevää ja paljonko sen poistamisesta on valmis maksamaan/vaihtamaan toiseen merkkiin.
Mulla on '03 FJR, joka ei ole koskaan nypyttänyt, mutta laitoin PC:n ja sliparit ihan muista syistä.
 
Itse ajan neljännellä Bemarilla ja keveällä sellaisella.Mutta jos hankkisin japsi pyörän niin kyllä valintani olisi fjr yamaha.
smile_org.gif
 
Jos joku tietää vielä paremman pleksin kuin kappa, otan miel. vinkin vastaan
Olen tämän kesän ajellut MRA:n Varioscreen-pleksillä. En tiedä vertailusta Kappaan, mutta alkuperäiseen verrattuna MRA on kyllä paljon parempi. Nyt voi käyttää kaikkia pleksin kallistuskulmia, alkuperäisellä oli normaalisti alimmassa asennossa tai sateella ja kylmällä ylimmässä. Väliasentoja ei voinut käyttää hirveän kypärämetelin takia.

Olen ajellut tällä MRA:lla pienemmät lenkit ilman korvatulppia, niitä ei tarvitse. Kypärän visiiri pysyy puhtaampana itikoista, kun pleksi kerää ne. Pleksion yläosan korkeussäätö on kätevä. Hyvä ostos.
 
Tuli tänään koeajettua FJR 1300AS -07, reilu puolen tunnin lenkki 2-päällä, pistetään hiukan kokemuksia:

+automaattikytkin ja nappivaihteet tuntuivat käteviltä etenkin taajama-ajossa, moottoritiellä jalkavaihde tuntui luontevammalta käyttää
+voimaa on moottorissa varmasti tarpeeksi ja moottorin luonne oli miellyttävä
+alusta tunteeton kuormalle
+alusta tunteeton vauhdille, ainakin 180km/h asti
+hyvät tilat matkustajalle
+hyvät penkit
+kevyehkön oloinen paikallaankin siirrellessä
+mukavan sivistyneet äänet jos sitä arvostaa

-pleksi todella huono, kaikissa asennoissa oli turbulenssia ja meteliä joko kuskilla tai kyytiläisellä
-edes täyskaasukiihdytys ei tuntunut niin räjähtävältä kuin odotin ja toivoin, vauhti kiihtyy tasaiseen ja nopeaan mutta isot katteet ja alustan hyvä toiminta aiheuttavat sen että vasta mittarista katsoessa huomaa vauhdin olevan täysin luvattomissa lukemissa
-jotenkin hajuton, väritön ja mauton kokonaisuus, varmaan todella hyvä matkapyörä (lukuunottamatta vakiopleksiä) mutta ei kyllä herättänyt intohimoja eikä ostohaluja, toisaalta en yhtään ihmettele että näitä myydään paljon
 
Onkos kellään tietoa/kokemusta TwoBrothers Racingin putkista joko yleisesti tai tietty mieluiten FJR:ään liittyen ?
062802moto_prv.gif
Juu elikkäs tuli tilattua TwoBrothers Racingin sliparit sit tuohon FJR:ään .
Tilasin ne ProMotor Sportista... palvelu oli todella tasokasta ja s-posteihin tuli pikaisesti vastaukset,järkkäsivät siten että postin auto nakkas paketin kotio.
Maksu hoitui EU-maksuna ja summa oli kaikkineen päivineen 589€,Suomesta ois saanu pr-powercontrolilta hintaan 749€+toim.kulut .

SilverStorm FJR1300A 2007
 
Onkos kellään tietoa/kokemusta TwoBrothers Racingin putkista joko yleisesti tai tietty mieluiten FJR:ään liittyen ?
062802moto_prv.gif
Juu elikkäs tuli tilattua TwoBrothers Racingin sliparit sit tuohon FJR:ään .
Tilasin ne ProMotor Sportista... palvelu oli todella tasokasta ja s-posteihin tuli pikaisesti vastaukset,järkkäsivät siten että postin auto nakkas paketin kotio.
Maksu hoitui EU-maksuna ja summa oli kaikkineen päivineen 589€,Suomesta ois saanu pr-powercontrolilta hintaan 749€+toim.kulut .

SilverStorm FJR1300A 2007
Kun olet saanut ne asennettua, niin kerro miten ne muuttivat ajo-ominaisuuksia!
 
Onkos kellään tietoa/kokemusta TwoBrothers Racingin putkista joko yleisesti tai tietty mieluiten FJR:ään liittyen ?
062802moto_prv.gif
Juu elikkäs tuli tilattua TwoBrothers Racingin sliparit sit tuohon FJR:ään .
Tilasin ne ProMotor Sportista... palvelu oli todella tasokasta ja s-posteihin tuli pikaisesti vastaukset,järkkäsivät siten että postin auto nakkas paketin kotio.
Maksu hoitui EU-maksuna ja summa oli kaikkineen päivineen 589€,Suomesta ois saanu pr-powercontrolilta hintaan 749€+toim.kulut .

SilverStorm FJR1300A 2007
Kun olet saanut ne asennettua, niin kerro miten ne muuttivat ajo-ominaisuuksia!
Tuli lisää pärinää & pauketta ...
Tuli jo tekastuu niihin "db killerit" ku on tarkotus kyl kaxpäällä vähä vedellä reissuajeluukin ...
Muuten ei oo tullu ku huristeltuu nättii työmatka-ajoo .
Eiköhä sitä joudu jossain vaihees hommaa sen PC:n ni pääsee eroon noist v***n vakiovarusteena mukana tulevista nypyttämisistä !!!
wink.gif


Äänet on tosi jees ja kulku puoleen taitaa tapauksessa kuin tapauksessa olla turhaa mainita mitään .
lookaround_orig.gif


Ja eiku
sport05.gif
 
Tuossa ketjun alussa on parissa kohtaa mainittu FJR:n vakionopeussäätimet ja linkit toimittajille, onko käyttökokemuksia moisista vehkeistä?
 
Moro

Pari sanaa FJR-ketjuun vuoden ajelun jälkeen ja kokemuksia muutamista parannuksista.

Mopo siis 06 malli ja ollut vuoden ajossa parin takarenkaan verran kurvailtuna. Pahimpina puutteina sanoisin surkean takajousituksen ja kypärämelun vakiopleksin muutamilla asennoilla. Konehan on ihan kiva ja iso tankki, keppiveto ja monipuolinen mittaristo pelkkää asiaa. Kaasun vaste on hyvin tyyppiä on/off ja kiusaa tottumatonta parilla pienimmällä vaihteella kovastikin. Radallakin tuolla lavetilla saa toisinaan punan nousemaan hieman kokemattoman kyykkykuskin kasvoille  
tounge.gif


Yhtään ongelmaa ei ole mopossa ollut, mutta hiukan olen parannellut suht hyvää pakettia. Takajousi sai vaihtua WP:n säädettävään pamppuun ja PC siirtyä komentamaan ruiskua ja pleksinä on Yamahan omasta touringpleksistä mittojen mukaan sahattu matkamalli. Vakio ihan kohtuullinen lyhyessä ajelussa ala-asennossa. Tulee toisinaan ruuvailtua noita pleksejä, pitkille matkoille äänetön korkeampi ja vakio radalle ja kulmien kiertelyyn. Kahvalämppärit, takalaukun ja jalkasuojat tingin jo kaupassa mukaan. Kallistusvarojen vähäisyys nyppii toisinaan radalle eksyttäessä, eikä tappeja voi nostaa paljoakaan, sillä vaimentimet ovat turhan alhaalla....matkapyöräksikin. Takajousta vaihtamalla sain perää hiukan ylös ja siten lisää kallistusvarojakin. Toisinaan ihmettelen, että noinkin hintavaan mopoon ei voida laittaa vakiona kunnon takajousitusta
confused_orig.gif
Etupään kanssa voi elää nippa nappa.

Komentaja parantaa jo nykykartalla todella paljon mopon ominaisuuksia ja pehmentää selkeästi on/off ilmiötä. Penkkiin pääsen vasta elokuulla säätämään koko kierrosalueen kohdalleen.

Eri paikkoja purkaessa ja huoltaessa/asennellessa tulee suht laadukas kuva pyörän rakenteesta eli vois vaikka pitää pidempäänkin.

Toivomuslistalla olisi koneeseen hiukan virtaa lisää. 20-30 heppaa ja 2000 kierrosta lisää nostaisi koneen kutakuinkin takaisin nykyaikaan. Nythän teho ja vääntöarvot ovat aika vaatimattomia 1,3 litran koneelle. Lienee vain aika tyyris homma ruveta tuota pataa piristämään. Pakoputkien vaihdolla saatava pikku lisä ei kiinnosta ollenkaan.

Oikean käden puutuminen pitkissä yhtäjaksoisissa seteissä saa miettimään vakionopudensäädintä tai edes hyvää kitkajärjestelmää kaasuun (lieneekö arvon raadilla hyviä vinkkejä). Kuullemma hyvä kartta PC:ssäkin vähentää värinöitä stongaan ??

Tuossa päällimmäisiä FJR-fiiliksiä ja faktoja


t. Hanski
 
Oikean käden puutuminen pitkissä yhtäjaksoisissa seteissä saa miettimään vakionopudensäädintä tai edes hyvää kitkajärjestelmää kaasuun (lieneekö arvon raadilla hyviä vinkkejä). Kuullemma hyvä kartta PC:ssäkin vähentää värinöitä stongaan ??
Ongelma ei todennäköisesti poistu moottorin säädöillä, koska osa rasitusta tulee tehokasta konetta komentavan kaasukäden pitämisestä paikallaan. Vaikka moottori reagoisi pehmeämminkin, ei sitä rannetta saa silti kovin paljon nykiä, tai takapenkiltä alkaa tulla palautetta
veryangry.gif


FJR versiota olen kokeillut kaverin pyörässä vain muutaman kilometrin, mutta sekä BMW että Pannari versioon Throttlemeisterista olen ollut oikein tyytyväinen. Poistaa tuon ongelman ainakin rautaperseilyn mittaisissa istunnoissa.
 
Kyllä tuon PC:n asennuksen jälkeen kaasuun vastaavuus ainakin minulla on pehmeämpää ja helpottaa ajettavuutta.

Lisäksi vielä kun löysää yhden kierroksen tuota kaasun palautusjousta, niin kaasukahva tulee todella paljon kevyemmäksi, eikä käsi puudu.Huom! Vaatii muuten totuttelua entisen jälkeen, niin paljon kahva löystyy.Palauttaa kaasun, mutta todella paljon hitaammin kuin ennen.

Itselläni on tehtynä molemmat "tuunaukset"  ja onpa paljon miellyttävämpi ajaa pitkää matkaa...

Linkki tuohon kaasun palautusjousen löysäämiseen "Throttle return spring":

http://www.fjrforum.com/forum//index.php?showtopic=18322
 
Yhtään ongelmaa ei ole mopossa ollut, mutta hiukan olen parannellut suht hyvää pakettia. Takajousi sai vaihtua WP:n säädettävään pamppuun ja PC siirtyä komentamaan ruiskua ja pleksinä on Yamahan omasta touringpleksistä mittojen mukaan sahattu matkamalli.
Takajousta vaihtamalla sain perää hiukan ylös ja siten lisää kallistusvarojakin. Toisinaan ihmettelen, että noinkin hintavaan mopoon ei voida laittaa vakiona kunnon takajousitusta
confused_orig.gif
Kiinnostaa kyllä kovasti takajousen vaihto, vaikka varsinaisia ongelmia ei ole ollut. Minkä mallin WP:n laitoit ja harkitsitko vaihtoehtoja? Miten käyttäytyminen muuttui yksin/kuormattuna?
 
Siirsin tuolta MP-varusteet sivulta kysymykseni tänne Jammusivulle, kun eivät tohtineet vastata.

http://www.mprengas-online.com.
Tuolla mprengas-onlinen sivulla on kaksi vaihtoehtoa FJR pyörän renkaaksi.
Bridgestone BT 020RN 182.80e
Bridgestone BT 020RU NT 141.40e
Tiedättekö mikä ero niissä on?
Onko Teillä tietoa Bridgestone BT 021R renkaasta?
 
Back
Ylös