• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

ZR-7

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja dunkku
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Siinäpä tupsahti matkahuollosta Dynojet, K&N, NGK iridium paketti
smile_org.gif
Saapa tempastua seokset kohdalleen ja hyödyn uudesta putkenpätkästä. Säätöön ja dynoon aikanaan. Luulis nyt jotain vaikuttavan pyörän luonteeseen.
 
Siinäpä tupsahti matkahuollosta Dynojet, K&N, NGK iridium paketti
smile_org.gif
Saapa tempastua seokset kohdalleen ja hyödyn uudesta putkenpätkästä. Säätöön ja dynoon aikanaan. Luulis nyt jotain vaikuttavan pyörän luonteeseen.

Joko olet Andyc saanut kalikat kiinni ja dynoon??
Kiinnostaisi todella tietää miten puskee...
En nyt löytänyt omaa lappua Vittaniemeltä mutta kyllä siinä +10hv tais olla vakioon...
1/4mailin oma ennätys on tällä hetkellä 11,803s
ja paras loppunopeus 179,77kmh / 111,70mph
Keulassa oli hihnat noissa lähdöissä...
Mailin paras on Lappeenrannassa ajettu 209kmh
En tiedä onko joku ajellut tutkaan tai kennoihin putkiviri seiskalla kovempaa??

Tälle kesälle pitäisi vielä ehtiä testaamaan varttia, olisi kiva jos Virtasalmelle eksyisi pari muutakin ZR-7:aa viivalle...
smile_org.gif
 
Ensi viikolla pyysivät soittamaan Oulun Bikefoxille ja varaamaan dynoajan tarkemmin. Kuukauden jonot sielläkin olleet. Eiköhän tässä Heinäkuun aikana kaikki osat ole kiinni. Slipari, tulpat ja ilmansuotimen olen jo vaihtanut paikoilleen. Vai että kymmentä heppaa on mahdollista saada irti. Varsin paljon mielestäni. On se kyllä tosi tukkoinen tuo orkkis pönttö ja varmaan seoksetkin säädetty mahdollisimman alas vakiona.
 
Ihan oikeessa olit, jotta optimistisesti ilmoittelin tehonkasvusta...
Vakiona 6.5.2007 mitatut:
vääntö:65Nm/5701rpm  teho:71,1hv / 9203rpm
Ilmanputsari oli puhdistettu vajaa tonni aiemmin. seokset kuitenkin aivan järkyttävän rikkaalla
a/f alle 11 5600rpm:stä eteenpäin
ja alle 10 meni 6500:sta eteenpäin.
Siihen kymppiin tuo taulukko loppuikin joten en tiedä kuinka älyttömän rikkaalla yläpää oikeasti oli...
Teho nousi aika lineaarisesti
yli 65hv 7300 - 10200
yli 70hv 8500 - 9500
Vääntökäyrä oli pirun tasanen n.63-65Nm 4000 - 7500 kierroksilla. Sitten tippukin alle 50Nm:n 9500 jälkeen.


Vähän laitettuna 31.5.2009 mitatut:
vääntö:65Nm/6727rpm  teho:78,9hv / 9798rpm
Ilmanputsari KN, imuilmanvaimentimen kansi pois ja pari lisäilmareikää putsarille, dynojet neulat ja isommat suuttimet, dynojetin sarjassa oli ainoastaan pienempiä pääsuuttimia joten hommasin isommat
smile_org.gif
. Barracuda kokoputki.
Seokset meni aika mielenkiintoisiksi...
Matalilla alle 2,6t kierroksilla a/f alle 10 eli rikkaalla ,
siitä laihalle 3,5t - 4t a/f yli 17,
4,5 - 5,7 oli aika kohillaan a/f 12-14,
siitä eteenpäin meni laihalle.

Tehokäyrässä loivempi osuus 4t-4,7t alueella,
yli 65hv 7200 - rajoitin 10490,
yli 70hv 7900 - rajoitin
yli 75hv 8500 - rajoitin

Vääntökäyrä vähän heitteli mutta vääntöä riitti paremmin loppuun asti...

Pitäs laittaa lambda taas kiinni, säätää ja viedä dynoon...
 
Reilu 3 tkm nyt kyseistä pyörää "koeajettu", ja kyllä tuo tuntuu ihan käypäseltä laitteelta. Tehoihin on jo toki kovasti tottunu ja löylyä pitäis olla lisää, mutta se taitaa olla ikuisuusongelma mopoilussa. Toistaiseksi siis kovasti tyytyväinen olen ostokseeni.
..Tietenkin tyytyväisyys johtaa myös pieneen huolestumiseen seuraavan pyörän suhteen. Ettei vain vaihtais huonompaan..
wink.gif
 
75,53hp / 9750rpm raapas takarenkaalta Zepi tänään Dynossa. Hienosti pelaa ja tasainen vääntö käyrä. Ixil xtrem änäri, K&N filsu, Dynojet suuttimet & neulat, Ngk iridium kynttilät.
 
Vaihdossa tuli... Aivan liian aliarvostettu pyörä.
Isojakin mopoja ollut, mutta todella hauska tämä kawasaki, erittäin ketterä, sakotkin tarvittaessa saa...
062802moto_prv.gif
 
75,53hp / 9750rpm raapas takarenkaalta Zepi tänään Dynossa. Hienosti pelaa ja tasainen vääntö käyrä. Ixil xtrem änäri, K&N filsu, Dynojet suuttimet & neulat, Ngk iridium kynttilät.
Tuohan vaikuttaa hyvältä. Miten oli seokset?
Jos otit dynojetin paketista suuttimet niin mitkä valitsit?
Siinähän taitaa olla kolme settiä pääsuuttimia...en vaan muista minkä kokoiset. Vakiot on .108
Itse ostin pikkasen isommat pääsuuttimet kun kone kävi lambdan mukaan laihanlaisesti.
Olishan tuossa voinut sen ilmanputsarikotelon ja imuilmatorven kanssa kikkailla mutta mennään nyt näillä.

Ei ehtinyt varttimailille tänä kesänä, harmi kun Virtasalmen FHRA:n V8&GTI päivä peruttiin... rata-ajelukin jäi muutamaan Ahvenisto pyöritykseen.
Nyt alkaa aika ja tilaisuudet käymään vähiin...

Hyvää loppukautta ja pitäkää kumipuoli alaspäin.
 
Vaihdoin isolohko intikkaan Zepin. Jos haluaa huippuhyvän ZR-7 niin Euro Motor Centeriltä Oulusta löytyy. Kaikilla herkuilla, huollettuna ja uusilla kumeilla. Löytyy nettimotosta. Pyörää pidin kuin kukkaa kämmenellä. Halvalla näyttäs lähtevän ja varmasti pikku takuunkin sille saa.
 
Vielä on kesää jäljellä... No jos ei kesää niin ajokautta kuitenkin.

Kuinkas moni on vaihtanut / vaihdatuttanut nokkaketjun kiristäjän?
Tuolla Zephyr 750 puolella näitä on muutamakin...
meinaan vaan että sama konehan noissa on.
Kiristäjä taitaa olla vähän erilainen...
Korjatkaa jos olen väärässä.

Tänään joutui tulemaan autolla, kun pitää äipälle hakea talvirenkulat kiesiin.
 
:)
Moro
2008 tuli seiska hankittua, ihan eka pyörä ikinä mulle. Nyt ollut pari vuotta poissa rekisteristä, tänä keväänä pitäisi jatkaa siitä mihin viimeks jäi.
Reippaat 76 k mittarissa, 1999 mallinen, sininen zepeli.
Pihalla puoli metriä lunta, pohojoissawossa ku ollaan.
Vakuutustarjouspyyntöä pitäis laittaa menemään, ifille tai pohojolaan saattaa kallistua.

Etuputkien öljyt ja stefat vaihtoon. Tuoretta delvaccia :rakastunut: koneeseen ja tietty suotatin. Ja uus akku. Säilytysaineet tankissa, saapi nähhä kuink buuttaa.

Muutenkin pientä läpikäyntiä ennen kilipiasemalle vientiä. :WAZAAP:

Vapulta jos pääsis veivaamaan niin oishan se hienoo.:thumbup:
 
Taas maistuu ajelu :D
Perjantaina 23.3. työmatkat Kawalla.
Maanantaina oli tiet jäässä joten menin autolla, tänään taas prätkäillen

Hyvin kulkee kunhan ei jäille eksy... :grin:
 
Tervehdys tänne!

Onkos tämä myös S-mallille tarkoitettu palsta? :p Huomenna olisi meinaan tarkoitus hakea (mikäli ei lunta taas sada:jpstyle:)

Vähän on kuolleen oloinen paikka, kun ei ole kuin muutama viesti tältä vuodelta? Missäs kaikki ovat? :paikallatuulee: Vai onko kyseessä niin hyvä matkapyörä, ettei kenelläkään ole tien päällä aikaa pysähtyä kirjoittelemaan? :orgmp2:
 
Nyt on hommailtu ko. pyörä! :) Onkos muilla S mallin omaavilla vibrannu matalilla kierroksilla etukate? Hirveetä mekkalaa pitää.. Täytynee irrotella ja kiristellä uusiks, josko sillä helpottais :paikallatuulee:
 
Onkos muilla S mallin omaavilla vibrannu matalilla kierroksilla etukate?

Juu, iloisesti tuo metelöi. Syyllinen todennäköisesti on se siinä valojen alla oleva (muutaman vuoden takaisten muistikuvien perusteella karkeasti arvoiden) 15x15 cm palanen. Sen alle kun laittaa sopivaa pehmustetta (esim. tuota huonekalujen jalkoihin tarkoitettua pehmustetarraa) niin tilanne luultavasti ainakin vähän helpottaa.
 
Juu, iloisesti tuo metelöi. Syyllinen todennäköisesti on se siinä valojen alla oleva (muutaman vuoden takaisten muistikuvien perusteella karkeasti arvoiden) 15x15 cm palanen. Sen alle kun laittaa sopivaa pehmustetta (esim. tuota huonekalujen jalkoihin tarkoitettua pehmustetarraa) niin tilanne luultavasti ainakin vähän helpottaa.

Kiitos tästä, kokeillaan!:thumbup:
 
Joo itelle tuli hommattua saksasta 2009 punainen zr-7 vm. 2000, mittarissa silloin 30 000km. Oli aluksi kuristettu mut viime kauden alussa se sitten otettiin pois ja ai että kun oli aivan eri pyörä. Piti tietenkin heti käydä huippuja kokeilemassa autobahnilla ja kyllähän se mittariin sen 205 tuli.

koko perän on edellinen omistaja vaihtanut sekä tuplavalot ja myös pleksin oli asentanut mutta alpeilla ollessani se pyörä kaatu parkkipaikalla ja sehän hajos siihen. En tykännyt siitä muutenkaan ja oli tarkotus ottaa pois. Nyt kun on tullu ajeltua saksassa aika paljon niin se pleksi olis tosi mukava vaikka humisee kypärässä paljon kovempaa sen kanssa kuin ilman. Niskat tulee kipeeks kun ajaa yli 140 matkavauhtia, mutta on se hienompi näin.

Nyt on mittarissa 42 000km ja oli suunnitelmissa jos kesällä lähtis norjassa ja ruotsissa käymään tai jos iha alpeille taas suuntais. Olin syksyllä amk puolesta työharjoittelussa Biketeamilla Vantaalla ja vaihdoinkin omaan pyörään loppukaudesta jarrupalat,tulpat,kaasarinkurkun kumiputket (oli halkeillut niin paljon että imi ilmaa välistä eikä käynyt tasaisesti),ketjut ja rattaat,öljyt ja suodatin ja oli mielessä nyt ennen kauden avausta vielä venttiilinvälykset tarkistaa ja koska kuristukset otin pois ajattelin kanssa kaasarit synkronoida, tosin ei oo vehkeitä sit varten. Pitää kattoo jos jollain tutulla olisi tai jos veis ihan liikkeeseen.
 
Hiljastahan täällä kyllä on, aina välillä tulee seurattua enempi ja toivottavasti uusien kuskien myötä palsta aktivoituu.

Pitäis jostain löytää toinen takavanne jarrulevyineen ja rataspakkoineen,
sais vaihdettua touring-kumin alle vähän näppärämmin...
 
www.purkuosat.net/

tuolla tais olla -99 takavanne roippeineen. ebaysta ja allrightiltahan noita osia näyttää parhaiten löytävän.

onko kukaan laittanu etulokarin jatketta kiinni? Ei taida auttaa kivien lentelyyn putkirn väliin?
 
Back
Ylös