• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

ZX-6R

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Loosah
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Keskikaljan ja tumman rommin turvottamat posket mahtuvat hienosti taakse :thumbup:

Se on vähä vittumaista, kun suu ei kutistu samaa tahtia muun miehen kanssa. Se vaikuttaa nimittäin hyvin herkästi suunnattoman suurelta. Pitääkin varoa, ettei vahingossa tuu lytänneeksi vinkuheiniä poskillaan.
 
Mä koitan tänään käydä tallilla kaivelemassa ja varmistamassa että pleksi on tallessa :thumbup:
Ja niinhän siinä kävi, että puhuin läpiä päähäni, ei mulla tollasta pleksiä ollut tallessa. Ilmeisesti toi oli mopossa kiinni silloin myydessä, vaikka muistelin orkkispleksillä mopon myyneeni... Mutta tollanen kusenkeltainen Puigin tuplakupla olis, samalla hinnalla irtoaisi tuokin.

IMG_20200806_201700.jpg
 
Onneks Sisut on hyviä! Luulen että toi munkin nykyinen on Puigin muistaakeni. Ehkä mä piruuttani tilaan tollasen TT:n ennenkun eu-ovi menee kiinni.
 
Aa, non sittenhän ei tulisi vaihdolla muutosta kuin aistikkaan värimaailman muodossa :D Skidmarxi voi olla hyvä ratkaisu jos korkeaa pleksiä kaipaa. Nuo Ebayn kiinapleksit eivät ole hirveän korkeita, vaikka kupla kohtalaisen kokoinen onkin. Mutta pleksi on ikään kuin vähän liian lyhyt, niin jää vähän matalammaksi kuin voisi. Vakiota korkeampia ovat kyllä.
 
Päivää! Pitäs jarrut huoltaa, 05 vm, kerran jo sen tehnyt niin nytten aattelin vaihtaa myös uudet tiivisteet ym. Etusatulat kyseessä ja ehkä samalla etupääsylinterin korjaussarjakin. Vaihdoin teräspunokset vuosi sitten, mutta silti tuntuu vähän kumimaiselta?

Oisko kuitenkin paras tapa päivittää jarrut paremmiksi vaihtamalla sopivat 10r:n tilalle? Tai uudemman 6r:n (07-08??) Meneekö nuo kuinka kivuttomasti? Mitä pitäis huomioida? :thumbup:
 
Eli semmonen ongelma että tällä hetkellä pyörä ei käynnisty. Aiemmin teki niin että kun tuli kovemmasta ajosta ja sitten pysähtyi niin kesti kyllä tyhjäkäynnillä, mutta kun koitti lähteä ajamaan niin sammua töksäytti. Eli piti vähän aikaa käydä paikallaan että pääsi liikkeelle. Nyt ei sit enää käynnisty. Startti toimii ja ihan semmosta olematonta "hörähtelyä" kuuluu, jos voi edes siksi sanoa, mutta ei käynnisty. Edellinen omistaja muisteli vaihtaneensa tulpat ja ettei olisi ajettu kovin paljoa tulppien vaihdon jälkeen.

Kyseessä 2000vm
 
Minä veikkaisin tankin korvausilman saantia syyksi. Ajossa menee soppaa reilummin, jolloin tankkiin muodostuu alipainetta, kun korvausilmaa ei kunnolla tule. Tyhjiksellä sitten tasaantuu, kun bensaa kuluu vähemmän ja ilmeisesti vähän on saanut korvausilmaa. Nyt lienee ilmansaanti tyrehtynyt tyystin, jolloin ei kaasareille valu pensa. Kokeile tankinkorkki auki, että miten toimii. Jos tulee muutos parempaan, niin sitten korvausilmaletkua rassaamaan auki.
 
Helppona tuli mieleen tyhjäkäyntiruuvi. Jos on jostain syystä tyhjäkäynti liian matala. Englanniksi throttle idle speed / adjustment.

Muistan, että eräs amerikanautoharrastaja sääti pyöränsä tyhjäkäynnin hyväksi oman mieltymyksensä mukaan. Aavistuksen oli matalana, kun oli tottunut V8-moottoreihin.

Säädin tyhjäkäynnin oikeaksi ja taas pyörä toimi :orgmp:

Siinä kaasarin kyljessä on myös TPS-anturi. ECU katsoo tuon anturin perusteella, mikä on kaasun asento. Jos huollossa ei ymmärretä mikä se on, niin se helposti asennetaan väärään asentoon.
16149831190532971198963988913116-jpg.107963
 
Viimeksi muokattu:
Helppona tuli mieleen tyhjäkäyntiruuvi. Jos on jostain syystä tyhjäkäynti liian matala. Englanniksi throttle idle speed / adjustment.

Toihan ei tee muuta kuin avaa aavistuksen läppiä isommalla kääntäen, eli pitäisi käynnistyä "vähän" kaasua avaamalla. Mutta jos ei, niin ei toi tyhjäkäyntipuoli taida paljoa soppaa syöttää.
 
Toihan ei tee muuta kuin avaa aavistuksen läppiä isommalla kääntäen, eli pitäisi käynnistyä "vähän" kaasua avaamalla. Mutta jos ei, niin ei toi tyhjäkäyntipuoli taida paljoa soppaa syöttää.

Juu, määrittää kuinka kiinni kaasareiden läpät on, kun kaasukapulan kääntää kokonaan kiinni.

Mutta kaasarijumppa on varmaan todennäköisempi. Siellä tyhjäkäyntipiirit osittain tukossa tai jokin suutin tai jos on jotain kalvoja, niin niihin tullut reikää tai halkeamaa. Tai jokin tai jotkin kaasareista on pahasti pois synkasta. Onhan kaasareissa paljon muuttujia.
Vielä jos joku laittanut aftermarket ilmansuodattimet kiinni, niin on oma otsikkonsa.

Tuo tankin korvausilman tukkeentuminen on aika hyvä pointti. Sen katsoisin myös helppona vaihtoehtona.
 
Tuo tankin korvausilman tukkeentuminen on aika hyvä pointti. Sen katsoisin myös helppona vaihtoehtona.

Saattaa sammuttaa ajon jälkeen/ajossa, mutta harvoin estää pienen odottelun jälkeen käynnistymistä. Tietysti jos hana on tukkeentunut pikkuhiljaa, niin ettei enää päästä mitään läpi, mutta tuskinpa.

Jännä miten nämä bensansaantiin liittyvät kyssärit keskittyy kevääseen.:p
 
Päivää! Pitäs jarrut huoltaa, 05 vm, kerran jo sen tehnyt niin nytten aattelin vaihtaa myös uudet tiivisteet ym. Etusatulat kyseessä ja ehkä samalla etupääsylinterin korjaussarjakin. Vaihdoin teräspunokset vuosi sitten, mutta silti tuntuu vähän kumimaiselta?

Oisko kuitenkin paras tapa päivittää jarrut paremmiksi vaihtamalla sopivat 10r:n tilalle? Tai uudemman 6r:n (07-08??) Meneekö nuo kuinka kivuttomasti? Mitä pitäis huomioida? :thumbup:

Uudemman 6R:n, 10R:n ja ZZR1400:n Nissin satulat menee heittämällä. Jos jarrutuntuma on kuminen, niin yleensä syynä on ilma järjestelmässä. Jarrupaloilla on myös eroja. Vanhat lasittuneet (joskus jopa keluaöljyn kyllästämät) eivät anna hyvää tuntumaa. Kannattaa ne tsekata myös.
 
Joo eipä auttanut tulpat vaihto ja mittasin puolat ohmimittarilla. Kaikki näytti lähes samoja ohje arvojen sisällä olevia lukemia. Varmaan sitten alettava etsiä vikaa sieltä kaasareista. Vai voisko olla muuta? Pitäiskö testata saako ne tulpat kipinää?
 
Back
Ylös