ttuttu
MotOrg ry
Onnea uudelle mopolle.Nonniin. Tänään tuli uusi blade talliin. Pikkusen harmittaa, että pitää olla vielä tänään töissä![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Onnea uudelle mopolle.Nonniin. Tänään tuli uusi blade talliin. Pikkusen harmittaa, että pitää olla vielä tänään töissä![]()
FJR?Onnea uudelle mopolle.Nonniin. Tänään tuli uusi blade talliin. Pikkusen harmittaa, että pitää olla vielä tänään töissä
Viddu jos tossa Bemussa on muuta kuin akkuvika, niin joku japsi tullee tilalle?![]()
![]()
No joku keppi....? Ja joku sportti...?FJR?Onnea uudelle mopolle.Nonniin. Tänään tuli uusi blade talliin. Pikkusen harmittaa, että pitää olla vielä tänään töissä
Viddu jos tossa Bemussa on muuta kuin akkuvika, niin joku japsi tullee tilalle?![]()
![]()
![]()
![]()
asiantuntija on puhunut.osa uusistakin blaadeista ainakin alkaen 954 mallisesta, syövät öljyä ihan sikana ja joihinkin on tehty koneremppakin ja senkin jälkeen syövät vielä jopa 1,5 litraa öljyä tuhannelle. tosin ei kaikki. kuitenkin melko iso osa. on vissiin laatuvaihtelua näissäkin. tosin puolitoista litraa on tehtaan mukaan vielä "ihan normaalia" uusissa prätkissä. kumma kun oma vm. 2000 12r kwaka ei syö ollenkaan havaittavasti öljyä. no vehkeissä on eroja. monesti vanhassa vara pahempi. on komiat tissinkuvat tallinseinällä muuten. hehiö.
täytyy peesaa juu!asiantuntija on puhunut.osa uusistakin blaadeista ainakin alkaen 954 mallisesta, syövät öljyä ihan sikana ja joihinkin on tehty koneremppakin ja senkin jälkeen syövät vielä jopa 1,5 litraa öljyä tuhannelle. tosin ei kaikki. kuitenkin melko iso osa. on vissiin laatuvaihtelua näissäkin. tosin puolitoista litraa on tehtaan mukaan vielä "ihan normaalia" uusissa prätkissä. kumma kun oma vm. 2000 12r kwaka ei syö ollenkaan havaittavasti öljyä. no vehkeissä on eroja. monesti vanhassa vara pahempi. on komiat tissinkuvat tallinseinällä muuten. hehiö.
Bata on oikeassa uusien pyörien öljynkulutuksessa.tosin puolitoista litraa on tehtaan mukaan vielä "ihan normaalia" uusissa prätkissä. kumma kun oma vm. 2000 12r kwaka ei syö ollenkaan havaittavasti öljyä. no vehkeissä on eroja. monesti vanhassa vara pahempi.
Miten lintuparan kävi?Lakkiais viikonloppuna Padasjoella tein tuttavuutta variksen kanssa.
Vauhtia n.85-90km/h, oli auto edessä ja takana.
![]()
Se oli 600€ reikä
Varikset ovat vapaata riistaa tätänykyjään.
matula on wanhana etsivänä asian ytimessä, ainakin tuo vaikuttaa hyvin järkeenkäyvältä selitteeltä korkeakierroksisten ja suhteellisen pitkäiskuisten koneiden oudon suureen öljynkulutukseen. kaveri tuossa kävi kehumassa uutta bladeaan ja sanoi, että 200 km välein pitää lisätä öljyä koneeseen! brandtti kuulemma levittelee käsiään(vieläkö willy brandt on hengissä ja vallan vallankahvassa bundesrepublik im doitshlandissa, no sitä en tiiä, koohliki jo jäi vissiin eläkkeelle ja onko nyt se merkillinen merkkeli pomona). koneeseen on tehty mäntäremontti jo. ei mitään vaikutusta öljynsyöntiin. willy sanoo, että 8 kymmenestä syövät erinomaisen paljon öljyä, uusista pleideistä.Bata on oikeassa uusien pyörien öljynkulutuksessa.tosin puolitoista litraa on tehtaan mukaan vielä "ihan normaalia" uusissa prätkissä.
Tehoja haetaan lisäämällä tilavuutta iskua pidentämällä ja...... männännopeus voi kasvaa joissakin tapauksissa kymmeniä prosentteja jos samalla lisätään vaikkapa kymmenisen prosenttia huippukierroslukua... Hyväksi todettu konetyyppi saattaakin muuttua uudistuksessa öljysyöpöksi.
Ai miksi?
Männänrenkaiden puristusvoima riittää määrättyyn rajaan ja kun se männännopeus kasvaa yli rajan niin renkaat lähtevät ikäänkuin plaaniin eivätkä enää kaavi öljyjä mukaansa matkalla kellariin. Ja öljyä kuluu.
Jos lisätään renkaiden puristusvoimaa niin kulutuskesto taas tipahtaa. Siinä onkin moni tehdas tehnyt varmaan muutaman tunnin töitä päästäkseen kompromissiin. Monesti vanhassa vara parempi.
Jaa-a. Näemmä polttaa tuo munkin pyörä öljyä ja reippaasti. Huomenna huoltoon juttelemaanAika kovia öljynkulutuslukemia porukka laittanut mm. fireblades.orgissa. Litra öljyä 1600km:lle![]()
Samalla lueskelin muitakin foorumeita niin jotkut kovasti yritti saada uutta myllyä takuuseen mutta Hondan mukaan öljynkulutus 1l/1000mailia on toleranssien sisällä. Mitähän tällekin keissille (yleensä) lopulta tapahtuu? Uudet myllyt tai takaisinkutsu ja esim. männänrenkaat vaihtoon, modauksia 2009-malliin...?siitä se premi lähtee... ei hondakaan toimikohta väsäät kirjettä maahantuojalle, että kone vaihdettava, mutta ne vetoaa normaaliin toimintaan.![]()
sisäänajossa kone syö helposti, männänrenkaat ei ole asettuneet. anna happea sille, niin männänrenkaat asettuu.
PS: kaksi omaa 954 konetta koettu ja kumpikaan ei kuluttanut yhtään öljyä. kaverilla on 1000rr 05 ja ei kuluta.
Nii-i. Kävin tänään huollon puheilla, jotka oli sitten Brandtille yhteyksissä. Sieltä tuli sellanen viesti, että katsellaan ajokauden jälkeen missä vika. Siihen asti lisäillään vaan moottoriin öljyä tarpeen mukaan. Kuulema tuollainen 0,65l/1000km kulutus ei vielä tee öljyn lisäilemisestä kohtuutonta vaivaa. Eli aina kun lähen vähänkin pidemmälle reissulle niin ei muuta ku öljypurkki mukaan. Ja jos kone jossain vaiheessa käy sitten vähillä öljyillä ja leipoo kiinni niin se on sitten tietenkin mun vika, kun en ollu lisäilly öljyä!Samalla lueskelin muitakin foorumeita niin jotkut kovasti yritti saada uutta myllyä takuuseen mutta Hondan mukaan öljynkulutus 1l/1000mailia on toleranssien sisällä. Mitähän tällekin keissille (yleensä) lopulta tapahtuu? Uudet myllyt tai takaisinkutsu ja esim. männänrenkaat vaihtoon, modauksia 2009-malliin...?siitä se premi lähtee... ei hondakaan toimikohta väsäät kirjettä maahantuojalle, että kone vaihdettava, mutta ne vetoaa normaaliin toimintaan.![]()
sisäänajossa kone syö helposti, männänrenkaat ei ole asettuneet. anna happea sille, niin männänrenkaat asettuu.
PS: kaksi omaa 954 konetta koettu ja kumpikaan ei kuluttanut yhtään öljyä. kaverilla on 1000rr 05 ja ei kuluta.
Joillain on näköjään kuluttanut sisäänajossa, toisilla vielä sen jälkeen, joillakin huomattu kulutus 1000km-huollon jälkeen.
En itsekään äkkiseltään keksi yhtään sporttisempaa konetta viime vuosilta joka söisi öljyä tuohon tahtiin.
![]()
Eipä se kestä, kuten ei kestä änkkärikään. 96db @ 5000rpm Ahvenistolla viime su. Nyt alan ymmärtää miksiMahtaako katti kestää pitkään tuollaista öljyn polttelua ja savutusta?