• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Fireblade

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja dreamer
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Nonniin. Tänään tuli uusi blade talliin. Pikkusen harmittaa, että pitää olla vielä tänään töissä
sad_orig.gif
Onnea uudelle mopolle.
smile_org.gif
Viddu jos tossa Bemussa on muuta kuin akkuvika, niin joku japsi tullee tilalle?
biggrin.gif
 
Nonniin. Tänään tuli uusi blade talliin. Pikkusen harmittaa, että pitää olla vielä tänään töissä
sad_orig.gif
Onnea uudelle mopolle.
smile_org.gif
Viddu jos tossa Bemussa on muuta kuin akkuvika, niin joku japsi tullee tilalle?
biggrin.gif
FJR?
idea3.gif
biggrin.gif
No joku keppi....? Ja joku sportti...?
tounge.gif
Vakuutukset kun ovat niin halpojakin.....
crazy.gif
biggrin.gif
Mut hei... kyllä ne tuon Bemun saavat henkiin.... ?
lookaround_orig.gif
 
osa uusistakin blaadeista ainakin alkaen 954 mallisesta, syövät öljyä ihan sikana ja joihinkin on tehty koneremppakin ja senkin jälkeen syövät vielä jopa 1,5 litraa öljyä tuhannelle. tosin ei kaikki. kuitenkin melko iso osa. on vissiin laatuvaihtelua näissäkin. tosin puolitoista litraa on tehtaan mukaan vielä "ihan normaalia" uusissa prätkissä. kumma kun oma vm. 2000 12r kwaka ei syö ollenkaan havaittavasti öljyä. no vehkeissä on eroja. monesti vanhassa vara pahempi. on komiat tissinkuvat tallinseinällä muuten. hehiö.
 
osa uusistakin blaadeista ainakin alkaen 954 mallisesta, syövät öljyä ihan sikana ja joihinkin on tehty koneremppakin ja senkin jälkeen syövät vielä jopa 1,5 litraa öljyä tuhannelle. tosin ei kaikki. kuitenkin melko iso osa. on vissiin laatuvaihtelua näissäkin. tosin puolitoista litraa on tehtaan mukaan vielä "ihan normaalia" uusissa prätkissä. kumma kun oma vm. 2000 12r kwaka ei syö ollenkaan havaittavasti öljyä. no vehkeissä on eroja. monesti vanhassa vara pahempi. on komiat tissinkuvat tallinseinällä muuten. hehiö.
asiantuntija on puhunut.
 
osa uusistakin blaadeista ainakin alkaen 954 mallisesta, syövät öljyä ihan sikana ja joihinkin on tehty koneremppakin ja senkin jälkeen syövät vielä jopa 1,5 litraa öljyä tuhannelle. tosin ei kaikki. kuitenkin melko iso osa. on vissiin laatuvaihtelua näissäkin. tosin puolitoista litraa on tehtaan mukaan vielä "ihan normaalia" uusissa prätkissä. kumma kun oma vm. 2000 12r kwaka ei syö ollenkaan havaittavasti öljyä. no vehkeissä on eroja. monesti vanhassa vara pahempi. on komiat tissinkuvat tallinseinällä muuten. hehiö.
asiantuntija on puhunut.
täytyy peesaa juu!
Mitäköhän niille ensiasetusissa oleville moottoreille on sitte oikein tehty remontin yhteydessä että on öljynkulut saatu loppumaan koska ilmeisesti TEHDAS UUSImoottori kulutti kasawian mukaan öljyä liikaa?
Laittaako ne sitte purkkaa uuteen koneeseen ettei se söis öljyä vai mitä
biggrin.gif

en ole vastaavaan öljynsyöntiin törmännyt.
Öljyntarkistus omassa rärrässä on hieman hankalaa yksin ja näin virheellinen tulos tulee helposti mutta se ei syö sen enempää kun paskannakaan öljyä
 
tosin puolitoista litraa on tehtaan mukaan vielä "ihan normaalia" uusissa prätkissä. kumma kun oma vm. 2000 12r kwaka ei syö ollenkaan havaittavasti öljyä. no vehkeissä on eroja. monesti vanhassa vara pahempi.
Bata on oikeassa uusien pyörien öljynkulutuksessa.

Tehoja haetaan lisäämällä tilavuutta iskua pidentämällä ja...ja...niinpä se männännopeus voi kasvaa joissakin tapauksissa kymmeniä prosentteja jos samalla lisätään vaikkapa kymmenisen prosenttia huippukierroslukua... Hyväksi todettu konetyyppi saattaakin muuttua uudistuksessa öljysyöpöksi.

Ai miksi?

Männänrenkaiden puristusvoima riittää määrättyyn rajaan ja kun se männännopeus kasvaa yli rajan niin renkaat lähtevät ikäänkuin plaaniin eivätkä enää kaavi öljyjä mukaansa matkalla kellariin. Ja öljyä kuluu.

Jos lisätään renkaiden puristusvoimaa niin kulutuskesto taas tipahtaa. Siinä onkin moni tehdas tehnyt varmaan muutaman tunnin töitä päästäkseen kompromissiin. Monesti vanhassa vara parempi.
 
tosin puolitoista litraa on tehtaan mukaan vielä "ihan normaalia" uusissa prätkissä.
Bata on oikeassa uusien pyörien öljynkulutuksessa.

Tehoja haetaan lisäämällä tilavuutta iskua pidentämällä ja...... männännopeus voi kasvaa joissakin tapauksissa kymmeniä prosentteja jos samalla lisätään vaikkapa kymmenisen prosenttia huippukierroslukua... Hyväksi todettu konetyyppi saattaakin muuttua uudistuksessa öljysyöpöksi.

Ai miksi?

Männänrenkaiden puristusvoima riittää määrättyyn rajaan ja kun se männännopeus kasvaa yli rajan niin renkaat lähtevät ikäänkuin plaaniin eivätkä enää kaavi öljyjä mukaansa matkalla kellariin. Ja öljyä kuluu.

Jos lisätään renkaiden puristusvoimaa niin kulutuskesto taas tipahtaa. Siinä onkin moni tehdas tehnyt varmaan muutaman tunnin töitä päästäkseen kompromissiin. Monesti vanhassa vara parempi.
matula on wanhana etsivänä asian ytimessä, ainakin tuo vaikuttaa hyvin järkeenkäyvältä selitteeltä korkeakierroksisten ja suhteellisen pitkäiskuisten koneiden oudon suureen öljynkulutukseen. kaveri tuossa kävi kehumassa uutta bladeaan ja sanoi, että 200 km välein pitää lisätä öljyä koneeseen! brandtti kuulemma levittelee käsiään(vieläkö willy brandt on hengissä ja vallan vallankahvassa bundesrepublik im doitshlandissa, no sitä en tiiä, koohliki jo jäi vissiin eläkkeelle ja onko nyt se merkillinen merkkeli pomona). koneeseen on tehty mäntäremontti jo. ei mitään vaikutusta öljynsyöntiin. willy sanoo, että 8 kymmenestä syövät erinomaisen paljon öljyä, uusista pleideistä.
 
siitä se premi lähtee... ei hondakaan toimi
biggrin.gif
kohta väsäät kirjettä maahantuojalle, että kone vaihdettava, mutta ne vetoaa normaaliin toimintaan.

sisäänajossa kone syö helposti, männänrenkaat ei ole asettuneet. anna happea sille, niin männänrenkaat asettuu.

PS: kaksi omaa 954 konetta koettu ja kumpikaan ei kuluttanut yhtään öljyä. kaverilla on 1000rr 05 ja ei kuluta.

erona 954:seen on se, että esim sylinteriryhmä on uudessa bladessa vihdoin eri puuta lohkosta.
 
siitä se premi lähtee... ei hondakaan toimi
biggrin.gif
kohta väsäät kirjettä maahantuojalle, että kone vaihdettava, mutta ne vetoaa normaaliin toimintaan.

sisäänajossa kone syö helposti, männänrenkaat ei ole asettuneet. anna happea sille, niin männänrenkaat asettuu.

PS: kaksi omaa 954 konetta koettu ja kumpikaan ei kuluttanut yhtään öljyä. kaverilla on 1000rr 05 ja ei kuluta.
Samalla lueskelin muitakin foorumeita niin jotkut kovasti yritti saada uutta myllyä takuuseen mutta Hondan mukaan öljynkulutus 1l/1000mailia on toleranssien sisällä. Mitähän tällekin keissille (yleensä) lopulta tapahtuu? Uudet myllyt tai takaisinkutsu ja esim. männänrenkaat vaihtoon, modauksia 2009-malliin...?

Joillain on näköjään kuluttanut sisäänajossa, toisilla vielä sen jälkeen, joillakin huomattu kulutus 1000km-huollon jälkeen.

En itsekään äkkiseltään keksi yhtään sporttisempaa konetta viime vuosilta joka söisi öljyä tuohon tahtiin.

kaboom.gif
 
siitä se premi lähtee... ei hondakaan toimi
biggrin.gif
kohta väsäät kirjettä maahantuojalle, että kone vaihdettava, mutta ne vetoaa normaaliin toimintaan.

sisäänajossa kone syö helposti, männänrenkaat ei ole asettuneet. anna happea sille, niin männänrenkaat asettuu.

PS: kaksi omaa 954 konetta koettu ja kumpikaan ei kuluttanut yhtään öljyä. kaverilla on 1000rr 05 ja ei kuluta.
Samalla lueskelin muitakin foorumeita niin jotkut kovasti yritti saada uutta myllyä takuuseen mutta Hondan mukaan öljynkulutus 1l/1000mailia on toleranssien sisällä. Mitähän tällekin keissille (yleensä) lopulta tapahtuu? Uudet myllyt tai takaisinkutsu ja esim. männänrenkaat vaihtoon, modauksia 2009-malliin...?

Joillain on näköjään kuluttanut sisäänajossa, toisilla vielä sen jälkeen, joillakin huomattu kulutus 1000km-huollon jälkeen.

En itsekään äkkiseltään keksi yhtään sporttisempaa konetta viime vuosilta joka söisi öljyä tuohon tahtiin.

kaboom.gif
Nii-i. Kävin tänään huollon puheilla, jotka oli sitten Brandtille yhteyksissä. Sieltä tuli sellanen viesti, että katsellaan ajokauden jälkeen missä vika. Siihen asti lisäillään vaan moottoriin öljyä tarpeen mukaan. Kuulema tuollainen 0,65l/1000km kulutus ei vielä tee öljyn lisäilemisestä kohtuutonta vaivaa. Eli aina kun lähen vähänkin pidemmälle reissulle niin ei muuta ku öljypurkki mukaan. Ja jos kone jossain vaiheessa käy sitten vähillä öljyillä ja leipoo kiinni niin se on sitten tietenkin mun vika, kun en ollu lisäilly öljyä!
thumbs-up.gif


Juuei. Huomenna soitellaan sitten suoraan Brandtille.
 
Komeita pöllähdyksiä muuten tuli, kun kaasuteltiin konetta huollon pihalla. Tuli tosi ylpee fiilis pyörästä.
033102beer_1_prv.gif
 
ettei siinä ole joku hämäryys tuossa öljyn mittauksessa, jos mittatikku hämää ja porukka laittaa liikaa ölppää.

Kävin koeajamassa tuota 1000rr:ää, taittuu kyllä eleettömästi kaarteisiin, vääntö on tonniseksi jopa ohut? Mutta ylhäältä lähtee. Jollain tavalla koko pyörä tuntuu kuussataselta, se on pieni, kevyt, kallistuu kuussatasen tavoin ja tehot exponenttiaalisuus on samanlainen, mutta tietysti tehoa on enemmän. Todennäköisesti keskialuetta on jotenkin ruiskulla nuuteroitu -10- -20heppaa?

lisäksi ruiskun moottorijarrutus on vähintään mielenkiintoinen ellei jopa ärsyttävä. Kun päästää millin kaasua kone reakoi kuten odottaisi, mutta kun päästää toisen millin, niiin kone heittää oikein kunnon moottorijarrutuksen hyvin selkeällä portaalla. Joko läppä pakarissa sulkeutuu ja lisää moottorijarrua, tai ruisku on tehty siten, että se katkaisee koko polttoaineen syötön tuossa moottorijarrutustilanteessa.

ei hyvä.

mittari on vaakassa joten ei ihme jos mittari sulaa auringossa. Pitäkää hanskat mittarin päällä parkissa. sehän se kikka oli jo 954:rrä, ettei mittari sula.

Hidastuvuus ja etujarru on mieletön.

JT
 
Back
Ylös